Ik heb een HP LP3065 monitor (resolutie 2560x1600) gekocht en aangesloten op mijn Asus GT1030 GPU (max. resolutie 7680 x 4320) met een Displayport naar DVI-D Dual Link kabel 4K, resolutie 3840x2160.
Nu geeft windows als hoogst beschikbare en als aanbevolen resolutie 1280x800.
Dit kan natuurlijk niet kloppen, maar ik kan verder niets instellen.
Het vreemde is dat windows het merk en type juist detecteert; je zou denken dat aan deze informatie ook de goede resolutie gekoppeld is.
In de handleiding van de monitor staat dat deze alleen maar op de 2560x1600 resolutie kan werken.
Ik wil gamen op een iets lagere resolutie omdat de GPU dit waarschijnlijk niet aankan.
Is dit met deze monitor dan onmogelijk ?
Als hij alleen op 2560x1600 kan werken hoe kan hij dan nu een 1280x800 beeld weergeven ?
Voor mij veel onduidelijkheden / vragen. Kan iemand mij wat meer duidelijkheid verschaffen ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus GT1030 GPU
Windows 10
Displayport naar DVI-D Dual Link kabel 4K, resolutie 3840x2160
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb op de HP site gezocht naar een driver voor deze monitor, deze is er niet.
Nu geeft windows als hoogst beschikbare en als aanbevolen resolutie 1280x800.
Dit kan natuurlijk niet kloppen, maar ik kan verder niets instellen.
Het vreemde is dat windows het merk en type juist detecteert; je zou denken dat aan deze informatie ook de goede resolutie gekoppeld is.
In de handleiding van de monitor staat dat deze alleen maar op de 2560x1600 resolutie kan werken.
Ik wil gamen op een iets lagere resolutie omdat de GPU dit waarschijnlijk niet aankan.
Is dit met deze monitor dan onmogelijk ?
Als hij alleen op 2560x1600 kan werken hoe kan hij dan nu een 1280x800 beeld weergeven ?
Voor mij veel onduidelijkheden / vragen. Kan iemand mij wat meer duidelijkheid verschaffen ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus GT1030 GPU
Windows 10
Displayport naar DVI-D Dual Link kabel 4K, resolutie 3840x2160
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb op de HP site gezocht naar een driver voor deze monitor, deze is er niet.