Mijn vraag
Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn met de zelfgebouwde PC?
Deze gaat niet aan bij het indrukken van de aan/uit knop of het jumpstarten via moederbord. Lees hieronder wat ik allemaal al gedaan heb en welke hardware ik gebruik. Ik heb in totaal al meer dan 30 systemen gebouwd, van huis-tuin-keuken tot volledig liquid cooled gaming setups. Maar goed, soms is het toch goed nog eens een second opinion aan te vragen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel Core i5 11600K
Mobo: MSI B560M-A PRO
PSU: Corsair RM650
RAM: G.Skill DDR4 Aegis 8GB 3200Mhz - F4-3200C16S-8GIS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik hoop dat ik iets simpels over het hoofd heb gezien, maar ik ben er bang voor....
- Moederbord maakt geen kortsluiting met kast
- CPU pins zijn niet gebogen
- PSU gejumped met paperclip en een cooling fan om te zien of deze wel werkt (werkt!)
- PC volledig uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet
- RAM verwisselt van slot
- Moederbord gejumped op POWER SW pinnetjes met een schroevendraaier
- CMOS gecleared
- Uiteraard alleen essentiële onderdelen geconnect en bijv HDD/SSD/Fans losgekoppeld gelaten
- Vergeet vast nog iets op te noemen
Wie oh wie heeft misschien de oplossing? Of is de oplossing een DOA moederbord en garantieverhaal?
Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn met de zelfgebouwde PC?
Deze gaat niet aan bij het indrukken van de aan/uit knop of het jumpstarten via moederbord. Lees hieronder wat ik allemaal al gedaan heb en welke hardware ik gebruik. Ik heb in totaal al meer dan 30 systemen gebouwd, van huis-tuin-keuken tot volledig liquid cooled gaming setups. Maar goed, soms is het toch goed nog eens een second opinion aan te vragen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel Core i5 11600K
Mobo: MSI B560M-A PRO
PSU: Corsair RM650
RAM: G.Skill DDR4 Aegis 8GB 3200Mhz - F4-3200C16S-8GIS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik hoop dat ik iets simpels over het hoofd heb gezien, maar ik ben er bang voor....
- Moederbord maakt geen kortsluiting met kast
- CPU pins zijn niet gebogen
- PSU gejumped met paperclip en een cooling fan om te zien of deze wel werkt (werkt!)
- PC volledig uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet
- RAM verwisselt van slot
- Moederbord gejumped op POWER SW pinnetjes met een schroevendraaier
- CMOS gecleared
- Uiteraard alleen essentiële onderdelen geconnect en bijv HDD/SSD/Fans losgekoppeld gelaten
- Vergeet vast nog iets op te noemen
Wie oh wie heeft misschien de oplossing? Of is de oplossing een DOA moederbord en garantieverhaal?