Zakelijke lease auto > mogelijkheid tot trekhaak achteraf ?

Pagina: 1
Acties:

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik waag er toch maar een topic aan omdat ik mijn vraag niet gevonden krijg op dit forum.
Ik zou graag in mijn huidige lease auto (betreft een wagen uit de pool die ik nog 3 jaar moet rijden) een accessoire willen toevoegen. Betreft een trekhaak voor de vakanties etc.

Mijn vraag is of dit uberhaupt mogelijk is en wat dit betekend m.b.t mijn bijtelling.
Ik begrijp dat de bijtelling wordt berekend over de initiele cataloguswaarde.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en of dit kan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je je fleetmanager of leidinggevende al gesproken?

Overigens, en dat is bij een aantal maatschappijen ook bespreekbaar: trekhaak zelf betalen, geen wijziging in bijtelling, trekhaak demonteren / verkopen bij einde leasetermijm.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let wel: Mocht je poolauto een model 3 zijn dan is achteraf een trekhaak monteren "een dingetje"

• C6DL
MAX3400 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:52:
Heb je je fleetmanager of leidinggevende al gesproken?

Overigens, en dat is bij een aantal maatschappijen ook bespreekbaar: trekhaak zelf betalen, geen wijziging in bijtelling, trekhaak demonteren / verkopen bij einde leasetermijm.
Nog niet nee, ik wil eerst weten of het uberhaupt mogelijk is alvorens de boel in gang te zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

C6DL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:53:
[...]

Nog niet nee, ik wil eerst weten of het uberhaupt mogelijk is alvorens de boel in gang te zetten.
Wij beschikken niet over jouw kleine letters van jouw lease-contract; lijkt me dan (helaas) dat Tweakers niet de eerste plek is om het te vragen?

/edit: als je maar genoeg betaalt, is bij een lease-maatschappij alles mogelijk. Wil je achteraf jouw auto laten wrappen fluor-groen, dan kan dat. Zolang jij maar voldoende betaalt voor de wrap, het arbeidsloon, de eventuele (historische) bijtelling en de waardevermindering van de auto als 'ie moet worden verkocht daarna.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 16-12-2021 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 22:05
Sommige dingen moet je niet vragen maar gewoon doen. Zelf eronder zetten en bij het in inleveren weer er onderuit.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

FreakNL

Well do ya punk?

Hangt ervanaf, bij mij (geen lease) moest er een stuk uit de carrosserie gezaagd. Dat moet je dus niet doen bij lease. Ziet er keurig uit hoor, viel mij zelfs pas half jaar later op (was al zo toen ik auto 2e hands kocht).

Je kan ook gewoon aan de leasemij vragen om het te betalen (zelf ff offerte regelen bij merkdealer). Gaat je leasebedrag omhoog. Bijtelling niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mijn lease-auto zijn achteraf zwaardere veren gemonteerd. De kosten hiervoor zijn gewoon uitgespreid over de rest van de looptijd (+ wat extra gok ik), en daarmee ging de leaseprijs iets omhoog. Baas vond 't prima omdat het gebeurde zodat ik wat vaker met belading kon rijden.

Als je een trekhaak voor je werk nodig hebt lijkt me zoiets sowieso prima te regelen, maar als je hem eigenlijk alleen privé wil gebruiken zal het afhangen van jouw leaseregeling en die tussen werkgever en leasemaatschappij. Daar kunnen wij dus heel veel dingen over gaan roepen, maar het komt er op neer dat je het gewoon bij je fleet manager moet aankaarten om er achter te komen of dat mogelijk is en wie er voor de kosten op gaat draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:51
Ik had het achteraf gedaan, geen probleem, zat toen ook al op 3 jaar en moest nog maar 1 jaar (had nog een jaar bij verlengd).. Contact opgenomen met de leasemaatschappij en werkgever en het was zo geregeld, alleen kosten is wel een ding. Je betaalt hem in principe helemaal in de resterende looptijd die er nog voor staat en je krijgt er niets voor terug na de 4 jaar. Dus zit je aan je max van je leasebudget, dan kan het duur zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:31
1: kan er überhaupt een trekhaak onder (staat dit geregistreerd op je kentekenbewijs). Anders hoef je het niet eens te vragen.
2: Vraag een offerte aan bij de leasemaatschappij (eventueel met een offerte van de dealer)
3: is je werkgever bereid om de hogere leaseprijs te betalen of moet jij dit voor je rekening nemen?
4: bijtelling gaat over catalogus waarde en die verandert niet. Geldt voor alles achteraf zoals ramen tinten, wrappen, velgen, speciale stoel(en), custom audio installatie, trekhaak, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 17-12-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50
Gieliovd520 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:32:
Sommige dingen moet je niet vragen maar gewoon doen. Zelf eronder zetten en bij het in inleveren weer er onderuit.
Dat is misschien een optie als je een inklapbare trekhaak neemt, en laat dit nu net het lastigste optie zijn met achteraf inbouwen van de alternatieven. In de meeste gevallen zit je met een inkeping in je achterbumper waarbij met verwijderen het er uiteraard niet meer uitziet. En daarnaast is het ook niet netjes tegenover je werkgever/leasemaatschappij want er zijn aanpassingen gedaan in het chassis aan de achterzijde om de trekhaak te kunnen monteren.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 22:05
Dat is waar, het is niet altijd gemakkelijk mogelijk. Toch zijn er best wat auto's waar hij onder de bumper duikt.

Maar inderdaad als je moet gaan zagen en aanpassen wordt het een ander verhaal. Veelal zijn de voorzieningen er wel al.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat een ingewikkelde theorieën allemaal.
Het enige juiste antwoord -> met geld is alles te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
HerZon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:27:
Wat een ingewikkelde theorieën allemaal.
Het enige juiste antwoord -> met geld is alles te koop.
niet waar. Mijn oude werkgever hield de poot stijf als het ging over lease budget. Mijn leasebak had ik zo geconfigureerd dat ik presies binnen mijn budget bleef, echter zonder trekhaak. Achteraf iets toevoegen betekende overschrijding van het leasebudget, wat automatisch afgekeurd werd door de wagenparkbeheerder.

Het enige juiste antwoord is: ga naar de wagenparkbeheerder.

[ Voor 5% gewijzigd door 107mb op 18-12-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
107mb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:36:
[...]

niet waar. Mijn oude werkgever hield de poot stijf als het ging over lease budget. Mijn leasebak had ik zo geconfigureerd dat ik presies binnen mijn budget bleef, echter zonder trekhaak. Achteraf iets toevoegen betekende overschrijding van het leasebudget, wat automatisch afgekeurd werd door de wagenparkbeheerder.

Het enige juiste antwoord is: ga naar de wagenparkbeheerder.
Zo fijn dat ik zelf mijn eigen wagenpark beheerder ben 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41
Dat is gewoon mogelijk. Heb dit bij m'n vorige leaseauto (Mercedes A-Klasse) ook achteraf laten doen.
Omdat deze het AMG-Line pakket bevatte moest er een stuk uit de diffuser/achterbumper gezaagd worden. Maar dat was geen probleem. Factuur van de garage wordt gewoon naar de leasemaatschappij gestuurd en zij verhogen vervolgens de maandelijkse kosten van de lease. Dit is enkel voor de werkgever. Heeft verder geen invloed op je bijtelling.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
Gieliovd520 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:32:
Was ook mijn 1e gedachte, maar wat als ik in een ongeluk beland met een aanhanger achter mijn lease auto? ;w Dan heb ik toch een dik probleem gok ik zo!

Bedankt allen, ik heb inmiddels een factuur opgevraagd en er gaat gekeken worden of mijn werkgever dit voor mij wilt gaan betalen of niet :) Anders inderdaad resterende looptijd (18 maanden in mijn geval) / 600 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door C6DL op 20-12-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
C6DL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:48:
Ik waag er toch maar een topic aan omdat ik mijn vraag niet gevonden krijg op dit forum.
Ik zou graag in mijn huidige lease auto (betreft een wagen uit de pool die ik nog 3 jaar moet rijden) een accessoire willen toevoegen. Betreft een trekhaak voor de vakanties etc.

Mijn vraag is of dit uberhaupt mogelijk is en wat dit betekend m.b.t mijn bijtelling.
Ik begrijp dat de bijtelling wordt berekend over de initiele cataloguswaarde.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en of dit kan ?
Ik doe dat nu bij mijn nieuwe auto. Hij is besteld zonder trekhaak (i.v.m. levertijd en afkapping leasebudget), en wordt er bij aflevering direct onder gezet. Leasemaatschappij heeft daar toestemming voor gegeven (was simpelweg 1 mailtje), zit geen bijtelling op, en onderhoud is voor eigen kosten. Bij inleveren leaseauto ben ik hem kwijt.

(maar als ik hem zou "meeleasen" ben ik netto hetzelfde kwijt over een langere periode.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

C6DL schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:45:
[...]

Was ook mijn 1e gedachte, maar wat als ik in een ongeluk beland met een aanhanger achter mijn lease auto? ;w Dan heb ik toch een dik probleem
gok ik zo
!
Denk het niet...

Jouw verzekering is niet ineens "niet geldig" zolang je binnen de goedgekeurde parameters van het voertuig blijft. En volgens mij staat er in geen enkele verzekering van de leasemaatschappij dat het voertuig, ten tijde van het ongeluk, overeenkomstig de originele staat moet zijn. Wat er wel staat (en waar jouw topic over begon) in welke staat de auto ingeleverd moet worden en/of welke extra gelden daartegenover staan.

Kom ik wel weer een beetje op mijn uitspraak van vorige week: Wij beschikken niet over jouw kleine letters van jouw lease-contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
SkyFlyer schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:11:
[...]

Ik doe dat nu bij mijn nieuwe auto. Hij is besteld zonder trekhaak (i.v.m. levertijd en afkapping leasebudget), en wordt er bij aflevering direct onder gezet. Leasemaatschappij heeft daar toestemming voor gegeven (was simpelweg 1 mailtje), zit geen bijtelling op, en onderhoud is voor eigen kosten. Bij inleveren leaseauto ben ik hem kwijt.

(maar als ik hem zou "meeleasen" ben ik netto hetzelfde kwijt over een langere periode.)
Zo zou je in theorie elke lease auto kaal kunnen leasen,
en achteraf zaken toevoegen zodat je leaseprijs maandelijks hetzelfde blijft.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:31
C6DL schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:45:
[...]

Jahoor, dat doet 99procent van de leaserijders op die manier. Netzoals met velgen, leer achteraf etc. Dat biedt de leasemaatschappij standaard aan.

Aan de andere kant betaal je bijtelling over de catalogus waarde en niet de daadwerkelijke waarde die is betaald.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 20-12-2021 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:11
C6DL schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:45:
[...]

Zo werkt dat niet helemaal. Veruit de meeste opties (fabriek-af dus) zaken zijn achteraf niet meer toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan een groter navigatiescherm, digitaal tellerpaneel ipv analoog, veiligheidssystemen, etc. Dit zijn losse opties of onderdeel van een pakket die bij bestelling van de auto doorgegeven moeten worden aan de fabriek zodat dit meteen in de auto geïnstalleerd wordt. En dus onderdeel zijn van de fiscale waarde (wat op z’n beurt weer belangrijk is voor de bijtelling, aangezien die over de fiscale waarde gaat).

Accessoires worden idd niet bij de fiscale waarde opgeteld aangezien ze achteraf gemonteerd worden. Maar accessoires beperken zich vaak tot trekhaken, lederen bekleding, dakdragers, fietsendrager, dat soort spul.

En om nog antwoord te geven op je initiële vraag :P :
Bespreek dit idd met je wagenparkbeheerder. Die weet wat wel en niet mag binnen de autoregeling van je bedrijf (als die er is?). Een accessoire wordt binnen de leasetermijn naar 0 afgeschreven dus als je het bedrag deelt door de resterende maanden weet je wat het je werkgever kost (of jou als je ‘m zelf moet betalen :+)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1