Toon posts:

Nieuwe LG TV, C1/C2

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
Ik wil een nieuwe TV kopen en mijn keus is gevallen op een LG 55 inch type C1 of misschien wel een C2.

Helaas heb ik nog niet zoveel informatie kunnen vinden over de C2.

Een paar vragen hierover:

- Iemand een idee wanneer de C2 op de markt komt?
- Wat zijn de belangijkste veranderingen t.a.v. de C1?
- Zodra de C2 uit is gekomen, zakt de prijs van de C1 dan nog, of is hij heel snel van de markt?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Piet400 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:33:
Helaas heb ik nog niet zoveel informatie kunnen vinden over de C2.
Dat lijkt me redelijk logisch aangezien LG pas in januari 2022 hun nieuwe range presenteert...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Vincent Teoh van HDTVtest heeft net een filmpje over deze vraag gemaakt:
YouTube: Before You Buy A 2021 TV... Here Are Some 2022 Improvements Worth Wa...

Is de vraag of je wilt wachten en dan de hoofdprijs betalen, of dat je nu liever in een aanbieding een huidig model koopt.

Kan zelf in ieder geval niet zo verbeteringen bedenken die zo wereldschokkend zijn dat het nieuwste model het wachten en de meerprijs waard zijn.

• Piet400
Top, bedankt,

Dit is precies de informatie waarnaar ik op zoek ben.
Ga kijken of ik een goede aanbieding kan scoren.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:33
Meestal worden de televisies in januari aangekondigd en verschijnen ze in maart in de winkels. Zodra de nieuwe aangekondigd worden, dalen de oude in prijs. Ik verwacht weinig schokkende wijzigingen, maar wel zoals ieder jaar weer hogere prijzen voor de nieuwe serie. Tenzij je op de 42"-versie zit te wachten, denk ik dat we voorlopig de 1-serie blijven adviseren.

Wachten tot volgend jaar is waarschijnlijk slim, nu liggen de prijzen juist hoog vanwege het decemberseizoen.

• Piet400
Ok, bedankt voor de tip. Dus toch nog ff wachten.
Wil de 55 inch C1 kopen. Keek eerst op pricewatch en zag dat ie voor 1200 euro over de toonbank gaat. Toen keek ik op het forum en daar kwamen allemaal aanbiedingen voorbij van zo’n 1000 euro, met nog eens 100 euro cashback en dan kom je rond 900 euro uit. Omdat me dat qua prijs positief verbaasde wilde ik hem gaan kopen. Maar als er nog een prijsdaling in zit, dan wacht ik daar wel op.

Ik weet dat het koffiedik kijken is, maar zal de prijs nog een stuk verder dalen dan 900 euro?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:33
Kijk naar de grafiek in de pricewatch, je ziet voor de 55" C1 de laagste prijs in de stijgende lijn vanaf half oktober en de gemiddelde prijs in stijgende lijn vanaf begin december. Dat gaat zich in januari waarschijnlijk weer corrigeren en vaak richting de lente duikt het dan onder de laagste prijzen van oktober.

De kortingen die je via aanbiedingen tegenkomt komen grotendeels uit de marge. Als er minder marge op de televisie zit, dan is er ook minder ruimte voor aanbiedingen. Als de prijs zakt, ga er vanuit dat de deals ook wat minder genereus worden.

• Piet400
Bedankt voor de duiding.
Zal nog ff geduld hebben en hoop over een maand of 3 deze tv te kopen voor een goede prijs.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@Piet400 Topic verplaatst naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05
Piet400 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:11:
Bedankt voor de duiding.
Zal nog ff geduld hebben en hoop over een maand of 3 deze tv te kopen voor een goede prijs.
Je kunt blijven wachten, dan is de C2 vanzelf € 1.000. Je kunt nu ook een winkel bellen en een mooie prijs voor de C1 vragen. Hoef jij geen 3 maand te wachten op je tv. Veel goedkoper dan € 1.000 gaat het echt niet worden.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee