Proxmox en een proliant DL380p gen 8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Mijn vraag ( mijn excuses als deze verkeerd zou staan )

Ik ben nu toch al een goede week bezig met verschillende oplossingen te zoeken om deze server uit te rusten met proxmox als hypervisor. Tot nu toe zonder success. De raidcontroller heb ik in HBA modus gekregen maar ik geraak niet rond het probleem om proxmox geboot te krijgen. Drivers zijn up to date.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb tot nu toe al geprobeerd om de boot via een interne SD card te laten lopen. Hoewel de boot zelf van daaruit lukt kan ik niet op de webinterface van proxmox geraken en ik vermoed ook dat hij niet verbind met de installatie van proxmox op de HDD's. De meeste tutorials die ik kon vinden zijn echter outdated en door mijn beperkte kennis van linux begrijp ik ook niet altijd alle stappen.

Ik heb ook al gevonden dat de installatie van een H220 kaart zou helpen maar ik wil die extra kost vermijden zeker omdat ik er dan 3 en bijhorende kabels zal moeten aanschaffen en ondanks dat het oude hardware is vallenn die prijzenn wat tegen.

Mijn vraag is dus of iemand een goede tutorial of een andere manier heeft om Proxmox 7.x te installeren op een DL380p gen 8 met een p420i smartarray.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zult wel in de BIOS van de server de opstartvolgorde goed moeten zetten.
Proxmox start niet magisch op als je die niet goed zet.

Ook moet je in BIOS/Legacy modus installeren en niet in UEFI modus, dat ondersteunt de Gen8 niet, namelijk.

Probeer ook even alle firmware bij te werken. De Gen8 is op zijn oudst 8 jaar en heeft tot dit jaar nog updates gehad.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
De opstartvolgorde zit goed daar had ik al de nodige aanpassingen aan gedaan. Het probleem zit hem in de methodes om de raidcontroller te omzeilen omdat die in HBA modus niet toe laat te booten van de disks ( wat voor mij goed genoeg zou zijn ik vind het verlies van die ruimte niet zo erg voor een home system )Die gaan mijn pet wat te boven op dit moment. ( grub en boot op een SD de rest op de drives en dan zien dat alles netjes met elkaar praat )

Dat van legacy wist ik niet, de installer liep tot nu toe altijd (redelijk ) vlot maar daarna niks. Bij mijn volgende sessie eens kijken of dat verandering brengt.

Voor de patches heb ik een SPP gen 8.1 maar dan moet ik nog eens rondkijken of ik een recenter SPP kan vinden (dat van gen 10 heb ik al gevonden maar dacht dat daar niks meer ging inzitten )