Situatieschets
Het bedrijf waar ik werk is een afsplitsing van een ander bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij gebruik kunnen maken van de IT afdeling van het andere bedrijf omdat het dezelfde eigenaren had. Dit betekende dat de website en koppelingen naar ons CRM systeem(salesforce) allemaal door hun werden onderhouden. Een luxe positie waarbij we gebruik konden maken met Frontend/backend en salesforce developpers. Komend jaar is het de bedoeling dat wij 'op eigen benen' gaan staan. Met andere woorden we gaan op zoek naar een bedrijf die deze werkzaamheden kan gaan overnemen.Ik heb al met een paar partijen gesproken maar het is vrij lastig om in te schatten hoe goed een bedrijf daadwerkelijk is. Een website als referentie kan er mooi uitzien maar de de achterkant kan een houtje touwtje systeem zijn. En wij verwerken best wel wat persoonsgegevens dus dat moet wel goed gaan. Onze website maakt gebruik van CSP headers en de partijen die ik heb gesproken wisten niet gelijk wat dat was. Is dat een slecht teken? Of wordt dat simpelweg niet veel gebruikt?
Mijn achtergrond
Ik werk als enige persoon op de marketing. Ik ben bekend met termen als backend/frontend en ooit in een grijs verleden wel eens wat gedaan met PHP en HTML maar daar houdt mijn kennis wel een beetje op.Vraag
Mijn vraag is zijn er certificeringen voor IT leveranciers die ik kan checken? Of is er een andere manier om hier inzicht in te krijgen?Bij voorbaat dank!