27 inch Monitor voor gamen / photo editing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickb92
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-05 15:52
Hoi Tweakers!

Monitor voor gamen / photo editing
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor voor thuis. In principe was ik blij met mijn huidige 24 inch benQ game monitor totdat ik erachter kwam dat de kleuren en contrasten heel anders ogen dan de betere schermen op mijn werk. Dit zorgt er nu voor dat ik thuis eigenlijk geen foto's kan renderen en doorsturen naar mijn collega's omdat de kleuren gewoon teveel verschillen. Ik heb het geprobeerd beter te krijgen met een Spyder kleuren calibrator maar dat mocht niet echt baten. Nu wil ik een nieuwe monitor waar ik dus goed op kan werken en ik ook nog goed op kan gamen. Daarnaast heb ik ook net een nieuwe Systeemcamera gekocht en zal ik vaker met photoshop werken. Een goede weergave van kleuren is dus erg belangrijk. Mijn minimale eisen zijn nu:

Minimaal 144 Hz
27 inch (iets groter mag, maar hoeft niet)
Quad HD of Ultra HD

En ik ben geen kleurenexpert maar dit lijkt me wel handig?:
Kleurendiepte 10 bit
100% sRGB (is helaas geen filter van op tweakers bij de monitoren)

Als ik deze randvoorwoorden bij de monitoren invul (zie deze link) dan krijg zo'n 30 monitoren die overblijven.
Nu heb ik verder weinig verstand van monitoren en kan ik geen keuze maken welke van deze monitoren echt de beste kleuren weergeeft zonder dat deze al snel erg duur wordt.
Ik hoop dat iemand met een goede ervaring met monitoren mij hierbij verder kan helpen!

Wat is je budget?
Het liefst wil ik niet meer dan 400 euro uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de kwaliteit maar goed is