Toon posts:

QNAP TS-453D PHP 7.3 upgraden naar 7.4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fleeuwen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-03 13:33
Hallo allemaal,

Ik krijg vanuit Joomla de melding dat ik een oudere php versie gebruik.
Dus wil ik deze van 7.3 naar 7.4 updaten.
ik heb wel iets gevonden, maar dan moet ik er 5 euro voor betalen. En als ik naar 8.0 wil 10 euro. Dit wort dan niet door QNAP gesupport. Dus ook als is het niet veel, dat doe ik niet.

Het moet mogelijk zijn dat ik mijn TS-453D een nieuwere PHP versie geef. Ik weet alleen niet hoe. En misschien moet eerst de Apache geupdate worden, maar ook daar weet ik niet van hoe ik dat zou kunnen doen. Wie heeft er een tip voor me?
Ik heb Putty om eventueel dieper de machine in te gaan.

Alvast bedankt,
Frits van Leeuwen

Beste antwoord (via fleeuwen op 23-12-2021 16:41)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

fleeuwen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:13:
...
Het moet mogelijk zijn dat ik mijn TS-453D een nieuwere PHP versie geef...
Dat kan ook wel, maar de kans is erg groot dat er dan allerlei andere dingen stuk gaan. Dat is ook de reden dat QNAP het niet wil supporten.

Ik zou in jouw geval gaan virtualiseren. VM-tje aanmaken, je favoriete OS d'r op, de juiste versie van PHP en dan Joomla.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

fleeuwen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:13:
...
Het moet mogelijk zijn dat ik mijn TS-453D een nieuwere PHP versie geef...
Dat kan ook wel, maar de kans is erg groot dat er dan allerlei andere dingen stuk gaan. Dat is ook de reden dat QNAP het niet wil supporten.

Ik zou in jouw geval gaan virtualiseren. VM-tje aanmaken, je favoriete OS d'r op, de juiste versie van PHP en dan Joomla.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat is het nadeel van Qnap, PHP zit behoorlijk aan de Qnap software geweven. Check de extenties maar in phpinfo().

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• fleeuwen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-03 13:33
Heel erg bedankt allebij. Ik ben overtuigd dat ik moet virtualuseren. Ik weet alleen nog niet hoe. Maar daar kom ik vast wel uit.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

fleeuwen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:41:
... Maar daar kom ik vast wel uit.
(y)
AW_Bos schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:04:
Dat is het nadeel van Qnap, PHP zit behoorlijk aan de Qnap software geweven. Check de extenties maar in phpinfo().
Om hier even op in te gaan: je wilt natuurlijk in de beheersinterface (ook die voor userlevel toegang), allerlei systeeminformatie presenteren. En voor die systeeminformatie heb je admin-level toegang nodig. En dat is ook gewoon lastig in PHP. In windows heb je daar WMI voor; daar is al die systeeminformatie beschikbaar en er ligt vervolgens het complete ACL systeem van windows overheen om te bepalen wie waar mag lezen en waar mag schrijven. Maar PHP is cross-platform dus kan niet op WMI vertrouwen.

En nu gebeurt het erg vaak dat als jij als programmeur een methode hebt gevonden om toch die systeeminfo te kunnen presenteren, die ineens gedwarsboomd wordt door een upgrade op PHP. D'r is dan ergens anders een vulnerability opgelost en daarvoor moet er een functie geschrapt worden of een parameter worden toegevoegd. En dan werkt je beheersinterface niet meer.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee