Toon posts:

Laptop ter vervanging PC en oude Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• qaudore
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 08:58
Hoi,

Omdat ik komend half jaar vooral op school zal gaan werken en verder het andere halfjaar in een ander land zal gaan studeren, ben ik op zoek naar een vervanging van mijn pc en laptop.

De laptop die ik nu heb is een traag beestje, wat wil je met 2 cores :'( . linkje.
Mijn PC bevat een I7 4930k(6-core), 32 gb ddr3 en een GTX1060 videokaart.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal vooral gebruikt worden voor:
  • CAD/CAM software (solidworks, blender)
  • Licht programmeer werk
  • Gamen (battlefield, CoD - hoeft niet op 120 miljoen fps te gebeuren, maar wel vloeiend)
  • Schoolwerk (verslagen schrijven enz.)
  • Misschien ooit nog wat ML/AI werk, maar dit zal komende jaren niet super aanbod komen
Wat is je budget?
rond de 1000,00. goedkoper mag altijd, duurder ook mits daar wel leuke prestatie tegenover staan. denk aan speling van 200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet superveel, Het is meer dat het mee te nemen moet zijn, ik vind het niet erg om een wat zwaardere laptop mee te nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  • Waarschijnlijk zal ik gewoon mijn toetsenbord gebruiken dus toets comfort maakt niet uit.
  • 1440p schermaansluiting, zodat ik in ieder geval 60 fps kan gamen op dit scherm.
  • Kleur en vorm maakt niet uit.
  • Scherm: hoger dan 1080p hoeft niet, kleuren niet heel belangrijk, grootte scherm is ook niet belangrijk aangezien ik vaak toch beschikking heb tot extra schermen.
  • Laptop moet zeker 3-4 jaar meegaan.
  • Geen voorkeur naar merk
Eigen onderzoek:
MSI Katana GF66 11UD-007NL
voordeel: prijs
nadeel: i5, 3050TI videokaart
prijs: 949.00

MSI Katana GF66 11UD-003NL
voordeel: i7
nadeel: 3050TI videokaart
prijs: 1149.00

ASUS TUF Dash F15 FX516PR-HN112T
voordeel: i7, 3070 videokaart
nadeel: prijs
prijs: 1249,00

ASUS ROG Flow X13 GV301QE-K6005T
voordeel:
nadeel: 3050TI
prijs: 1199.00

Vragen:
3050TI tegenover 3070, meerprijs waard? of is de 3050TI eigenlijk even snel?
Ryzen of intel, of maakt dat ook niet uit met de selectie die heb gemaakt?
Bij intel, is het verschil tussen i5 en i7 groot, zeker ook mee te nemen dat over 3-4 jaar waarschijnlijk alles wat trager wordt.

Beste antwoord (via qaudore op 22-12-2021 15:32)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-01 00:44
Ik zou je budget echt wat verhogen gezien je PC 32GB had en een 60 serie videokaart.

De Asus Tuf Dash is op papier een 3070.. echter presteert ie een stuk minder dan 3060 laptops die well full power videokaarten hebben.

Kijk eens naar dit filmpje op jarrodstech.

YouTube: Ranking ALL 34 Gaming Laptops I Tested In 2021!

Hij heeft 34 gaming laptops van 2021 getest en de Tuf komt er niet heel goed uit.

Als je een full power laptop wil moet je naar Legion kijken van Lenovo. Alleen zijn die zeer populair en daardoor telkens snel uitverkocht.

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:02
Hoi,

Ik zie dat je een 13 inch en 15,6 inch modellen hebt uitgekozen. Zou je voor CAD geen 17 inch willen hebben? Zelf werk ik graag met een groter scherm voor het CAD-tekenen.

• qaudore
RonnieKo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:29:
Hoi,

Ik zie dat je een 13 inch en 15,6 inch modellen hebt uitgekozen. Zou je voor CAD geen 17 inch willen hebben? Zelf werk ik graag met een groter scherm voor het CAD-tekenen.
Als ik dit soort taken zal doen, zal dat op een secundair scherm zijn van boven de 24 inch. Dus dat maakt mij niet uit.

Ik wil het liefst de meeste prestatie voor het geld wat ik er voor neerleg en dat ik mijn computer dus gemakkelijk kan meenemen. randzaken, zoals scherm en toetsenbord, hebben dus niet grote invloed op mijn keuze. Maar misschien is 13 inch inderdaad wel te klein om mee te werken, dank voor je suggestie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-01 00:44
Ik zou je budget echt wat verhogen gezien je PC 32GB had en een 60 serie videokaart.

De Asus Tuf Dash is op papier een 3070.. echter presteert ie een stuk minder dan 3060 laptops die well full power videokaarten hebben.

Kijk eens naar dit filmpje op jarrodstech.

YouTube: Ranking ALL 34 Gaming Laptops I Tested In 2021!

Hij heeft 34 gaming laptops van 2021 getest en de Tuf komt er niet heel goed uit.

Als je een full power laptop wil moet je naar Legion kijken van Lenovo. Alleen zijn die zeer populair en daardoor telkens snel uitverkocht.

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:23
@qaudore Een 3050ti is ietsje trager dan een 3060 en deze is weer een stukje trager dan een 3070.
Met een 3070 ben je dus wel meer toekomst bestendig, maar dit heeft dus ook een meerprijs.

De TUF zou ik inderdaad links alten liggen. De meest geadviseerde modellen hier zijn de Lenovo Leigion 5 (Pro) en de Dell G15. https://www.dell.com/nl-n...ocs=cn55521sc,cng5113sc11
De Dell heb ik zelf, zeer tevreden mee en de accuduur is super.
Geheugen kun je altijd nog uitbreiden.

• qaudore
Oke, duidelijk.

dankjewel @Cinemaskoop en @Pewpew ik ga even kijken of ik een legion 5 kan oppikken voor een leuk prijsje.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee