verschil routers voor mij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
beste mensen,

Mijn zoektoch naar een nieuwe router bracht mij op deze:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1644156;1411062/\

Beide wifi6.

Wij hebben behalve telefoons een laptop en tv op de wifi, een desktop via de kabel. Sinds kort moet er thuis wel gewerkt worden met videomeetings. Dat maakt wel een verschil merk ik. We gamen online.

Kan iemand mij uitleggen welke snelheden voor ons voldoende zijn?
Of is er een alternatief merk rond deze prijsklasse die op specifieke redenen toch echt verstandiger is aan te schaffen? Ik lees namelijk kritieken over de stabiliteit van TP Link.

bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door paper towel op 16-12-2021 12:07 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:10
Wifi snelheid hangt af van veel factoren zoals
  • Grootte van je huis (appartement/arbeiderswoning/herenhuis/landhuis)
  • Materiaal waarvan je huis gemaakt is (houten vloeren/betonnen vloeren)
  • Plaats van de router in je huis (meterkast/woonkamer/overloop/trappenhuis/etc)
  • Hoeveel apparaten (laptops/telefoons/smart TV's/streamers/bewakingscameras/deurbellen/koelkasten/etc)
  • Wat is er precies bedraad, ligt er meer Cat 5e/6/6a kabel in je huis?
Kortom, geef ons wat meer informatie - zo valt er weinig zinnigs te zeggen :)

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 16-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Bovenstaande weet ik en daarom denk ik dat ik niet zoveel hoef te kijken naar een superluxe router. Vooral een stabiel betrouwbare.

De hoeveelheid apparaten gaf ik al aan, dat is niet zoveel. Al die moderne apparaten die je noemt hebben wij niet.

Oude huis, klein huis met houten vloeren en zacht steen als muren. Eén scheidingsmuur is van beton. De modem brengt internet via een kabel naar de router die in het midden van de woning staat in de meterkast. 6E kabel van de router naar de desktop, maar die snelheden haal ik never nooit met 30 upload en 300 download. Dat hoeft ook niet. Onze huidige AC 7 van Tp link heeft het altijd prima aangekund. Maar het internet is gewoon minder stabiel geworden en de snelheid is gewoon niet goed meer.

Nu wil ik een nieuwe router die betrouwbaar en stabiel is rond de prijsklasse die ik had aangegeven. Maar ik heb geen idee van merkverschillen. Ik wil wel direct een wifi 6 router.

[ Voor 9% gewijzigd door paper towel op 17-12-2021 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:10
Ik heb zelf een paar jaar geleden een Wifi 5 router van TP-Link gekocht, in een oud huis met houten vloeren en twee telefoons, een laptop, deurbel, TV op de Wifi - dat gaat prima daarmee (TP-Link Archer C6).

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik de TP-Link Archer AX73 nemen vanwege de WPA3 beveiliging, of misschien zelfs wel de TP-Link Archer AX23

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 17-12-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Dacht ik ook, tot ik een zeer uitgebreide slechte recente over de 50 las, hier op Tweakers. Toen werd ik benieuwd naar stabiliteit en betrouwbaarheid. Wellicht dat een ander merk dan verstandiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Gebruikersreviews altijd met een korrel zout nemen. De enige echt negatieve die ik vind van de AX50, spreekt over echt heel slechte performance, dat moet een productiefout zijn of iets mis met de configuratie.

Productiefouten kun je bij elk merk hebben, op zich is TP-Link niet slechter dan andere consumentgerichte merken zoals Asus/Netgear/D-Link.
Pagina: 1