Toon posts:

Parent en child domain in Virtualbox

Pagina: 1
Acties:

• Tnhn42
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 21:38
Beste lezers,

Ik ben op dit moment bezig met een opdracht waarbij ik een bedrijfsomgeving moet opzetten.
Het gaat om 2 locaties met ieder 2 DC'S.

In totaal heb ik dus 4 machines draaien met ieder 2 netwerk adapters,
1 van deze adapter is voor routing van de 1e dc naar de 2e dc en voor toekomstige clients,
De 2e netwerk adapter is voor het interne netwerk. En die staat dus op Intern in virtualbox.

Nu is de forest met de parent domain en child domain opgezet dit ging vlekkeloos.
Ik maakte de 1e DC van de 2e locatie van het root domain om hem daarna te kunnen promoten naar dc van een child domain na de installatie van AD.

Ik heb ook netjes de subnets aangemaakt als volgt:
192.168.0.0
192.168.1.0

Na dat ik de 1e DC van de 2e locatie promootte naar een DC van het child domain en hierna ook de statische ip veranderde in 192.168.1.1 van het 2e subnet, verbrak de verbinding met het parent domain op een logische wijze.

Mijn vraag is nu dus hoe behoud ik de verbinding heen en weer van parent domain en child domain in virtualbox ?

Alvast bedankt.

• Tnhn42
Nog een toevoeging:
Elk dc is een dhcp server en dns server. Maar de dhcp server van het child domain draait niet vanwege het niet kunnen authorizen van de server.

Kan het misschien helpen door alleen de parent domain een dhcp server enz te laten draaien ? En hoe wordt dit dan geconfigureerd ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je forwarders in je parent?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tnhn42
Dit is ook helaas niet in te stellen vanwege geen contact problemen. Ik heb nu om te testen een 3e interne netwerkkaart aangemaakt en deze in de bindings toegevoegd bij de dhcp server op de parent domain. Op de child domain. Heb ik het zelfde gedaan en hier de dns gegevens van de parent domain ingevuld. ik kan nu wel pingen

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tnhn42 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:52:
[...]

Dit is ook helaas niet in te stellen vanwege geen contact problemen. Ik heb nu om te testen een 3e interne netwerkkaart aangemaakt en deze in de bindings toegevoegd bij de dhcp server op de parent domain. Op de child domain. Heb ik het zelfde gedaan en hier de dns gegevens van de parent domain ingevuld. ik kan nu wel pingen
Heb je wel een router tussen 192.168.0.0/24 en 192.168.1.0/24?

Kwenie hoor, in Tnhn42 in "Authorize DHCP - Op child domain in Virtualbox" heb ik je aangeraden om slechts één NIC op je DC's te hanteren. En nu ga jij besluiten om 3 NIC's per DC in te zetten. Dat maakt je verbindingsproblemen nog 50% groter

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee