Laptop vriendin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:53
Beste allemaal,
Ik ben opzoek naar een goede laptop voor mijn vriendin. Nu heeft ze een Acer Asus R301L. Op zich voor de basis dingen die ze wilt doen, werkt dit redelijk oke. Wel merken we dat de laptop redelijk traag begint te worden. Daarnaast speelt ze de sims 4 wat toch niet helemaal lekker loopt op deze laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt voornamelijk gebruik voor de standaard zaken zoals internet/Microsoft office. Het enige vereiste is dat er met redelijke settings de Sims 4 kan worden gespeeld.

Wat is je budget?
Qua budget vind ik het lastig om echt een prijs te stellen. Van alle dingen die zij op de laptop wilt doen, verwacht ik dat de Sims het '' zwaarst'' zal zijn. Afhankelijk hiervan is het budget. (Nu begrijp ik hoe hoger het budget, hoe mooier/beter de game loopt. maar aan wat voor prijs moet ik denken wil ik de setting op normaal+ kunnen spelen) Ik weet niet goed of het van invloed is maar stel door het budget met 100euro te verhogen, heb je net een wat betere laptop die wat langer meegaat enz, is dat zeker een overweging.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop is voor thuisgebruik. De keren dat deze wordt meegenomen, is er altijd een mogelijkheid om de laptop op netstroom aan te sluiten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet zoveel uit. Ik las laatst dat Medion een B merk is, maar zeker goede laptops zijn. Zoiets is bijv. prima
Het enige vereiste is dat er een SDD inzit waarop Windows geïnstalleerd staat. Ik vroeg mij af werkt een game heel veel sneller/soepeler wanneer deze op een SDD is geïnstalleerd ipv HDD? Zoja, dan is het misschien ook een optie om naast het besturingssysteem ook de game op een SSD te kunnen installeren
Qua schermgrootte heeft ze nu 13inch wat opzich prima is, maar het mag ook gerust wat groter zijn, als deze laptop beter aan de eisen voldoet

Groet,

Jeroen