Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc stoort am ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK.. ik heb een ontzettend hard zeikende vader, die klaagt dat hij 's avonds niet meer naar radio1 kan luisteren op de fm (1008AM) (we wonen in belgie). Hoe komt dit eigenlijk ? wat is hier het probleem?
Systeem:
Gigabyte GA7-1X
Athlon classic 700
Geforce 1 ddr (creative)(pure)
sblive 1024+1000 fps speakers (ook wel problemen over gehoord)(maar storing is er ook als ie uitstaat)
3com netwerkkaartje 3090 ofzo
2*128mb 133mhz no-name geheugen
iiyama sj700ofzo monitor
wat is t probleem :?

Verwijderd

heb je daar geen kabelradio?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die is er wel, alleen dan moet ik helemaal een kabeltje aanleggen (wow helmaal :D) maar toch.. als het makkelijker kan.. Bovendien weetik niet wat voor kabel ik moet gebruiken, liefst zo dun mogelijk en tis toch wel een meter of 10 denk ik (meer nog :(

Verwijderd

Ik heb het hier ook,
denk niet dat het aan je pc ligt,
of beter gezegd,
niet specifiek aan wat voor system je hebt.
Zodra ik de pc aanzet, krijg ik een enorme ruis op de radio.
Als de radio meer dan 10 meter van de pc staat heb ik er bijna geen last meer van.
Dus probeer de pc wat verder van de radio te zetten en kijk of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja das een beetje lastig.. .. mn pa zit praktisch in het midden van het huis.. en ik zit daar precies 1 verdieping boven.. en ik kan de pc niet verplaatsen want dan zou ik weer de telenet kabel moeten verlengen. Dan is het makkelijker om gewoon een kabeltje voor de radio te leggen
:)

• sandiman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 15:57

sandiman

Conquest is Paradise

Als er iets is dat je radio stoort dan is het je monitor wel, zo'n electronensraalkanon vind het nogal leuk om radiofrequenties te beinvloeden geloof ik. Heb ik ook al met mijn gsm en met de draagbare telefoon.

Als ik op de start-knop druk dan gaat ie uit ...

Verwijderd

De voeding bij mij in de meeste gevallen de boosdoener gebleken (er zit nogal wat verschil tussen merken/types).
Ook moet je even uitkijken waar je je audiokabels op aansluit, het kan zijn dat je allerlei aardlussen aan het creeren bent

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ja ik dacht ook dat het aan mn monitor lag, maar als ik die uitzette was het nog steeds zo.. En om nou mn voeding te vervangen, of dat nouhandiger is .. leg liever een kabeltje ;)
En audiokabels-> aardlussen :? bedoel je audiokabels van cd-rom naar geluidskaart, of wat?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 13:32 schreef Reino het volgende:

En audiokabels-> aardlussen :? bedoel je audiokabels van cd-rom naar geluidskaart, of wat?
Wanneer je kabels hebt lopen van je computer/geluidskaart naar je stereo-installatie of video of iets anders wat een andere aarding heeft (via coax bijv), dan wil dat wel eens aardlussen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. het enige is geluidskaart->speakers en die zitten in dezelfde stekkerdoos.. maar ook als die uitstaan of zelfs als de stekker eruit is stoort ie nog!:(

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:49
Ik had dat ook, maar dan met m'n oude pc (486) die de FM-frequenties stoort. Ik ben er nooit verder gaan op zoeken, maar probeer eens die radio te aarden.

Enne, die beeldschermen die radiofrequenties kunnen storen, dat zijn dan toch wel heel oude/goedkope beeldschermen?
Pagina: 1