Piepende voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rubendesm
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-12-2021
Beste Tweakers,

De voeding die ik heb maakt al vanaf het moment dat ik hem heb een hoog tonig piepend geluid. Ik heb de voeding nu al iets meer dan een half jaar en ondanks dat het geluid erg storend is heb ik er nooit verder naar gekeken omdat ik wist dat het voor de rest niet iets schadelijks was. Toch ben ik nu benieuwd wat de reden is van het piepend geluid en of hier iets tegen te doen valt.
Het piepende geluid is eigenlijk altijd, of de computer nou aan of uit staat. De enige manier hoe ik de piep weg krijg is door de schakelaar op de voeding uit te zetten (of de voeding kabel er uit te halen).

Het gaat om de volgende voeding: Cooler Master MWE 750 White - V2 PSU / PC voeding (Megekko)

Overige specificaties:
-Ryzen 3600
-16 GB RAM
-1TB HDD, 480 SSD.
-RTX 3060 Ti
-MSI B450 carbon max wifi

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:16
Waarschijnlijk coilwhine wat je hoort. Dat veroorzaakt de hoge piep wat je hoort en kan inderdaad nog al irritant zijn. Dat kan een defect zijn, maar ook een eigenschap van de voeding (sommige voedingen worden nou eenmaal goedkoop geproduceerd).
Ik zou eerst een RMA proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:03
Zal coilwine zijn. Tja, videokaart van €1000 en dan enorm besparen op de voeding. MWE White V2 mag dan redelijk modern zijn, de kwaliteit is gewoon laag. Daarbij is 750w totaal niet interessant bij zo'n voeding. Als je 750w nodig hebt dan doe je dat niet met de laagst mogelijke kwaliteit. Neem je verlies en haal een kwalitatief betere voeding. pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt is goedkoop en goed maar slechts 3 jaar garantie. pricewatch: Corsair RM650 (2019), pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart en pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart zijn ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
Zit de stekker in een geaard stopcontact?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubendesm
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-12-2021
Uszka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:12:
Zal coilwine zijn. Tja, videokaart van €1000 en dan enorm besparen op de voeding. MWE White V2 mag dan redelijk modern zijn, de kwaliteit is gewoon laag. Daarbij is 750w totaal niet interessant bij zo'n voeding. Als je 750w nodig hebt dan doe je dat niet met de laagst mogelijke kwaliteit. Neem je verlies en haal een kwalitatief betere voeding. pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt is goedkoop en goed maar slechts 3 jaar garantie. pricewatch: Corsair RM650 (2019), pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart en pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart zijn ook interessant.
Gelukkig heb ik de videokaart voor een heel stuk goedkoper kunnen krijgen maar je hebt zeker gelijk dat dit misschien 1 van de goedkopere voeding is maar voeding is voeding lijkt mij toch? Daar kan (naast kwalitatief sterk gebouwd, wat deze dus niet echt is) niet echt een verschil in zitten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Rubendesm schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:20:
[...]

Gelukkig heb ik de videokaart voor een heel stuk goedkoper kunnen krijgen maar je hebt zeker gelijk dat dit misschien 1 van de goedkopere voeding is maar voeding is voeding lijkt mij toch? Daar kan (naast kwalitatief sterk gebouwd, wat deze dus niet echt is) niet echt een verschil in zitten toch?
Het gaat er niet om of de voeding sterk gebouwd is, het gaat er om of en hoe netjes de voeding zijn spanning aan de componenten levert maar daar kan @Uszka meer over vertellen.

Gabriël AM5

Pagina: 1