• Cheerz
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Lieve mensen,

Afgelopen zomer heb ik vloerverwarming aan laten leggen. Ik zou graag de vloerverwarming de hele winter door willen laten draaien op 25 graden water (leidingen) temperatuur, zodat de begane grond een basis vloerverwarming heeft van plm 18 graden. Met de radiatoren (tlus tadoknop) wordt de ruimte bij verwarmd tot 21 graden.

In de huiskamer (1e etage) zijn er radiatoren met Tado Radiatorknoppen + een digitale thermostaat.
Onlangs heb ik een draad kunnen trekken van de ketel naar de vloerverwarming verdeler. Daarop is nu een buisthermostaat toegevoegd. Het enige is dat de vloer alleen warm wordt als één van de Tado verwarmingsknoppen aanspringt. Als alles uit staat, heb ik géén vloerverwarming.

Ik dacht dat met de buisthemostaat rechtstreeks aan te sluiten op de extensiekit, dat het de vloerverwarming 24/7 zou draaien, maar dat is niet het geval)

Wie oh wie kan mij helpen?

Alvast héééééeel veel dank!

Groeten,
Inge

Situatie

2e etage:
+ Ketel
+ Tado extensie kit
+ bridge

1e etage (woonkamer)
+ digitale thermostaat (bedraad niet mogelijk)
+ Radiatoren met Tado Radiator knop

Begane grond (keuken + hal):
+Vloerverwarming (In de winter 24/7 water(temperatuur)verwarming 25 graden)
+Vloerverwarming verdeelset +
+Buisthermostaat
+Bedrading buisthermostaat naar extensiekit op 2e etage.
(Draad van buisthermostaat als ketel tezamen verbonden in/naar de extensiekit)
+Bypass radiator (in hal)
+2 radiatoren (alleen voor bij verwarmen tot 21 graden)

[Voor 4% gewijzigd door Cheerz op 18-12-2021 10:25]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 21:57
Thermostaat in de te verwarmen ruimte op 30gr zetten?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-02 20:36
@Cheerz
De tado extensie kit is je aansluiting op de CV-ketel, alleen dit apparaat zal je CV ketel inschakelen. Als de extensiekit van 1 van de radiatorknoppen of van je draadloze thermostaat de vraag kijgt om te gaan verwarmen, dan zal de extensiekit dat doorgeven aan de CV-ketel. Elke ruimte die je actief wilt verwarmen zal of een tado thermostaat (temperatuursensor) of tado-radiator knop moeten hebben.

Deze ontbreekt nu in de hal; je hebt een dubbele regeling in de woonkamer.

Mogelijke oplossing: hang de draadloze thermostaat in de hal en zet deze op 18 graden?

De functie van de buisthermostaat ontgaat me in deze, volgens mij doet de extensiekit daar niks mee. De extensie kit ontvangt alleen draadloos en stuurt bedraad uit (naar CV-ketel of andere warmtebron).

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee