Lieve mensen,
Afgelopen zomer heb ik vloerverwarming aan laten leggen. Ik zou graag de vloerverwarming de hele winter door willen laten draaien op 25 graden water (leidingen) temperatuur, zodat de begane grond een basis vloerverwarming heeft van plm 18 graden. Met de radiatoren (tlus tadoknop) wordt de ruimte bij verwarmd tot 21 graden.
In de huiskamer (1e etage) zijn er radiatoren met Tado Radiatorknoppen + een digitale thermostaat.
Onlangs heb ik een draad kunnen trekken van de ketel naar de vloerverwarming verdeler. Daarop is nu een buisthermostaat toegevoegd. Het enige is dat de vloer alleen warm wordt als één van de Tado verwarmingsknoppen aanspringt. Als alles uit staat, heb ik géén vloerverwarming.
Ik dacht dat met de buisthemostaat rechtstreeks aan te sluiten op de extensiekit, dat het de vloerverwarming 24/7 zou draaien, maar dat is niet het geval)
Wie oh wie kan mij helpen?
Alvast héééééeel veel dank!
Groeten,
Inge
Situatie
2e etage:
+ Ketel
+ Tado extensie kit
+ bridge
1e etage (woonkamer)
+ digitale thermostaat (bedraad niet mogelijk)
+ Radiatoren met Tado Radiator knop
Begane grond (keuken + hal):
+Vloerverwarming (In de winter 24/7 water(temperatuur)verwarming 25 graden)
+Vloerverwarming verdeelset +
+Buisthermostaat
+Bedrading buisthermostaat naar extensiekit op 2e etage.
(Draad van buisthermostaat als ketel tezamen verbonden in/naar de extensiekit)
+Bypass radiator (in hal)
+2 radiatoren (alleen voor bij verwarmen tot 21 graden)
Afgelopen zomer heb ik vloerverwarming aan laten leggen. Ik zou graag de vloerverwarming de hele winter door willen laten draaien op 25 graden water (leidingen) temperatuur, zodat de begane grond een basis vloerverwarming heeft van plm 18 graden. Met de radiatoren (tlus tadoknop) wordt de ruimte bij verwarmd tot 21 graden.
In de huiskamer (1e etage) zijn er radiatoren met Tado Radiatorknoppen + een digitale thermostaat.
Onlangs heb ik een draad kunnen trekken van de ketel naar de vloerverwarming verdeler. Daarop is nu een buisthermostaat toegevoegd. Het enige is dat de vloer alleen warm wordt als één van de Tado verwarmingsknoppen aanspringt. Als alles uit staat, heb ik géén vloerverwarming.
Ik dacht dat met de buisthemostaat rechtstreeks aan te sluiten op de extensiekit, dat het de vloerverwarming 24/7 zou draaien, maar dat is niet het geval)
Wie oh wie kan mij helpen?
Alvast héééééeel veel dank!
Groeten,
Inge
Situatie
2e etage:
+ Ketel
+ Tado extensie kit
+ bridge
1e etage (woonkamer)
+ digitale thermostaat (bedraad niet mogelijk)
+ Radiatoren met Tado Radiator knop
Begane grond (keuken + hal):
+Vloerverwarming (In de winter 24/7 water(temperatuur)verwarming 25 graden)
+Vloerverwarming verdeelset +
+Buisthermostaat
+Bedrading buisthermostaat naar extensiekit op 2e etage.
(Draad van buisthermostaat als ketel tezamen verbonden in/naar de extensiekit)
+Bypass radiator (in hal)
+2 radiatoren (alleen voor bij verwarmen tot 21 graden)
:strip_exif()/f/image/KiesKE4TkWAECUf2x6KOKwbK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Cheerz op 18-12-2021 10:25 ]