Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruik worden als eerste game desktop voor mijn zoon. Op dit moment speelt hij voornamelijk Minecraft op simpele laptop (voor zijn school). Hij wil wel andere spelen, maar die gaan niet op deze laptop.
Ik wil de start voor een systeem neerzetten dat de komende 4 a 5 jaar nog mee kan. Soort spellen vermoedelijk de nodige FPS-en, AoE achtige spellen en spellen zoals Tabs.
Er zal gespeeld worden op een 1080p 144hz monitor.
De twist: initieel wil ik dat hij gewoon de onboard grafische capaciteit van de processor gaat gebruiken, totdat de prijzen voor GPU's weer wat normaler gaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1000 euro (dus zonder de grafische kaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basisset voor game desktop. Goede kwaliteit die meegaat en dan dus wat duurder mag zijn / overkill lijken. Ik wil dus dat het jaar of 5 mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Nu veel van be quiet. Leek me makkelijk om hoop van hetzelfde merk te gebruiken.
De systeemkast staat niet ter discussie (die is op de kleur en vorm uitgezocht de de toekomstige gebruiker ;-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd. Future proof voor de komende 4 a 5 jaar.
Verder ga ik hem zelf in elkaar zetten (voor de eerste keer). heb al wat filmpjes bekeken en dat moet wel gaan lukken.
Ga je overklokken?
weet ik nog niet
Wat verwacht je van ons?
Incompatibiliteit waarschuwing mochten die er zijn
Werkt het systeem voldoende (iig Minecraft kunnen spelen) zonder grafische kaart?
Tips voor zelfbouw (in principe wil ik dat het na fysiek in elkaar zetten zonder veel BIOS flash gedoe werkt; dat finetunen kan dan later wel)
En ja: waarom dan nu al dit en niet wachten? Hij heeft gulle opa en oma die nu iets leuks voor hem willen doen en hij weet niets anders zinnigs te verzinnen....
Het systeem gaat gebruik worden als eerste game desktop voor mijn zoon. Op dit moment speelt hij voornamelijk Minecraft op simpele laptop (voor zijn school). Hij wil wel andere spelen, maar die gaan niet op deze laptop.
Ik wil de start voor een systeem neerzetten dat de komende 4 a 5 jaar nog mee kan. Soort spellen vermoedelijk de nodige FPS-en, AoE achtige spellen en spellen zoals Tabs.
Er zal gespeeld worden op een 1080p 144hz monitor.
De twist: initieel wil ik dat hij gewoon de onboard grafische capaciteit van de processor gaat gebruiken, totdat de prijzen voor GPU's weer wat normaler gaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1000 euro (dus zonder de grafische kaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basisset voor game desktop. Goede kwaliteit die meegaat en dan dus wat duurder mag zijn / overkill lijken. Ik wil dus dat het jaar of 5 mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Nu veel van be quiet. Leek me makkelijk om hoop van hetzelfde merk te gebruiken.
De systeemkast staat niet ter discussie (die is op de kleur en vorm uitgezocht de de toekomstige gebruiker ;-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd. Future proof voor de komende 4 a 5 jaar.
Verder ga ik hem zelf in elkaar zetten (voor de eerste keer). heb al wat filmpjes bekeken en dat moet wel gaan lukken.
Ga je overklokken?
weet ik nog niet
Wat verwacht je van ons?
Incompatibiliteit waarschuwing mochten die er zijn
Werkt het systeem voldoende (iig Minecraft kunnen spelen) zonder grafische kaart?
Tips voor zelfbouw (in principe wil ik dat het na fysiek in elkaar zetten zonder veel BIOS flash gedoe werkt; dat finetunen kan dan later wel)
En ja: waarom dan nu al dit en niet wachten? Hij heeft gulle opa en oma die nu iets leuks voor hem willen doen en hij weet niets anders zinnigs te verzinnen....
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 255,96 | € 255,96 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z590 Gaming EDGE WIFI | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Window Zwart/Oranje | € 86,74 | € 86,74 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 69,- | € 69,- |
| 2 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF440C19RB/8 | € 64,01 | € 128,02 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 209,- | € 209,- |
| Totaal | € 1.098,67 | |||