Toon posts:

Laptop Verschijnt Glitch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mr.DT
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-03 20:58
Hallo mede forummers,

Heeft iemand hier ooit last van glitch bij jouw laptop? Ik heb erg last van als ik mijn laptop gebruik of video bekijken in donkere kleuren, dan zie ik glitch flikkeren door mijn scherm heen. Bij lichte achtergrond/ video heb ik dus geen last van. Heel vaag. Ik werk trouwens op windows 10 en heeft de laatste update.

Zou iemand mij hiermee kan helpen? Dank!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mr.DT wat bedoel je hiermee? Heb je een voorbeeld van een glitch?
Verder zou het handig zijn om even te vermelden welke laptop je precies hebt.

Als laatste heeft dit weinig met netwerken te maken, dus ik verhuis je topic even van NT naar WOS.

• Mr.DT

@rens-br Oh oeps dank je wel voor het verplaatsen! Mijn laptop is een Asus. Zoals je kunt zien in de voorbeeld foto, heb ik de glitch omcirkel. Het verschijnt alleen bij donkere achtergrond/ objecten. Ook bij het opstarten van mijn laptop trouwens.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laten we uitsluiten of het software of hardware is dus ik neem aan, dat als je een screenshot maakt, dat je dan wel of niet hetzelfde kan omcirkelen als op de foto.

Daarnaast, en allicht een verkeerde constatering, zie ik linksboven iets over een microfoon staan? Werk je op een remote sessie / online meeting / iets in die trant? Of heb je gewoon direct / altijd? Of zit dat in het filmpje?

Over filmpje gesproken; is de "glitch" ook aanwezig als je alleen maar naar je desktop kijkt? Of in EDGE een pagina leest? Etc? etc? etc?

Het enige wat ik namelijk zie nu is: een filmpje met zowel horizontale als verticale "storing" dus ik kan echt niet verklaren waarom jij iets omcirkelt en of dat letterlijk aan jouw laptop ligt of een andere invloed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mr.DT
@MAX3400 Hmm volgens mij zit het in de software...want als ik printscreen maak, kan ik die glitch wat je nu ziet niet 'meenemen'. De foto is genomen met mijn mobiel.

Ik heb willekeurig video genomen dat donker achtergrond erin komt. Wat je linksboven ziet, is de titel van het filmpje. De glitch is ook aanwezig als ik naar mijn desktop kijk (mitch als het een donker/ zwart achtergrond is) Dit geldt dus ook bij donkere webpagina en bij night mode. Zolang maar in donkere kleuren, zie ik de glitch verschijnen.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:01
Als het in de printscreen niet mee komt is het dus waarschijnlijk hardware en geen software

• Minitrooper
  • Laatst online: 21-03 22:11
Advies: download een live linux boot cd, start die op, en kijk dan nog eens. Dan weet je pas zeker dat het hardware is (de drivers van een doorsnee windows zijn anders dan die van een linux).

• Mr.DT
@Minitrooper Sorry wat is Live Lunux Boot CD? En waar kan ik downloaden?

Ok om nog preciezer te zijn, de glitch verschijnt sterker bij video in fullscreen + donkere footage. Bij minimale scherm is het minder. Bij foto is het bij normale resolutie minder, als ik de foto inzoom met de muis of met de loep, dan begin de glitch heftiger te worden.

Ook zodra het laptop alleen in gebruik met batterij, dan is het scherm helemaal een feest. Bij gebruik van stroom adapter, is het probleem zoals hier beschreven.

[Voor 19% gewijzigd door Mr.DT op 16-12-2021 15:23]

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:01
Dat is hetzelfde als je een dooie pixel hebt

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mr.DT dat lijkt inderdaad op een hardware probleem. Heb je dit probleem al lang / is het een nieuwe laptop?

• Mr.DT
@rens-br Kan het iets te maken zijn met de video kaart denk je? Mijn laptop is al rond 10 jaar oud. Het probleem is volgens mij sinds een half jaar.

• Mr.DT
Bedankt allemaal! Het is opgelost :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mr.DT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:23:
Bedankt allemaal! Het is opgelost :)
Hoe dan?

https://discord.com/invite/tweakers

• Minitrooper
  • Laatst online: 21-03 22:11
Ja, hoe dan? ;-)

Heb je er een extern scherm aangehangen en is het daar niet? ;-)

PS. https://ubuntu.com/tutori...ick-on-windows#1-overview
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee