Mijn huidige pc is behoorlijk oud en loopt tegen zijn einde aan. Ik wil graag een compleet nieuwe setup aanschaffen. Ik wilde dit eigenlijk al in januari doen, maar prijzen van gpu schoten omhoog.
Ik zat destijds te wachten op de 5600x en 3060, maar de plannen zijn nu een beetje anders.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem voornamelijk voor werk/studie (Data analyse / Data Science) zaken gebruiken. Software die ik gebruik zijn Python / R / PowerBi / Tableau / SQL. Daarnaast is het mooi meegenomen om wat oudere spellen te spelen zoals CSGO, City Skylines. Aangezien ik een PS5 heb aangeschaft heb ik momenteel geen intentie om er op te gamen, maar wellicht VR in de toekomst. Dus ik wil een goed basissysteem met upgrade mogelijkheden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro puur voor het systeem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen randapparatuur mee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een behuizing die niet te groot is en dat aircooling voldoende kan zijn. Ik zat eerst aan een itx systeem te denken in lian li q58 of master cooler nr200p max. Maar zodra ik dan een GPU upgrade doe, zal aircooling niet meer voldoende zijn.
Wat verwacht je van ons?
- Wifi / Bluetooth adapter suggesties. Of anders een goed moederbord waar alles in zit.
- Goede fans, want ik denk niet dat de 3 stock genoeg zijn voor eventuele uitbreiding met een dedicated GPU in de toekomst
- Is de stock koeler voldoende of ook een betere om toekomstbestendig te zijn
- Is 5700G de goede keuze. Of toch een 5600x + 1030 ddr5 of wellicht is een 5600G al voldoende. Had nu voor 5700G gekozen omdat deze beter zou zijn als ik een dedicated GPU zou kopen.
Ik zat destijds te wachten op de 5600x en 3060, maar de plannen zijn nu een beetje anders.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem voornamelijk voor werk/studie (Data analyse / Data Science) zaken gebruiken. Software die ik gebruik zijn Python / R / PowerBi / Tableau / SQL. Daarnaast is het mooi meegenomen om wat oudere spellen te spelen zoals CSGO, City Skylines. Aangezien ik een PS5 heb aangeschaft heb ik momenteel geen intentie om er op te gamen, maar wellicht VR in de toekomst. Dus ik wil een goed basissysteem met upgrade mogelijkheden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro puur voor het systeem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen randapparatuur mee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een behuizing die niet te groot is en dat aircooling voldoende kan zijn. Ik zat eerst aan een itx systeem te denken in lian li q58 of master cooler nr200p max. Maar zodra ik dan een GPU upgrade doe, zal aircooling niet meer voldoende zijn.
Wat verwacht je van ons?
- Wifi / Bluetooth adapter suggesties. Of anders een goed moederbord waar alles in zit.
- Goede fans, want ik denk niet dat de 3 stock genoeg zijn voor eventuele uitbreiding met een dedicated GPU in de toekomst
- Is de stock koeler voldoende of ook een betere om toekomstbestendig te zijn
- Is 5700G de goede keuze. Of toch een 5600x + 1030 ddr5 of wellicht is een 5600G al voldoende. Had nu voor 5700G gekozen omdat deze beter zou zijn als ik een dedicated GPU zou kopen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Air Mini Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 116,88 | € 116,88 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 500GB | € 59,79 | € 59,79 |
| Totaal | € 799,47 | |||
[ Voor 14% gewijzigd door Denni_s op 15-12-2021 20:07 ]