Reservoir ==> inline pomp of in reservoir

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Tweakers,

Ik heb even een vraagje. Na lang nadenken wil ik de volgende setup:
- DangerDen Maze2 waterblok
- Sicce Nova waterpomp
- Black Ice radiator

Maar is het verstandig om de Nova in een reservoir te plaatsen of gewoon inline onderaan mijn kast? Ik weet dat wanneer je een pomp in een reservoir zet met water dat je minder last hebt van trillingen.

Wat ik ook heb gehoord is dat de Maze2 een van de beste blokken zijn van vandaag, maar het is ook zo dat je best een zwaar pompje nodig hebt vanwege de hoge weerstand die de Maze2 heeft. Misschien toch maar een Swiftech? Daar ben ik namelijk niet helemaal zeker in.

k'Wil dit weekend bij OC-shop de spullen halen... hopelijk krijg ik van jullie wat tips.

Mzzl.
:)
:P
;)

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Kon je dit niet vragen in je vorige thread, en wat je in die vorige thread vroeg in de thread die je daarvoor startte? Zo komen er alleen maar onnodige threads bij.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Mijn Swiftech bevalt best goed, maar dat Mase-ding moet ook goed zijn. Voordeel van de Swiftech vind ik wel het systeem met 4 bouten om het blok vast te zetten.

Zo'n Sicce pomp kan je prima in een PVC-reservoir kwijt. Inline draaien met een kleine buffer er tussen is ook een optie (bellenvanger/expantie vat).

One of the animals has left its cage today.

• Ron_Tweaker
Kon je dit niet vragen in je vorige thread, en wat je in die vorige thread vroeg in de thread die je daarvoor startte? Zo komen er alleen maar onnodige threads bij.
Jeetje, ik wist niet dat je boos werd. Ik ben ook maar een doodgewone mens die zo nu en dan weer wat extra's bedenkt! Ik ben ook maar een beginnend iemand die aan waterkoeling begint! Zal mooi zijn als iedereen zijn/haar threads eerst door een commissie moet laten keuren en alvorens de thread te plaatsen nog wat wijzigingen door te voeren en uiteindelijk een definitieve versie te plaatsen. Sorry hoor!

:r

Apple | Marantz | B&W

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20

scorpionv

This space for rent

DD Maze-2 is beter dan Swiftech. Zoek maar op http://www.tweakers.net. Inline of met reservoir maakt weinig uit. Met reservoir heb je nog een extra 'afkoelplaats', wat resulteert in een iets lagere watertemperatuur.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Ron_Tweaker
DD Maze-2 is beter dan Swiftech. Zoek maar op http://www.tweakers.net. Inline of met reservoir maakt weinig uit. Met reservoir heb je nog een extra 'afkoelplaats', wat resulteert in een iets lagere watertemperatuur.
Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik gewoon een reservoir ga gebruiken + als blok een Maze2. Ik heb inderdaad de socket-A waterblock roundup gelezen.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Heeft het ook invloed wat betreft de ontluchting of vrije lucht in het hele systeem (slangen, waterpomp e.d.) zodra je inline gaat draaien i.p.v het onderdompelen van de pomp in je reservoir?

Weet iemand dat?

Apple | Marantz | B&W

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:17 schreef massari het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik gewoon een reservoir ga gebruiken + als blok een Maze2. Ik heb inderdaad de socket-A waterblock roundup gelezen.

Ik heb zelf ook een Dangerden, helaas nog de Maze-1, maar die gaat binnenkort geupgraded worden.
Als reservoir heb ik een T-stuk van een rioleringsbuis zo: |- in de kast staan. Dit: - stuk is voorzien van draaidop, om bij de pomp te kunnen, de slangen lopen langs de bovenkant.
Mijn radiator is een Opelradiator van de sloop. (Scheelt je zo 100 piek, je moet wel ff de aansluitingen omsolderen.)
Sinds vandaag heb ik ook een koelblokje op mijn videokaart + mobo.
Mijn hele setup is nu portable (lanparties) in een Addtronics 7890A kast.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:20 schreef massari het volgende:
Heeft het ook invloed wat betreft de ontluchting of vrije lucht in het hele systeem (slangen, waterpomp e.d.) zodra je inline gaat draaien i.p.v het onderdompelen van de pomp in je reservoir?

