Toon posts:

Hue module in lamp inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jos_1987
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01-2022
Mijn vraag
Ik ben mijn woning om aan het zetten op philips Hue. Ik heb echter een paar armaturen waar geen hue lampen in passen.

Ik vraag mij af of er 220v schakel modules verkrijgbaar zijn voor hue, die ik in het armatuur kan inbouwen. (Qua functionaliteit dus eigenlijk zoals het hue stopcontact)

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Via Aliexpress heb je ze voor een tientje per stuk als je alleen wilt kunnen schakelen. Soms wel lastig om te checken of ze met Hue werken omdat er (voor zover ik weet) geen compatibiliteitlijst is. Maar meestal zit je wel goed als het een simpel relais met Zigbee 3.0 betreft. Er zijn ook varianten die 2, 3, of 4 uitgangen hebben om meerdere lampen individueel te schakelen met 1 module.

Voorbeeld zonder neutraal
Voorbeeld met neutraal
Voorbeeld van een dimmer

[Voor 9% gewijzigd door Gizz op 18-12-2021 09:22]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• pling
  • Laatst online: 18-01 15:46

pling

Lekker Kepjoeteren

Je hoeft niet perse naar Ali, deze kan je inbouwen: https://www.tinytronics.n...-zbmini-zigbee-schakelaar

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-11-2022
Hey,

Mits deze Zigbee protocol zijn, enig idee of deze compatible met de Hue app zijn?

• Xander
Mikydb84 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:35:
Hey,

Mits deze Zigbee protocol zijn, enig idee of deze compatible met de Hue app zijn?
De exemplaren die ik link sowieso, daar staat het ook gewoon in de productomschrijving.

Van de andere alternatieven weet ik het niet.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

DjVe

Hatsaflats!

De iCasa dimmers/schakelaars zijn ook geschikt voor Hue. Prijs is nagenoeg hetzelfde als die van de "Robshop"

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01 19:43
Wanneer het achter de knop / switch kan in jouw vraagstelling heeft philips zelf ook een oplossing:

https://www.bol.com/nl/nl...2LAArvEAAYASAAEgKEtfD_BwE

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 10:45
mindgem schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:00:
Wanneer het achter de knop / switch kan in jouw vraagstelling heeft philips zelf ook een oplossing:

https://www.bol.com/nl/nl...2LAArvEAAYASAAEgKEtfD_BwE
Nee die is niet daarvoor bestemd lees de omschrijving maar eens goed.

Monteer de Philips Hue wandschakelaarmodule achter je gewone lichtschakelaar en bedien je slimme Hue lampen gewoon zoals vroeger. De module voorkomt dat je lampen helemaal zonder stroom komen te zitten wanneer iemand de lichtschakelaar uitdoet. Zo blijven je lampen altijd bereikbaar in de Hue app

[Voor 22% gewijzigd door Dracula op 08-01-2022 09:13]

• Mikydb84
zou dit compatible zijn met de hue app?
https://www.bol.com/be/nl...29NiQ_0_28.29.ProductPage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Mikydb84 volgens dit niet-officiële overzicht wel. Hue zelf publiceert geen lijsten van compatible producten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Xander
Gizz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:39:
@Mikydb84 volgens dit niet-officiële overzicht wel. Hue zelf publiceert geen lijsten van compatible producten.
@Mikydb84 Niet helemaal flawless als ik die site moet geloven:
Unfortunately it wasn’t able to get turned off by scenes. But if you don’t want to do that, we say: go for it! Because otherwise it’s a high quality product for a very small price.

DjVe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 06:52:
De iCasa dimmers/schakelaars zijn ook geschikt voor Hue. Prijs is nagenoeg hetzelfde als die van de "Robshop"
Volgens mij is het letterlijk hetzelfde product met een ander logo.

Je komt ze wel in meer smaken tegen. Deze lijken ook verdacht veel: https://www.sunricher.com...bee-universal-dimmer.html

• Mikydb84
lijkt er inderdaad zeer hard op.
ik merk net op dat ik te laat ben om ze via bol.com te bestellen.
de zigbee modellen hebben ze niet meer, enkel de nieuwe v2 modellen die op wifi zijn |:( |:(
https://www.bol.com/be/nl...5L2w.2_10.20.ProductTitle
Xander schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:02:
[...]

@Mikydb84 Niet helemaal flawless als ik die site moet geloven:

[...]

[...]

Volgens mij is het letterlijk hetzelfde product met een ander logo.

Je komt ze wel in meer smaken tegen. Deze lijken ook verdacht veel: https://www.sunricher.com...bee-universal-dimmer.html
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee