Toon posts:

HP Elitebook geheugen vraagje:

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 14:01
Ik heb gezocht of er een algemeen geheugen vragen over algemene laptop vragen topic is, maar niet gevonden. Misschien heb ik verkeerde zoekwoorden gebruikt hoor.
Hoe dan ook ik heb een vraag waar ik het op mijn werk mee zit. En niemand die een beetje in de hardware zit.

Ik ben op kantoor bezig met laptops te vervangen. Van HP Elitebook 840 G3 naar HP Elitebook 845 G7's. Een collega heeft nu 2 x 16 = 32 gb RAM in zijn G3 zitten en wil dat graag in de nieuwe 845 G7 hebben.

Nou heb ik al zitten googlen en gevonden dat er in een G3 DDR4 met 2400 of 2666 mhz zit. En in een G7 zit 3200 mhz geheugen. Ik denk dat het wel kan, maar toch vraag ik het hier. Kan 2400 of 2666 mhz geheugen in een laptop die 3200 mhz verwacht?

Meestal zijn laptops downwards compatible, maar heeft het ook nut?

De links die ik gevonden heb zijn:

https://www.kingstonmemor...p-elitebook-845-g7-laptop

https://www.kingstonmemor...p-elitebook-840-g3-laptop

[Voor 12% gewijzigd door r_buren op 16-12-2021 21:07]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, dan presteert de laptop die 3200 nodig heeft niet optimaal

edit; het kan trouwens best zijn dat de G7 niet eens op 3200 draait nu, check dat eerst eens

[Voor 43% gewijzigd door Hackus op 16-12-2021 21:13]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• r_buren
Hackus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:10:
Nee, dan presteert de laptop die 3200 nodig heeft niet optimaal

edit; het kan trouwens best zijn dat de G7 niet eens op 3200 draait nu, check dat eerst eens
Is het dan misschien beter om gewoon de 16 gb die er nu in G7 zit te laten zitten? Is dat misschien sneller dan 32 gb op 2400 of 2666 mhz ?

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

r_buren schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:17:
[...]

Is het dan misschien beter om gewoon de 16 gb die er nu in G7 zit te laten zitten? Is dat misschien sneller dan 32 gb op 2400 of 2666 mhz ?
Als 32GB nodig is, is dat beter dan 16 op 3200.
Dan liefst 2666, en ook die snelheid instellen want dat gaat niet vanzelf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zijdelingse vraag: wat is de reden dat je naar een G7 en niet naar een G8 gaat standaardiseren?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• r_buren
The Eagle schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:27:
Zijdelingse vraag: wat is de reden dat je naar een G7 en niet naar een G8 gaat standaardiseren?
Die hebben we ook. 840 G8 met i5 en met i7.

Waarom 3 modellen? Geen idee, ik ben niet de beslissende, alleen maar uitvoerende :)
Maar ik vind ze alle 3 erg mooi en goed werkend en lekker licht.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee