Toon posts:

hooibak automatiseren.

Pagina: 1
Acties:

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 18:13

elmo1

Kona Electric jan-2019

Topicstarter
Hoi,

Wil iets simpels maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken.

Ik heb een ibc (1000l) omgevormd tot slowfeeder. Echter wil ik deze 6 keer per dag met een klep openen en 1 uur open laten staan en weer sluiten.

Systeem is heel simpel gewoon een deksel met scharnieren aan de rand van de bak en met een katrol kan ik hem openen en sluiten.
Echter nu wil ik dit automatiseren
Wat ik nodig heb is een motor en iets om de de motor op tijdschema aan te sturen.

Iemand idee waar ik zo iets kunnen krijgen.

Alle tips zijn welkom

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Kan je een foto plaatsen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat valt hier aan te automatiseren?

Als de enige "beweging" is een katrol die 6x per dag even "heen & weer" is, klinkt zelfs bijna zoiets simpels als een tijdklok aansluiten op een motortje om het touw op te winden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:04:
Wat valt hier aan te automatiseren?

Als de enige "beweging" is een katrol die 6x per dag even "heen & weer" is, klinkt zelfs bijna zoiets simpels als een tijdklok aansluiten op een motortje om het touw op te winden.
De motor moet dan "omkeren" en dat lukt niet met een tijdklok. Daarnaast moet de motor bijvoorbeeld 30sec draaien om te openen en weer 30sec om te sluiten

[Voor 10% gewijzigd door elmo1 op 16-12-2021 18:39]

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:35
Klinkt als een shelly 2.5 zoals op een rolluik.
Misschien kan je ook wel een rolluikmotor gebruiken.

[Voor 36% gewijzigd door _NvS_ op 16-12-2021 19:18]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-02 15:11
Je kunt een garagedeurmotor ombouwen. Die activeer je meestal met één puls.

[Voor 35% gewijzigd door jeroen3 op 16-12-2021 19:42]

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03:45
_NvS_ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:17:
Klinkt als een shelly 2.5 zoals op een rolluik.
Misschien kan je ook wel een rolluikmotor gebruiken.
I'm with (y)

(Gebruikte) rolluikmotor op de kop tikken, touw eromheen wikkelen/aan vast maken en je kunt dit heel eenvoudig automatiseren.

Shelly heeft een eigen cloud/app maar je kunt het ook in nagenoeg iedere andere manier aansturen.

Google: Shelly 2.5

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je projectie met je IBC eruit ziet....

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Topicstarter
Kwam op internet een leuke link tegen van link.

Heb dit materiaal besteld omdat dit precies doet wat ik wil, en werking bewezen is.

Overigens vind ik de shelly 2.5 een erg interessant idee wat ik eventueel nog ook ga toevoegen voor een ander doel.

Iedereen bedankt voor het meedenken top!

[Voor 8% gewijzigd door elmo1 op 21-12-2021 09:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee