Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 10:19
Situatie:
Twee Motorola telefoons
oude telefoon ( moto g7 power android 10 )
Nieuwe telefoon ( moto g9 play android 11 )

Identiek Google account op beide telefoons,
toen ik de nieuwere telefoon kocht mijn settings teruggezet die via de oude telefoon waren bewaard door Google.

Dus de oude telefoon heeft geen simkaart maar nog wel dezelfde identiteit.

Ik heb een nieuwe sim voor de oude telefoon en wil dus deze terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Dit wordt een nieuwe identiteit.

Misschien een domme vraag maar omdat ik niet precies weet hoe dit werkt:
Ik neem aan dat als ik de oude telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen dit geen invloed zal hebben op mijn Google back-up?

Ik kon op Een back-up van gegevens maken of terugzetten op je Android-apparaat het antwoord niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19
Backup is per toestel, en als er meerdere toestellen een backup maken, kun je kiezen welke backup je terugzet op een telefoon.
Backup gaat naar het gekoppelde gmail account, dus een nieuwe gmail account kent de oude backup niet, en dan zul je ook geen backup kunnen terugzetten, maar zet je het toestel op als ware het een nieuw toestel, net als wanneer je een tweedehands toestel zou kopen is die voor de nieuwe eigenaar als een nieuw toestel zonder link naar de data van de oude eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
swhnld schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:29:
Backup is per toestel, en als er meerdere toestellen een backup maken, kun je kiezen welke backup je terugzet op een telefoon.
Backup gaat naar het gekoppelde gmail account, dus een nieuwe gmail account kent de oude backup niet, en dan zul je ook geen backup kunnen terugzetten,
maar zet je het toestel op als ware het een nieuw toestel, net als wanneer je een tweedehands toestel zou kopen is die voor de nieuwe eigenaar als een nieuw toestel zonder link naar de data van de oude eigenaar.
Dat is precies wat ik wil, een nieuw acount op dit toestel.

Waar het mij om gaat is dat de "nieuwe " telefoon gewoon zijn gmail account houdt als ik deze wis op de oude ( reset dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linp
Ik snap het nu, de reset op telefoon 1 met het account pietjepuk@gmail.com,
Verandert niets aan het pietjepuk@gmail.com account op telefoon 2.