Deur heeft kier boven maar niet onder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrorCode7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste Tweakers,

Mijn achterdeur sluit niet goed aan. Er zit een kier aan de bovenkant en niet aan de onderkant. Hierdoor moet ik de deur stevig aantrekken om hem dicht te krijgen. Zowel deur als kozijn zijn van hout en word aan elkaar bevestigd middels veiligheidsscharnieren.

Plaatje heb ik van het indernet geplukt om het probleem te illustreren, probleem is hetzelfde. Weet iemand hoe dit is op te lossen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q83uZlAJrFyTAw900xK-KgRgZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jRR9lY8lV6MBMWnyryw1CICI.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door ErrorCode7 op 15-12-2021 16:30 . Reden: Toevoeging info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:33
Is de deur wel recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
Zou inderdaad eens kijken waar dit precies fout gaat.

De deur kan krom zijn.
De scharnieren kunnen verkeerd gemonteerd zitten
Het kozijn kan scheef gemonteerd zijn.

Is het een nieuwe constructie?
Zo niet, is een kromme deur het meest voor de hand liggende oorzaak..

Waar zit deze deur? bij "achterdeur" denk ik aan een buitendeur, maar dat lijkt me niet gezien de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:42
Ik zou beginnen met alles eens goed aan te draaien qua scharnieren, plaat in kozijn, plaat op deur.
Meestal wordt bij het plaatsen alles al goed uitgemeten, en een deur trekt niet zomaar krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Het kan ook iets zijn dat aan de onderkant van je deur blijft hangen.
Zelf recentelijk nog gehad bij een buitendeur waar een klein schroefje in het hout gedrukt was.

Dus even op die knieën en goed kijken/voelen dat de onderkant helemaal vrij is.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 16:41
timberleek schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:33:
Zou inderdaad eens kijken waar dit precies fout gaat.

De deur kan krom zijn.
De scharnieren kunnen verkeerd gemonteerd zitten
Het kozijn kan scheef gemonteerd zijn.

Is het een nieuwe constructie?
Zo niet, is een kromme deur het meest voor de hand liggende oorzaak..

Waar zit deze deur? bij "achterdeur" denk ik aan een buitendeur, maar dat lijkt me niet gezien de foto.
Het gaat bij de foto om een voorbeeld, dit is niet de deur van de TS :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:58
Is dit altijd al geweest of is het door de tijd heen "scheef" gaan staan?

Als het een achterdeur (=buitendeur) betreft dan is het eerste waar ik aan denk dat de deur krom is getrokken door vocht. Is het wel een geschikte deur om als buitendeur gebruikt te kunnen worden?

Maar meten = weten... want eerder genoemde mogelijkheden kunnen ook: scharnieren moeten gesteld worden, deurpost is 'verschoven' in de constructie en staat nu dus een beetje getordeerd. Oftewel om er ook maar iets over te kunnen zeggen zal je moeten gaan meten etc.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 16-12-2021 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 22:32
Kan je een foto maken van de echte situatie? Je hebt het over een achterdeur, maar is het een buitendeur?
Pagina: 1