Wifibooster Ziggo inschakelen in Telenet netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam001
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb telenet modem/router met telenet powerline set (LAN). Werkt prima. Nu heb ik van Nederlandse ziggo ook een wifiboosterset van hetzelfde merk en type Comtrend. Dus compatible. Deze zou ik graag in mijn thuisnetwerk schakelen. Maar dit lukt niet, deze heeft standaard ander ip adres (geprepareerd voor ziggo?). Is deze wifibooster te resetten of in te stellen dat hij via modem/router telenet correct ip adres krijgt toewezen en dus meedraait in de telenet powerlines? Of kan dit niet? En zo ja hoe?
Samengevat hoe krijg ik de powerlines van ziggo in het powerline netwerk van telenet ? Dank bij voorbaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit soort apparatuur wordt gemanaged via TR-069, een protocol om op afstand dingen achter routers te kunnen beheren. Centraal daarbij is dat de verbinding opgezet wordt vanuit de client naar een van tevoren bepaalde en in firmware vastgelegde ACS server. Een Telenet-apparaat zal dus proberen te verbinden met server van Telenet, een Ziggo-apparaat met een server van Ziggo. Ook als het achter een Telenet verbinding hangt.

Om dat Ziggo apparaat te laten verbinden met Telenet ACS server zou je dus Telenet firmware erop moeten zetten. Grote kans dat dat alleen kan via TR-069, en dus zelfs theoretisch alleen van achter het Ziggo-netwerk zou kunnen. Practisch gezien is kans dat ze bij Ziggo de juiste Telenet firmware hebben en bereid zijn dat op jouw apparaat te flashen nagenoeg nihil.

Maar goed, dat gaat over beheer. Als het daadwerkelijk zelfde types Comtrend zijn (welke? geen overbodige luxe om modelnr te noemen :o ) zou het wel op layer 2 moeten kunnen verbinden als je de pairing-knop (iirc met 'security' aangeduid eerst op een Telenet-adapter 5 sec lang indrukt en als die begint te knipperen hetzelfde doet op de Ziggo-adapter.

Wat er met IP-adressen aan de hand is kunnen we moeilijk beoordelen als je niet aangeeft welke je nu hebt/krijgt, maar een 169-(APIPA) IP als het niet op layer 2 verbindt en dus niet bij je DHCP server kan is aannemelijk, en dan zou dat verholpen moeten zijn als je ze koppelt.

Oslik blyat! Oslik!