Aanschaf displayport switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 20:57
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een Displayport switch om zowel een PC als laptop aan te sluiten op 1 monitor.
Ik heb nu een max. resolutie van 2560x1440 op mijn monitor. Deze switch heb ik op het oog: DeLOCK ​DisplayPort switch 4K 60Hz (18750), bij diverse winkels te koop.

Nu zoek ik ook de kabels die ik erbij nodig heb. Ik heb de desbetreffende winkel om advies gevraagd, maar die wil geen advies geven. Ik lees op internet over pin 20 problemen met Displayport kabels. Daar zit ik uiteraard niet op te wachten, dus mijn vraag is wat ik heb beste aan switch en kabels kan kopen.

Beste antwoord (via gron74 op 15-12-2021 18:57)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
gron74 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:47:
Ik heb een HDMI, VGA, DVI en Displayport ingang. Laptop heeft een displayport en VGA uitgang. PC, HDMI en Displayport. Dan moet ik een converter hebben naar DVI denk ik. Die heb ik niet, maar stom, dat is natuurlijk de goedkoopste oplossing ... :) :) ..
Laptop op DisplayPort, en PC op HDMI, en je bent er, toch?

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Welke monitor heb je, en heeft de monitor zelf niet al meerdere ingangen?

En qua kabels: zoek er eentje (of 2 :P) uit met goede beoordelingen, dan zal het wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:37
Laptop + PC rechtstreeks op monitor aansluiten. Je hebt vast meerdere ingangen waar je tussen kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
Ik heb een HDMI, VGA, DVI en Displayport ingang. Laptop heeft een displayport en VGA uitgang. PC, HDMI en Displayport. Dan moet ik een converter hebben naar DVI denk ik. Die heb ik niet, maar stom, dat is natuurlijk de goedkoopste oplossing ... :) :) ..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Laptop op DisplayPort, en PC op HDMI, en je bent er, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
Kan ook, dan moet ik wel de 3.5 of 4K versie hebben, ik heb die kabel nu niet (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je van displayport naar DVI wil heb je met jouw resolutie een vage obscure actieve converter nodig.

https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1561804
Pagina: 1