Lenovo IdeaPad 330-15ICH doet niet meer dan 100mbs helaas
...
Orange modem/router aan glas
Dell notebook via korte kabel 975mbs
25m cat6 kabel naar zolder 1, aan een Tenda 1200 AC router ding
Dell notebook via korte kabel 962mbs
30m cat6 kabel via zolder 2 naar notebook zoon
Dell notebook 943mbs
Lenovo 93 down 94 up
...
Eigenschappen netwerkkaart de mode op 1Gbs gezet, hij blijft 100mbs zeggen
Windows update drivers NIC, geen verschil
alle connectors vervangen door nieuwe (bij wiebelen leek het soms even weg te vallen)
op de site van Realtek laatste drivers en een test proggie gedowned
Hier het gekke, via windows netwerkcentrum bij elke test van die Realtek software opnieuw de netwerkadapter bekeken en als ie iets test met IRQ dan geeft het wel 1Gbs aan
Dus old school, de netwerk drivers eraf, reboot, install van nieuwste van de Realtek site, reboot en nog steeds op 100 (ping 6 dus dat is goed)
De setup van mijn zoon is redelijk strak, monitor, speakers, mixer, goede microfoon, allerlei randapparatuur en groot scherm op diverse poorten. Ik loop nu net de specs van de Lenovo na en zie dat er een USB C moet zijn dus eigenlijk is alleen de kleine USB C niet bezet.
Maar het is nogal een gedoe om de notebook los te halen en dan eens te kijken of de snelheid beter is aan een korte kabel eerder in de route en eigenlijk denk ik dat de tests met de Dell bewijzen dat de hele route werkt zoals het hoort.
Dus na veel zoeken online waarbij alle aangedragen oplossingen al gedaan zijn hoop ik dat iemand hier een slimme windows tweak weet oid
Ik zag dat er USB C naar Gbit lan dongletjes bestaan, zou zoiets helpen hier?
...
Orange modem/router aan glas
Dell notebook via korte kabel 975mbs
25m cat6 kabel naar zolder 1, aan een Tenda 1200 AC router ding
Dell notebook via korte kabel 962mbs
30m cat6 kabel via zolder 2 naar notebook zoon
Dell notebook 943mbs
Lenovo 93 down 94 up
...
Eigenschappen netwerkkaart de mode op 1Gbs gezet, hij blijft 100mbs zeggen
Windows update drivers NIC, geen verschil
alle connectors vervangen door nieuwe (bij wiebelen leek het soms even weg te vallen)
op de site van Realtek laatste drivers en een test proggie gedowned
Hier het gekke, via windows netwerkcentrum bij elke test van die Realtek software opnieuw de netwerkadapter bekeken en als ie iets test met IRQ dan geeft het wel 1Gbs aan
Dus old school, de netwerk drivers eraf, reboot, install van nieuwste van de Realtek site, reboot en nog steeds op 100 (ping 6 dus dat is goed)
De setup van mijn zoon is redelijk strak, monitor, speakers, mixer, goede microfoon, allerlei randapparatuur en groot scherm op diverse poorten. Ik loop nu net de specs van de Lenovo na en zie dat er een USB C moet zijn dus eigenlijk is alleen de kleine USB C niet bezet.
Maar het is nogal een gedoe om de notebook los te halen en dan eens te kijken of de snelheid beter is aan een korte kabel eerder in de route en eigenlijk denk ik dat de tests met de Dell bewijzen dat de hele route werkt zoals het hoort.
Dus na veel zoeken online waarbij alle aangedragen oplossingen al gedaan zijn hoop ik dat iemand hier een slimme windows tweak weet oid
Ik zag dat er USB C naar Gbit lan dongletjes bestaan, zou zoiets helpen hier?