Gebruikt toch tcp/ip en niet netboei troep.
I believe what I want to Believe
Verwijderd
Files sharen in je netwerk kun je inderdaad beter doen met tcp/ip. NetBEUI is sterk verouderd en kan niet worden gerouteerd, daarom zul je dus niet kunnen sharen dmv NetBEUI over de kabel. Dat het niet lukt omdat er een hub tussen je pc's zit lijkt me heel sterk want een hub stuurt elk signaal versterkt weg over alle poorten. Ik zou dus eens gaan kijken of er misschien ergens een instelling op een pc fout staat.
aan welke instellingen moet ik dan denken? Want bij mijn ouders met een cross kabel was het alleen Netbui installeren en thats it.........
Eerste controle is of de kabels wel "Strait" zijn. dus geen cross kabels.
kijk naar de stekkertje (RJ45) naar de kleuren van de kabeltje (8 stuks) de volgorde moet het zelfde zijn.
Als dat zo is sluit ze aan op de hub.
Gebruik de eerste en de laatste poort niet.
(Deze kunnen crosspoorten zijn op de hub, die zijn meestal met een knopje om te zetten maar op dit moment kan je beter de poorten niet gebruiken.)
kijk in:
start -> settings -> controlpanel -> network.
of de netwerkkaart zichtbaar is. en dat file and print sharing aan staat.
als dit allemaal goed is heb ik nog wel meer tips
kijk naar de stekkertje (RJ45) naar de kleuren van de kabeltje (8 stuks) de volgorde moet het zelfde zijn.
Als dat zo is sluit ze aan op de hub.
Gebruik de eerste en de laatste poort niet.
(Deze kunnen crosspoorten zijn op de hub, die zijn meestal met een knopje om te zetten maar op dit moment kan je beter de poorten niet gebruiken.)
kijk in:
start -> settings -> controlpanel -> network.
of de netwerkkaart zichtbaar is. en dat file and print sharing aan staat.
als dit allemaal goed is heb ik nog wel meer tips
I believe what I want to Believe