In een online programma verzamelen we aanmeldingen. In dat programma zijn mogelijkheden de gegeven informatie te mailen. Nu blijkt dat dat ook kan met een in te lezen XML bestand. Zo zou ik eigen formulier kunnen gebruiken zodat de coördinator bij de intake niet alles opnieuw hoeft op te schrijven maar dat wat bekend is, al ingevuld staat.
...
Het programma biedt mogelijkheid de gegevens in excel te downloaden maar ook een xml bestand. Die heeft vele kolomen met o.a, de identifiers in kolom name4 en type en namespace.
Op tweede blad ben ik bezig een invulformulier te maken. Ik heb ontwikkelaarsmenu in excel openstaan.
Maar hoe zet ik nu bijv uit kolom name4 het veld achternaam in het formulier in cel C8?
Moet ik dan onder Invoegen een active besturingselement invoeren en welke dan?
.Ik heb uitgebreid gegoogled maar dit zit ergens verstopt. Ik weet het, ik spring op rijdende trein maar ik moet dit toch kunnen
.
Ik hoef niet alles te weten maar dit stukje zou toch moeten kunnen.
Dan kan ik testen of het werkt.
Alle tips zijn welkom. En nee, ik ga niet beginnen met les 0, voorlopig hoef ik dit maar te snappen. In grote lijnen weet ik genoeg maar mis de specifieke kennis.
Alvast dank voor meedenken!
Nelleke
...
...
Het programma biedt mogelijkheid de gegevens in excel te downloaden maar ook een xml bestand. Die heeft vele kolomen met o.a, de identifiers in kolom name4 en type en namespace.
Op tweede blad ben ik bezig een invulformulier te maken. Ik heb ontwikkelaarsmenu in excel openstaan.
Maar hoe zet ik nu bijv uit kolom name4 het veld achternaam in het formulier in cel C8?
Moet ik dan onder Invoegen een active besturingselement invoeren en welke dan?
.Ik heb uitgebreid gegoogled maar dit zit ergens verstopt. Ik weet het, ik spring op rijdende trein maar ik moet dit toch kunnen

Ik hoef niet alles te weten maar dit stukje zou toch moeten kunnen.
Dan kan ik testen of het werkt.
Alle tips zijn welkom. En nee, ik ga niet beginnen met les 0, voorlopig hoef ik dit maar te snappen. In grote lijnen weet ik genoeg maar mis de specifieke kennis.
Alvast dank voor meedenken!
Nelleke
...