de nic in mijn linux gateway die ik op dhcp heb ingesteld wil maar geen ip krijgen van chello. Het is een gewone 10/100 mbit realtek kaartje. Ik heb echt geen idee hoe dit komt???
Wij op deze manier ook niet... geef eens ietsjepietsje meer info alsjeblieft
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
dhclient.conf:
interface "eth0" {
send host-name "JOUHOSTNAME";
send dhcp-client-identifier JOUMACADRES;
}
ik heb 2 dagen zitten klooien met dit prob. bleek dat ik me hostname verkeerd schreef..
interface "eth0" {
send host-name "JOUHOSTNAME";
send dhcp-client-identifier JOUMACADRES;
}
ik heb 2 dagen zitten klooien met dit prob. bleek dat ik me hostname verkeerd schreef..
Verwijderd
Internet heeft er vandaag een aantal uur uitgelegen. Probeer het nu nog eens. Heb zelf namelijk ook chello
Nee hoor, het internet werkte vandaag de hele dag op volle toerenOp dinsdag 21 augustus 2001 23:28 schreef AMADEUZ het volgende:
Internet heeft er vandaag een aantal uur uitgelegen.
heb jij ooit die kabel modem op een andere netwerk kaart geprobeerd dan waar je het nu op doet, zoja dan moet je hem weer ff terug pluggen in die kaart waar je hem eerst in had, daar ff het ip mee releasen, in win98 ff winipcfg draaien en daar even release all doen, dan kabel eruit, terug in die andere, dhcp weer draaien, en dan moet het werken, tenminste als dit het geval is.
* bjck dacht dat chello je mac-adres had geregistreerd dus dat je niet met een andere kaart eropkan meer?
Dit zal per type kabelmodem wel anders zijn waarschijnlijk.
chello heeft nu in gebruik:
COM21
Lancity
Terayon
en nog 1jte nu
Dit zal per type kabelmodem wel anders zijn waarschijnlijk.
chello heeft nu in gebruik:
COM21
Lancity
Terayon
en nog 1jte nu
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit gebeurde er mij bij vanavond ... :
Nov 16 12:04:15 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 192.168.0.xxx
Nov 23 02:07:26 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 213.93.55.xxx
Aug 21 18:46:13 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 10.63.9.xxx
Aug 21 20:59:52 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 213.46.72.xxx
Ik kreeg doodleuk van Chello een 10.x.x.x IP aangeboden, de grapjassen.
Nov 16 12:04:15 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 192.168.0.xxx
Nov 23 02:07:26 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 213.93.55.xxx
Aug 21 18:46:13 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 10.63.9.xxx
Aug 21 20:59:52 bg36 logger: (dhcpcd) IP address changed to 213.46.72.xxx
Ik kreeg doodleuk van Chello een 10.x.x.x IP aangeboden, de grapjassen.
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
mijn kabel zit momenteel aangesloten op een freesco linux router ik weet niet of het nu ook nodig is om het ip in winipcfg vrij te geven?? ik ben nu bezig met een nieuwe router omdat ik freesco slecht in te stellen vind.
1.Chello werkt in sommige regio's met alleen hun eigen NIC dus misschien ken het daaraan liggen..Het is een gewone 10/100 mbit realtek kaartje.
2.er zit iemand anders op het subnet van chello met een snellere DHCP server waarvan jij dus een IP krijgt...
3. de kabel modem (ik heb een terayon) zit in een loop
Ik zou graag weten wie er mij meer kan vertellen over dat de kabelmodem in een loop zit...:?
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
nej bij is het bv cp250**-a.dbsch1.nb.nl.home.com maar dat is @homeOp dinsdag 21 augustus 2001 23:25 schreef darkmarc het volgende:
kan ik hier alles voor invullen. zoals .. marc.theunissen.nl
[quote]
mijn kabel zit momenteel aangesloten op een freesco linux router ik weet niet of het nu ook nodig is om het ip in winipcfg vrij te geven?? ik ben nu bezig met een nieuwe router omdat ik freesco slecht in te stellen vind.
[quote]
in principe staat je mac adres daar dus geregistreerd, en dat moet je vrij krijgen met een ip release, dus eigenlijk ja. nou weet ik niet hoe je dat met dat freesco moet doen, maar is het misschien een optie op die nic in die andere bak te zetten??? dan heb je ook geen problemen met veranderende mac adressen
[quote]
in principe staat je mac adres daar dus geregistreerd, en dat moet je vrij krijgen met een ip release, dus eigenlijk ja. nou weet ik niet hoe je dat met dat freesco moet doen, maar is het misschien een optie op die nic in die andere bak te zetten??? dan heb je ook geen problemen met veranderende mac adressen
Ik had soms wat rare problemen ook eerst, en het bleek aan mijn DHCP-client daemon te liggen.
Welke gebruik jij op het moment? pump?
Bij mij werkte pump na een tijdje niet meer, en sindsdien gebruik ik dhcpcd. Hiermee werkt het prima.
(Red Hat 6.2, Chello Amsterdam-Zuid (Lancity), 3com ISA NIC van hun)
Succes.
Bij mij werkte pump na een tijdje niet meer, en sindsdien gebruik ik dhcpcd. Hiermee werkt het prima.
Succes.
Please do not contact me telepathically.
