Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 19:47

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Topicstarter
Goedemiddag beste mede Tweakers! Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Galaxy S20 FE. Tot dusver ben ik zeer tevreden en werkt alles erg vlot. Zeker t.o.v. mijn oude trouwe S7 een wereld van verschil ;) Nu heb ik alleen een probleem met de Ziggo Go app. Deze wil op wifi niet werken. Het laden van de app is zeer traag (denk aan een minuut) en als deze al laadt, krijg ik bij het proberen af te spelen van media de melding dat de wifi verbinding niet stabiel genoeg is (aka laadt niet). Verder werkt alles op wifi; Youtube e.d. laden direct. Zet ik 5G aan (of 4G) dan werkt de Ziggo Go app probleemloos...

Ik heb geen idee wat dit kan zijn, dus mijn laatste hoop is dat iemand hier een vergelijkbaar probleem gehad heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Toestel: Samsung Galaxy S20 FE 5G
Model: SM G781B/DS
Android: Versie 11 (Versie One UI 3.1)

Modem: Standaard witte Ziggo modem, hier weet ik de specs helaas niet van.

Tevens maken we gebruik van een Linksys Mash netwerk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telefoon en Android geupate naar de recentste versie.
Ziggo app opnieuw geinstalleerd.
Alle WiFi opties (IP instellingen, gemeten netwerk, mac instellingen) aangepast en geprobeerd.

Alle andere apps werken probleemloos op wifi. De Ziggo app werkt dus op mobiele data ook gewoon prima.

Is er wellicht iemand die mij kan adviseren?

Alvast hartelijk bedankt!!

fookin mad fer it

Beste antwoord (via DikkeBMW op 18-12-2021 16:22)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:18
Wat gebeurt er als je de Linksys Mesh uit zet en dus alleen Wifi via het Modem hebt?

En als je een VPN opzet en dan de Ziggo Go app start op de Wifi, is het dan snel of traag?

Mijn gevoel zegt dat de Ziggo app meer dan een netwerkconnectie tegelijk opent, en dat dat in combinatie met je Wifi netwerk en de Wifi adapter in de telefoon kan storen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wat gebeurt er als je de Linksys Mesh uit zet en dus alleen Wifi via het Modem hebt?

En als je een VPN opzet en dan de Ziggo Go app start op de Wifi, is het dan snel of traag?

Mijn gevoel zegt dat de Ziggo app meer dan een netwerkconnectie tegelijk opent, en dat dat in combinatie met je Wifi netwerk en de Wifi adapter in de telefoon kan storen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DikkeBMW heb je dit probleem ook op andere wifi netwerken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Praat dat ding toevallig niet preferred IPv6? En werkt dat wel met Ziggo App?

Ik heb (helaas) de laatste tijd wel meer vreemd gedrag gezien van applicaties (op computers en op smartphones) die "ineeeeens" raar doen maar de common factor is de IPv4/IPv6-WAN van bepaalde Ziggo-aansluitingen.

/edit: snelste test: Ziggo klantenservice bellen, verzoeken IPv6 aan de WAN-kant uit te schakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 16-12-2021 10:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Topicstarter
Dank voor alle reacties!

@swhnld Ik heb met mijn Express VPN connectie gemaakt en toen werkte het probleemloos; halfuur lang zonder fout of hapering gestreamd. Vreemd... Ansich is dat een prima quick fix, maar het lost de oorzaak niet op. Enig idee wat er hier nu aan te veranderen is?

@rens-br Dit heb ik nog niet kunnen proberen. Morgen ben ik weer op kantoor en zal ik eens checken!

@MAX3400 Excuses, maar deze termen zijn mij niet bekend. Wel kan ik melden dat de app op mijn S7, alsmede een Ipad Pro, Iphone, en Lenovo tablet allemaal probleemloos werkt.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Met een VPN maak je een gesloten netwerk en houd je het verkeer binnen dat netwerk.
Dus met deze test heb je bevestigd dat de Ziggo app iets doet wat het wifi netwerk van slag weet te krijgen bij jou thuis.
Dat iets kan een heleboel IP connecties zijn die gelijktijdig geopend worden, of bepaalde QoS diensten die aangeroepen worden maar niet goed geïmplementeerd zijn.
Eens kijken wat er morgen op je werk wifi gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Topicstarter
Hallo allen! Op het werk werkte de Ziggo app wél op het wifi.

Nu wordt het echter nog gekker: sindsdien werkt de Ziggo app op het thuisnetwerk ook gewoon 🤪 Ik heb geen idee hoe dit kan, maar ik snap er niets meer van...

Voor nu is het schijnbaar opgelost. Ik zal de post als beantwoord markeren. Mocht iemand anders dit probleem tegenkomen, of mocht het bij mij terugkomen, dan kunnen we hier verder.

Bedankt!

fookin mad fer it

Pagina: 1