Terminator: Dark Fate - synthetisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 17:20
@Xtuv

nieuws: Cats Who Play werkt aan rts-game Terminator: Dark Fate - Defiance

Ik vind 'synthetische machines' een beetje onhandig klinken. Alle machines zijn volgens mij synthetisch. Wat lekkerder (en vooral dramatischer!) leest is cyborgs. Volgens de wiki zijn terminators daadwerkelijk cyborgs, al zijn er ook eenheden die geen biologische huid hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 15-12-2021 17:37 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
De 'preferred term' die de terminators zelf gebruiken is 'cybernetic organism', dus cyborg is idd prima :) Maar ergens jeukt iets in m'n hoofd dat 'synthetic machine' ook gebruikt wordt in de franchise, maar geen idee waar... (ik heb die game-trailer nog niet gezien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:18
Dat was mijn iets te letterlijke vertaling uit de omschrijving op Steam. Dank voor de feedback @5pë©ïàál_Tèkén :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InservioLetum
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 08:24
Onderscheid tussen man-made en self-replicating is belangrijk, (zie I,Robot) maar synthetisch blijven ze allemaal. Organic machines bestonden niet toen de film gepitched werd, toch? Of is het moet het onderscheid bieden tussen cyborgs en idiopathisch ontstane machines?
All jokes aside, het zou me niets verbazen als dit pleonasme gewoon wollig murikaans taalgebruik is van een schrijver die iets stoer wou laten klinken zonder de onoverkooooomelijke belasting van een boek lezen over het onderwerp.
Maar ja... we hebben het over pulp scifi. Bedoeling was dacht ik juist om het verstand even anderhalf uur op nul te zetten. Starship Troopers onder de loep nemen doe je jezelf ook een beroerte mee aan, om een ander voorbeeld te noemen.

Fix the problem, not the blame.