Vraag

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afgelopen Sinterklaas heb ik mijn ouders een Google Nest Hub cadeau gedaan, met het idee dat ze het ding in de woonkamer kunnen neerzetten en dan constant foto's van de kleinkinderen erop kunnen bekijken.

Ik heb zelf ook een nest hub en ik heb in Google photos een album gemaakt met foto's van mijn kinderen op basis van gezichtsherkenning. Dat werkt erg goed.

Nu wil ik dit bij mijn ouders instellen, echter lijken op beide hun Google accounts helemaal geen gezichten te worden gevonden. Ik heb de functie 'gezichten groeperen' aangezet, maar er verschijnt niks. Ook als ik een foto open in de app zie ik niet de gevonden gezichten als je naar beneden swipet (waar ik dat in mijn eigen account wel zie). Ik lees wel dat het 'even kan duren' totdat de gezichten zijn geïndexeerd, maar op mijn vaders telefoon heb ik het een week geleden aangezet.

Iemand een idee waar ik nog meer kan doen? Op deze manier is de nest hub niet zo leuk, omdat er nu ook allerlei random foto's voorbij komen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dank voor je reactie, maar dat gaat over de nest camera (die kennelijk ook gezichten kan herkennen).

Mijn vraag gaat over de dienst Google Photos. Gisteren heb ik op de telefoons van mijn ouders nog eens gecontroleerd hoe het ervoor staat en nu worden er wel 2 gezichten herkend. Echter kun je nog steeds niet een nieuw fotoalbum maken op basis van gezichten. In mijn eigen Google Photos account kan ik dat wel en deze toont ook veel meer gezichten op basis waarvan ik foto's kan zoeken of een album kan maken.

Iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn? Duurt dat indexeren van gezichten wekenlang? En waarom kunnen ze niet alsnog een album maken op basis van die 2 gezichten die nu wel herkend worden?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
Het zou nog iets met privacy instellingen te maken kunnen hebben?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Het kan ook even duren voordat de functie aan is.
Als het nog niet aan stond. En je zet het aan. Kan het paar dagen duren voordat je dit ziet.

Toen het aangekondigd werd had ik het ook meteen aangezet
En ook geen resultaat. En even later slechts een paar mensen.
Pas na 4/5 dagen geloof ik zag ik alle gezichten en kon ik mensen koppelen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee