Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD kapot, nog reviven voor clone?

Pagina: 1
Acties:

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:37
Hallo Tweakers,

Een van mijn HDD's is zojuist kapot gegaan toen ik van thuis naar de karwei ging om bij het postnl punt daar zijn vervanger op te halen. Ik wist dat dit binnen kort zou gaan gebeuren, maar hoopte dat hij het nog lang genoeg zou doen. Blijkbaar dus niet. Nu staat er niet echt veel belangrijk spul op, maar ik zou het toch fijn vinden om te kijken of ik de data er af kan halen. Nu heb ik gekeken en kan ik het volume niet zien in windows, maar de schijf wel (zowel diskpart als windows partition manager). Heeft iemand een idee hoe ik hem nog 1 keer aan de praat kan krijgen?

Hier een plaatje van de list disk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yj34cA0MmC5ssnB8XQnGAr8q60o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X5VAAHbXJc5xpPIbUS1GT6AM.png?f=user_large

Plaatje can schijfbeheer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sgj8EP4Ka0gVsnHiFTWlvatv6Tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6bOWfpnZNgDGQAte8zvoMBOQ.png?f=fotoalbum_large

Mvg
Dany

[ Voor 33% gewijzigd door peize9 op 15-12-2021 18:41 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 11:34
Wat zijn de smart waardes?

• serefjr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:30
heb je geprobeerd om te initialiseren?

• Hell-Slave
serefjr schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:15:
heb je geprobeerd om te initialiseren?
Ja dat moet je dus niet doen, want dan weet je zeker dat je geen data meer terug kan krijgen. :F

• peize9
Met HDtune zie ik hem niet specifiek verschijnen. Ik zie wel een schijf zonder naam waar alleen (2199gb) staat. Als ik deze slecteer crashed HD tune en wil het ook niet afsluiten. Ik heb geprobeerd Crystal disk te installeren, maar dat doet ook moeilijk met opstarten. Waarschijnlijk proberen ze de schijf te benaderen en geeft die dingen terug waar het programma niets mee kan...

De smart waarden voor het volledig wegvallen hadden pending sectors die niet realocated werden en een groot aantal realocated secrors, wat de reden was dat ik voor vervanging ging.

[ Voor 14% gewijzigd door peize9 op 15-12-2021 21:12 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Hell-Slave
peize9 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:02:
[...]
De smart waarden voor het volledig wegvallen hadden pending sectors die niet realocated werden en een groot aantal realocated secrors, wat de reden was dat ik voor vervanging ging.
Ik denk dan dat de kans dat je er nog iets af krijgt steeds kleiner wordt. ;w

• peize9
Hell-Slave schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:17:
[...]

Ik denk dan dat de kans dat je er nog iets af krijgt steeds kleiner wordt. ;w
Gelukkig heb ik alle echt belangrijke dingen netjes in zo'n cloud drive ding staan, tis alleen ff kijken. Als het echt niet lukt zal ik hem uit elkaar halen en hem eens onder de loep nemen.

• Hell-Slave
peize9 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:22:
[...]

Gelukkig heb ik alle echt belangrijke dingen netjes in zo'n cloud drive ding staan, tis alleen ff kijken. Als het echt niet lukt zal ik hem uit elkaar halen en hem eens onder de loep nemen.
Leuk, post je hier de foto's? :9~

• peize9
Hell-Slave schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:40:
[...]

Leuk, post je hier de foto's? :9~
Zal ik zeker doen.

Geziene de problemen denk ik dat er misschien iets fout is met de leeskop(of hoe je dat ding ook noemt). Misschien zit hij vast ofzo. Dat zak verklaren waarom de schijf opzich wel te zien is, maar geen data geeft. Schijf heeft het verder ook lang gedaan, meer dan 30.000 uur als ik het goed herrinner. Was de eerste schijf van mijn eerste computer.

• Hell-Slave
Als de kop vast zit draait de schijf meestal niet meer, draait de schijf nog?
Wat voor merk is het? Seagate?

• peize9
Hell-Slave schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:06:
Als de kop vast zit draait de schijf meestal niet meer, draait de schijf nog?
Wat voor merk is het? Seagate?
Het is inderdaad een seagate. Ik zal er morgen even naar kijken... Morgen helaas vroeg colleges.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Heb je seatools al geprobeerd kijken wat die aangeeft https://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/seatools/

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je je schijf openmaakt, bedenk je dan wel dat je daarmee meteen je data om zeep helpt? Tenzij je een zeer goed gecertificeerde clean-room ter beschikking hebt. :P
Elk stofje in de lucht, en die zie je niet met het blote oog kan al funest zijn.

Een beetje prutsen en experimenteren is verder wel leuk, en leerzaam :p

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 16-12-2021 00:29 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1