edit: De situatie is als volgt: een van onze kinderen is uitwonend, en verblijft een aantal dagen per week wel bij ons. De SVB vraagt in een formulier om alle eventuele kosten te specificeren. Een van de vragen is "Wat zijn de kosten per dag voor kost en inwoning" Dat is waar mijn onderstaande vraag vooral om draait.
Hoewel de meeste categorieën vrij duidelijk zijn, wordt er ook gevraagd naar de kosten voor kost en inwoning per dag. Nu kan ik allerlei rekensommen bedenken, maar ik vroeg mij af of er mede-tweakers zijn die ook al met dit bijltje hebben mogen hakken, en zo ja, hoe deze het opgelost hebben?
Zelf had ik het volgende bedacht, en daarop is natuurlijk input welkom:
Ik tel alle maandelijkse kosten op, en deel deze op het totaal aantal dagen en personen die verblijven. Omdat sommige kosten per kwartaal zijn reken ik het uit per kwartaal
Bijvoorbeeld (hypothetische getallen)
Kosten per kwartaal =
hypotheek (2100)
gas/water/licht (500)
verzekeringen (90)
boodschappen (1500)
VVE afdracht (300)
gemeentebelastingen (200)
Totaal 4690
Dagen verblijf =
Partner (91)
Ikzelf (91)
Uitwonend Kind (30)
Totaal 212
Kosten per dag is dan 4690 / 212 = €22,12
Waarmee de kosten voor verblijf voor het uitwonend kind uitkomen op 30 x €22,12 = €663,60
Boodschappen is iets lastiger maar de andere zaken zijn vrij simpel te onderbouwen met maandelijkse notas. Zouden jullie al deze kosten meerekenen met kost en inwoning, zijn er wellicht kosten die ik mis?
Naast deze kosten heeft het SVB ook nog een aantal andere categorieën die wat makkelijker in te vullen zijn, voor de voledigheid een link naar de pagina van de SVB: https://www.svb.nl/nl/kin...wat-zijn-onderhoudskosten. Hoewel kost en inwoning hier dus niet worden genoemd is dit een expliciete vraag op het formulier dat dient te worden ingevuld.
Hoewel de meeste categorieën vrij duidelijk zijn, wordt er ook gevraagd naar de kosten voor kost en inwoning per dag. Nu kan ik allerlei rekensommen bedenken, maar ik vroeg mij af of er mede-tweakers zijn die ook al met dit bijltje hebben mogen hakken, en zo ja, hoe deze het opgelost hebben?
Zelf had ik het volgende bedacht, en daarop is natuurlijk input welkom:
Ik tel alle maandelijkse kosten op, en deel deze op het totaal aantal dagen en personen die verblijven. Omdat sommige kosten per kwartaal zijn reken ik het uit per kwartaal
Bijvoorbeeld (hypothetische getallen)
Kosten per kwartaal =
hypotheek (2100)
gas/water/licht (500)
verzekeringen (90)
boodschappen (1500)
VVE afdracht (300)
gemeentebelastingen (200)
Totaal 4690
Dagen verblijf =
Partner (91)
Ikzelf (91)
Uitwonend Kind (30)
Totaal 212
Kosten per dag is dan 4690 / 212 = €22,12
Waarmee de kosten voor verblijf voor het uitwonend kind uitkomen op 30 x €22,12 = €663,60
Boodschappen is iets lastiger maar de andere zaken zijn vrij simpel te onderbouwen met maandelijkse notas. Zouden jullie al deze kosten meerekenen met kost en inwoning, zijn er wellicht kosten die ik mis?
Naast deze kosten heeft het SVB ook nog een aantal andere categorieën die wat makkelijker in te vullen zijn, voor de voledigheid een link naar de pagina van de SVB: https://www.svb.nl/nl/kin...wat-zijn-onderhoudskosten. Hoewel kost en inwoning hier dus niet worden genoemd is dit een expliciete vraag op het formulier dat dient te worden ingevuld.
[ Voor 9% gewijzigd door rutgeri op 18-12-2021 13:14 . Reden: ontbrekende toelichting toegevoegd ]