Weet iemand dat?

Uhm, wat bedoel je? Of je systeemtemp omhoog gaat?

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:20 schreef massari het volgende:

Weet iemand dat?

In een reservoir zuigt je pomp in principe steeds 100% water aan, het is alleen een kwestie van lucht uit bochten e.d. te krijgen. Inline kan lucht rond blijven pompen, vind je pomp niet leuk, herrie, weing opbrengst. Daarom is het handig om ergen hoog in het systeem een reservoir te bouwen of een extra slang met een T-stuk

• Ron_Tweaker
In een reservoir zuigt je pomp in principe steeds 100% water aan, het is alleen een kwestie van lucht uit bochten e.d. te krijgen. Inline kan lucht rond blijven pompen, vind je pomp niet leuk, herrie, weing opbrengst. Daarom is het handig om ergen hoog in het systeem een reservoir te bouwen of een extra slang met een T-stuk
Dus als ik het goed begrijp. De reservoir + pomp (ondergedompeld in reservoir) ergens boven in de computerkast?

Apple | Marantz | B&W

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:30 schreef massari het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp. De reservoir + pomp (ondergedompeld in reservoir) ergens boven in de computerkast?
Ik heb hem onderin staan, maakt in principe niets uit.

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 22:38 schreef massari het volgende:
Tweakers,

Ik heb even een vraagje. Na lang nadenken wil ik de volgende setup:
- DangerDen Maze2 waterblok
- Sicce Nova waterpomp
- Black Ice radiator
bijna mijn setup, alleen heb ik een 1300l/h pomp om nog een beetje xtra flow te krijgen ivm de maze-2. maar sicce nova zal waarschijnlijk wel voldoende zijn

• Expander
  • Niet online
Als de eventuele luchtbelletjes maar de kans krijgen om ergens bovenaan te ontsnappen uit het circuit, toch?

Expanding the inexpandable

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:32 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ik heb hem onderin staan, maakt in principe niets uit.
Juist, bij inline is het handig als je bovenin iets hebt om lucht te lozen/expantie op te vangen.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:43 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Juist, bij inline is het handig als je bovenin iets hebt om lucht te lozen/expantie op te vangen.
Aaah bij inline. Dat klopt. Maar met een reservoir bovenin, en de pomp inline schiet je je doel (geen reservoir, inline) voorbij. Een T-stuk met de poot naarboven met wat extra water erin is dan idd een elegantere oplossing. ;)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Een dompelpomp geeft (in theorie) warmte af aan het water, een inline pomp haast niet, en is dus wellicht een betere keuze. Verder zal een reservoir niks veranderen aan de watertemp tenzij het groter dan 2+ liter is en warmte afvoert. Pompjes van Eheim kunnen zowel inline als onder water worden gebruikt, kan je zelf kiezen. Ik vind ze vrij duur, dat wel.

Concrete Loop Watercooling

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:47 schreef FreeRider het volgende:
Een dompelpomp geeft (in theorie) warmte af aan het water, een inline pomp haast niet, en is dus wellicht een betere keuze.

Toch wel. Je pomp wordt asociaal warm => geeft dus ook warmte af aan het water.

Verder zal een reservoir niks veranderen aan de watertemp tenzij het groter dan 2+ liter is en warmte afvoert.

Klopt. Met een 20 liter bak, buiten mijn kast scheelt het hier 7 graden (deksel erop). Nu ik de boel binnen de kast heb scheelt het slechts 2 graden (2 liter in kast).

Pompjes van Eheim kunnen zowel inline als onder water worden gebruikt, kan je zelf kiezen. Ik vind ze vrij duur, dat wel.

Oc-Shop levert de Sicce's ook af met een verloop voor inline gebruik. Je kan dus ook kiezen.

Pagina: 1