Volg deze stappen:
1. Configureer je netwerkkaart, maar activeer hem niet (mag niet geladen worden bij het opstarten).
2. Ga naar een console
3. Typ "dhcpcd -h COMPUTERNAAM (hoofdlettergevoelig) eth0
Doe nu een ping naar een site en kijk of het werkt.
Regel even in boot.local zetten en done.
1. Configureer je netwerkkaart, maar activeer hem niet (mag niet geladen worden bij het opstarten).
2. Ga naar een console
3. Typ "dhcpcd -h COMPUTERNAAM (hoofdlettergevoelig) eth0
Doe nu een ping naar een site en kijk of het werkt.
Regel even in boot.local zetten en done.
Gebruik bijvoorbeeld IP masquarading op een gewone Linux installatie. Of als je Windows wilt gebruiken WinRoute ofzo.Op woensdag 22 augustus 2001 00:12 schreef darkmarc het volgende:
Verwijderd
gebruik je wel de kaart die je van chello gekregen hebt
want daar zit een bepaald nummer in die chello wil hebben om een ip te geven
mij lukt het ook niet om andere netwerk kaarten te gebruiken,je kan proberen om de bios van de netwerk kaart te hacken
als het waren om het nummer te krijgen en die in die 10//100 netwerk te douwen, ik denk niet dat het gaat lukken mjah
suc6
mij lukt het ook niet om andere netwerk kaarten te gebruiken,je kan proberen om de bios van de netwerk kaart te hacken
suc6
Macaddress heet dat.Op woensdag 22 augustus 2001 12:45 schreef Shadow[KRoZ] het volgende:
gebruik je wel de kaart die je van chello gekregen hebt
Wat nou hacken... macaddress is gewoon op te vragen hoor, zelfs in windowsmij lukt het ook niet om andere netwerk kaarten te gebruiken,je kan proberen om de bios van de netwerk kaart te hackenals het waren om het nummer te krijgen
Macaddress spoofen heet dat, en dat is onderdeel van de ethernet standaard en dus kan elke netwerkkaart het. In windows schijnt het met sommige kaarten wel en met anderen niet te kunnen (kweenie waarom), en in GNU/Linux kan het gewoon met alle kaarten.en die in die 10//100 netwerk te douwen, ik denk niet dat het gaat lukken mjah
ik heb de dhclient die ik heb gevonden op http://members.home.com/linuxOp woensdag 22 augustus 2001 11:16 schreef squee het volgende:
Ik had soms wat rare problemen ook eerst, en het bleek aan mijn DHCP-client daemon te liggen.
Succes.
dhclient heb ik met Chello nooit aan de praat gekregen, maar dhcpcd werkte meteen. Probeer die eens.
Anders kun je even checken of je geen firewall hebt die de DHCP packets tegenhoudt.
Anders kun je even checken of je geen firewall hebt die de DHCP packets tegenhoudt.
"This is the noise that keeps me awake."
* deadinspace heeft chello. En gebruikt dhclient. En (gasp!) die werkte meteen.Op donderdag 23 augustus 2001 00:03 schreef mth het volgende:
dhclient heb ik met Chello nooit aan de praat gekregen, maar dhcpcd werkte meteen. Probeer die eens.
Verwijderd
ik kan nu misschien dom overkomen, maar dat kan me geen ruk schelen.
Ik zit ook met Chello en een Linux server, ik zelf snap niets van linux, ja de basis commando`s, maar verder niet, maar een vriend van me helpt me altijd (woont paar huizen verder).
Hij is nu op vakantie, maar ik heb dus ook dit probleem (denk ik)
Ik heb een dynamisch ip van Chello, alleen halverwege de dag ofzo wordt m`n verbinding eruit gegooid, en dan moet ik m`n server rebooten (dat ken ik
) en dan heb ik een nieuw ip en dan doet hij het weer een tijdje, is hier een script voor of een progje, of is het die paar lijntjes code die hierboven is.
Alvast bedankt, en als je mij te dom vind, en commentaar wil geven, doe maar niet.
Ik zit ook met Chello en een Linux server, ik zelf snap niets van linux, ja de basis commando`s, maar verder niet, maar een vriend van me helpt me altijd (woont paar huizen verder).
Ik heb een dynamisch ip van Chello, alleen halverwege de dag ofzo wordt m`n verbinding eruit gegooid, en dan moet ik m`n server rebooten (dat ken ik
Alvast bedankt, en als je mij te dom vind, en commentaar wil geven, doe maar niet.
IP adres via DHCP verkrijgen met dhcpcd. Stappen staan al uitgelegd, maar ik zal ze nog eens noemen.Op donderdag 23 augustus 2001 01:19 schreef tva_goku het volgende:
ik kan nu misschien dom overkomen, maar dat kan me geen ruk schelen.
Ik heb een dynamisch ip van Chello, alleen halverwege de dag ofzo wordt m`n verbinding eruit gegooid, en dan moet ik m`n server rebooten (dat ken ik) en dan heb ik een nieuw ip en dan doet hij het weer een tijdje, is hier een script voor of een progje, of is het die paar lijntjes code die hierboven is.
typ dhcpcd -h COMPUTERNAAM ethX
Computernaam is hoofdlettergevoelig ethX, de X staat voor apparaatnummer meestal 0 eth0 dus. Moet werken. IP adres wordt automatisch vernieuwd
Je kunt het bij het opstarten laden door het in boot.local te zetten (/etc/init.d bij SuSE), kan verschillen per distro.
suc6 ermee
Pagina: 1