• Iris.b
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
Goedenavond,

Ik weet niet hoe ik een nieuw topic aan moet maken over Adobe Illustrator dus wellicht dat ik hier mijn vraag kan stellen.

Ik heb in Adobe Illustrator een logo gemaakt maar deze willen ze graag in het wit zodat ze het op een donkere ondergrond kunnen plaatsen. Ik heb het logo wit gemaakt en het heeft een transparante achtergrond. Echter als ik het opsla als PNG zie je niet die blokjes van een transparante achtergrond maar een geheel wit vlak. Als ik het op een zwarte afbeelding plaats is de achtergrond wel transparant en het logo wit, maar als je het opent als png ziet het er dus een beetje raar uit omdat je het gehele logo niet kan zien. Iemand een idee hoe ik het kan opslaan als png met geblokte achtergrond zodat je het witte logo wel ziet?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Iris.b schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:12:
Goedenavond,

Ik weet niet hoe ik een nieuw topic aan moet maken over Adobe Illustrator dus wellicht dat ik hier mijn vraag kan stellen.

Ik heb in Adobe Illustrator een logo gemaakt maar deze willen ze graag in het wit zodat ze het op een donkere ondergrond kunnen plaatsen. Ik heb het logo wit gemaakt en het heeft een transparante achtergrond. Echter als ik het opsla als PNG zie je niet die blokjes van een transparante achtergrond maar een geheel wit vlak. Als ik het op een zwarte afbeelding plaats is de achtergrond wel transparant en het logo wit, maar als je het opent als png ziet het er dus een beetje raar uit omdat je het gehele logo niet kan zien. Iemand een idee hoe ik het kan opslaan als png met geblokte achtergrond zodat je het witte logo wel ziet?

Bedankt!
Je vraag is heel wat anders dan waar dit topic over ging, dus eigenlijk had je beter een nieuw topic kunnen maken, want dit is topickaping ;) Niet meer van toepassing :P

Maar goed, volgens mij heb je niet echt een probleem: een transparante image heeft geen blokjes-achtergrond als je die opent. Een transparante image heeft namelijk géén achtergrond, want die is transparant.

Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat je de PNG opent in een image viewer die een witte achtergrond heeft, waardoor je je witte logo op een witte achtergrond bekijkt. En dan lijkt het onzichtbaar.

Plaats je transparante PNG eens over een niet-witte achtergrond, en kijk dan wat er gebeurt.

The devil is in the details.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Even afgesplitst naar een nieuw topic

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31
Je hebt wel de transparency optie aangevinkt bij het exporteren als png?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Iris.b schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:12:
Goedenavond,

Bedankt!
Het ligt aan het programma waarmee je het opent. Veel programma's gebruiken inderdaad een witte achtergrond voor transparante delen. Daar heb je weinig controle over. Want als je het bestand naar iemand anders stuurt zal het ook weer anders worden weergegeven.

Oplossing is twee versies exporteren; de transparante en één met een donkere achtergrond. Voor logo's is een vectorformaat zoals SVG vaak beter afhankelijk van de toepassing.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.