Ik gebruik een tp-link mesh systeem, bedraad in de huiskamer, niet bedraad op de 1e en 2e etage, waarmee ik overal goed internet heb. Er op aangesloten zijn oa 2TVs, 2 chromecasts, diverse laptops en mobiele telefoons (veel ook van vriendjes van de kinderen), die er allemaal goed mee functioneren.
Nu heb ik 2 dagen geleden een Xiaomi Redmi 9C android telefoon gekocht. Deze maakt wel verbinding met het mesh-netwerk, maar na een paar minuten is er geen internet meer (terwijl er nog wel 5 streepjes worden aangegeven).
De telefoon werkt wel goed met 4G en ook als ik hem rechtstreeks met de wifi van het modem verbind.
Ik houd de problemen dat ik niet goed kan Casten met de telefoon, en dat ik op de 1e en 2e etage, omdat de internetverbinding van het modem daar te zwak is, voor de telefoon geen werkende wifi heb.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb tijdelijk de 5GHZ wifi van het modem uitgezet, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Alle software geüpdatet van de Xiaomi.
Software mesh systeem geüpdatet via Deco App.
Uitgebreid gezocht op internet, maar geen oplossing kunnen vinden.
Als ik het van te voren geweten had, had ik deze telefoon niet gekocht.
Vraag: Heeft iemand nog advies hoe ik dit kan oplossen? Ik hoor het graag.
Nu heb ik 2 dagen geleden een Xiaomi Redmi 9C android telefoon gekocht. Deze maakt wel verbinding met het mesh-netwerk, maar na een paar minuten is er geen internet meer (terwijl er nog wel 5 streepjes worden aangegeven).
De telefoon werkt wel goed met 4G en ook als ik hem rechtstreeks met de wifi van het modem verbind.
Ik houd de problemen dat ik niet goed kan Casten met de telefoon, en dat ik op de 1e en 2e etage, omdat de internetverbinding van het modem daar te zwak is, voor de telefoon geen werkende wifi heb.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb tijdelijk de 5GHZ wifi van het modem uitgezet, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Alle software geüpdatet van de Xiaomi.
Software mesh systeem geüpdatet via Deco App.
Uitgebreid gezocht op internet, maar geen oplossing kunnen vinden.
Als ik het van te voren geweten had, had ik deze telefoon niet gekocht.
Vraag: Heeft iemand nog advies hoe ik dit kan oplossen? Ik hoor het graag.