processor te vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Horstm
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:40
Mijn vraag
Ik heb hier voor mijn zoon een oude laptop, HP Pavilion 17-f045nb (min of meer)
Deze heeft de volgende specs: ..
Microprocessor 2 GHz AMD Quad-Core A8-6410 APU
Microprocessorcache 2 MB cache
Geheugen 8 GB 1600 MHz DDR3L SDRAM (2 x 4 GB)
Videokaart AMD Radeon R5-videokaart
Vaste schijf 500 GB, 5400 rpm SATA

Mijn vraag is: welke processor zou ik evt in deze laptop kunnen zetten om te zorgen dat het iets sneller werkt?

Beste antwoord (via Horstm op 16-12-2021 16:19)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet. Laptopprocessors zijn praktisch altijd gesoldeerd vanwege de integratie en niet te vervangen.

Wat je wel kan doen is de 500GB Sata HDD vervangen door een SSD. Daar ga je zeker veel van merken.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 16-12-2021 16:09 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet. Laptopprocessors zijn praktisch altijd gesoldeerd vanwege de integratie en niet te vervangen.

Wat je wel kan doen is de 500GB Sata HDD vervangen door een SSD. Daar ga je zeker veel van merken.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 16-12-2021 16:09 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:04

Nemesizz

Untouchable

Een SSD erin geeft zo'n ding nog wel een beetje een snelheidsboost.

Heb al een paar laptops de trage 5400 rpm HDD vervangen voor een simpele SSD, en dat maakt een groter verschil in snelheid dan een iets snellere processor (wat vaak al niet meer kan bij laptops).

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:39
Normaal gesproken zijn in laptops processors niet te vervangen en is het over het algemeen sowieso maar weinig te vervangen.

Het enige dat ik me kan voorstellen dat hier zou kunnen is het upgraden van de 500GB HDD naar een SSD, dat zal de boel normaliter flink sneller maken, maar verwacht er geen wonderen van, het is immers een laptop van 7+ jaar oud.

Wil je echt snellers, zal je denk ik toch echt naar een andere laptop moeten kijken.

• Horstm
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:40
Dank voor de snelle reacties. Ik ga even kijken of ik nog de HD door een SSD kan vervangen.