Toon posts:

NZXT Self build VS zelf samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Matanza
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Zoals velen waarschijnlijk al gezien hebben heeft NZXT een self build service. => https://nzxt.com/nl-DE/category/gaming-pcs/build
Je bestelt via een tool je onderdelen en ontvangt deze met de nodige handleiding voor assemblage.
De tool checkt ook of alles werkt met elkaar.

Mocht je het in video willen zien, Bitwit heeft hier een video over: YouTube: NZXT teaches me how to build a computer

Ik was net even aan het vergelijken met builds via de Pricewatch en kwam tot de vaststelling dat het meestal even duur (of goedkoper) is dan alles los aan te kopen.

Wat is jullie mening hierover ? Zijn er valkuilen ? Bedenkingen ?

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Over het algemeen vragen pc boeren iets van EUR50,- voor assemblage. Als je zelf zeker genoeg bent, steek je die EUR50,- in je zak. Anders lekker laten bouwen door de pc boer....

• Matanza
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
michielRB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:49:
Over het algemeen vragen pc boeren iets van EUR50,- voor assemblage. Als je zelf zeker genoeg bent, steek je die EUR50,- in je zak. Anders lekker laten bouwen door de pc boer....
Dat is net het punt. Je bouwt de PC zelf. Het voordeel voor de beginner is dat zij alles checken op comptabiliteit en krijg je een uitgebreide handleiding. Zie video in originele post.

Daarbij is het ook handig voor iedereen dat de prijzen, lijkt mij, zeer scherp zijn.

Dus zoals ik het nu zie, krijg je meer voor minder geld.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 15:02
Het is misschien een makkelijke manier om een videokaart te krijgen, maar ik moet zeggen dat de voorgestelde samenstellingen mij niet altijd logisch lijken.

Als ik de 1500€build kies, dan zie ik bijvoorbeeld dat ze de volgende dingen koppelen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11400 Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI MPG Z590 Gaming EDGE WIFI€ 229,-€ 229,-
1WaterkoelingNZXT Kraken 120€ 79,90€ 79,90
Totaal€ 497,90

Een superduur moederbord, en het praktisch nut van 12cm waterkoelers word ook regelmatig ten twijfel getrokken.

Logischer zou bijvoorbeeld een goeie luchtkoeler en een b560 moederbord zijn bij die processor:

1ProcessorsIntel Core i5-11400 Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte B560M DS3H V2€ 89,-€ 89,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 35,-€ 35,-
Totaal€ 313,-

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Pak je bijna 150 Euro... Dat vind ik toch serieus geld....

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-02 19:58
Ik krijg wanneer ik 1000 als budget invoer ook gewoon een part list van 1533,92. Verder sluit ik hierboven aan bij de genoemde punten.

• gekkemarc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 22:38
Op zich is er wel iets leuks te maken daar, maar je mist heel erg de vrijheid bij het samenstellen. Ik denk dat je hier met hulp van medetweakers ook een mooi systeem kunt samenstellen en echt helemaal zoals jij het zou willen. Met de assemblage zijn er ook vast genoeg leden hier die je er mee willen helpen zonder dat het je geld kost.

9900k, RTX 3090, 32GB DDR4, psn: marcievg

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:16
Tja, dan krijg je zoals @NESFreak al zegt een onlogische en dure combinatie van hardware in een slecht koelende kast, als ik naar hun €2K systeem kijk krijg je in vergelijking met onderstaande een slechtere CPU, minder geheugen, een langzame & kleinere SSD, slechtere kast & voeding.... Maar wel een overbodige waterkoeler en een moederbord wat overkill voor de CPU van hullie is...
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenMSI PRO Z690-A DDR4€ 199,95€ 199,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8G LHR€ 899,-€ 899,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2 Compact Black Solid€ 127,85€ 127,85
1ProcessorkoelingScythe Fuma 2€ 51,25€ 51,25
1ProcessorkoelingScythe LGA1700 Mounting Kit€ 8,90€ 8,90
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 147,90€ 147,90
1VoedingenBitFenix Whisper BWG650M€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 135,90€ 135,90
Totaal€ 1.959,65

[Voor 6% gewijzigd door martyw op 16-12-2021 22:42]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee