Toon posts:

"toegewijde afstandsbediening"...?

Pagina: 1
Acties:

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:13

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
@YannickSpinner

nieuws: Xiaomi kondigt TV Stick 4K met Android TV 11 aan

"toegewijde afstandsbediening"...?

Klinkt gek, wellicht stond er origineel dedicated in het Engels, en die vertaling is woord voor woord wellicht correct, maar in deze context klinkt dat toch niet lekker vind ik. Wat er dan wel moet staan weet ik echter ook zo gauw niet... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:10

g0tanks

Moderator CSA
Zelf zou ik gekozen hebben voor 'aparte' of 'losse' afstandsbediening.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou het hele woord gewoon laten vallen, het voegt niks toe aan de zin.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-01 13:22
@Fiber Dank voor de feedback! Het was geen vertaling, maar een manier om aan te duiden dat het om een afstandsbediening gaat die alleen de dongle kan besturen. Het gaat dus niet om een universele of anderzijds gewoon te gebruiken afstandsbediening. Waarschijnlijk is deze toevoeging zoals @Hooglander1 suggereert voor de meeste Tweakers overbodig, maar voor de niet nerds onder de lezers voegt het hopelijk toch iets toe!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

YannickSpinner schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:19:
@Fiber Dank voor de feedback! Het was geen vertaling, maar een manier om aan te duiden dat het om een afstandsbediening gaat die alleen de dongle kan besturen. Het gaat dus niet om een universele of anderzijds gewoon te gebruiken afstandsbediening. Waarschijnlijk is deze toevoeging zoals @Hooglander1 suggereert voor de meeste Tweakers overbodig, maar voor de niet nerds onder de lezers voegt het hopelijk toch iets toe!
Ik snap dat je dat bedoelde, maar zou het niet eerder noemenswaardig zijn als er een of andere universele remote bij geleverd zou worden?

Toegewijd is simpelweg geen Nederlands.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• YannickSpinner
@Hooglander1 Nu zeg je me wat! Het is een anglicisme, terwijl ik er heilig van overtuigd was dat de Engelse betekenis van het woord ook in het Nederlands gold. Niet dus. Het artikel is aangepast, dank je voor de feedback :D

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:13

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Toegewijd is op zich wel Nederlands, maar dan meer voor personen denk ik. Als in: Mijn toegewijde man of echtgenoot of verpleegster of zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• YannickSpinner
Exact, toegewijd betekent zoiets als 'met heel veel inzet'. Nu zal de afstandsbediening ongetwijfeld zijn best doen, maar toegewijd gaat misschien een beetje ver ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee