Outlook in Office 365:mail sturen aan mensen in bcc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamientjes
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y80mb7o-6MOW1PDFA4S33LLnO1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lwOhzdyvKvJs0Wy5bCLizUbw.png?f=user_large

Mijn vraag
...

Gisteren stuurde ik ter probatie een email naar mijn moeder en mijn man, die ik beiden in bcc zette.

Zij zagen elkaars emailadres niet, MAAR ikzelf stond in het "aan" vakje, terwijl ik de afzender zou moeten zijn...

In de vorige Outlookversie (geen Office 365) had ik dit probleem niet.

Ben ik een optie vergeten aanvinken of zo?

Kan iemand mij helpen aub? Ik ben nogal wanhopig...

Alvast 1.000 x bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wil je je e-mailadres wel zo open en bloot op dit forum hebben staan? Anders zou ik dat plaatje even weghalen.

Heb je dit via Outlook verstuurd of via Gmail? Op zich lijkt het me niet gek om de mail aan jezelf te richten (aan) en de andere ontvangers allemaal in BCC. Die andere ontvangers zien elkaar dan niet. Dat lijkt me het (enige) doel? En de ontvangers zien jouw e-mailadres sowieso als afzender, dus die kan ook wel in de aan staan, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dit zie ik inderdaad veel vaker, als je een mail alleen maar via CC of BCC stuurt zonder ontvanger (onder Aan) dan wordt daar je eigen mailadres ingevuld. Da's niet onveiliger want iedere ontvanger ziet sowieso al jouw mailadres bij Van staan dus ik vind dat wel een sjieke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik gok zomaar dat outlook of gmail voor je heeft besloten dat een e-mail tenminste één geadresseerde moet hebben.

Wat is het probleem precies?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort niet in VAO thuis, kickje naar CSA

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 31-12-2021 10:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vitamientjes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:09:
...
Zij zagen elkaars emailadres niet, MAAR ikzelf stond in het "aan" vakje, terwijl ik de afzender zou moeten zijn...
Wie stond er dan in het mailtje als afzender vermeld? Heb toch een sterk vermoeden dat dat ook jouw e-mail adres was. Geen reden tot paniek, dus.

Anyway, als het je stoort kun je het gewoon overrulen. Vul in het to-veld kerstman@northpole.org of iets anders onnozels. Na het verzenden krijg jij dan een foutmelding op kerstman@northpole.org maar het mailtje wordt wel bezorgd op alle adressen in het bcc-veld

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vitamientjes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:09:
Ben ik een optie vergeten aanvinken of zo?
Wat jij zoekt is: Undisclosed Recipients

Google/Duckduckgo kan je helpen hoe dit te doen bij verschillende mail aanbieders.
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:03:
Vul in het to-veld kerstman@northpole.org of iets anders onnozels. Na het verzenden krijg jij dan een foutmelding op kerstman@northpole.org maar het mailtje wordt wel bezorgd op alle adressen in het bcc-veld
Moet je wel 100% zeker weten dat het e-mailadres niet bestaat.

[ Voor 40% gewijzigd door DJMaze op 31-12-2021 14:16 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1