Gisteren zijn er bij mij zonnepanelen geïnstalleerd, en de PV-verdeler is op de plek gekomen waar voorheen een dubbel stopcontact zat. In dat stopcontact (op dezelfde groep dus) zat voorheen zowel de droger als de wasmachine die ook regelmatig tegelijkertijd aanstonden. De installateur van de zonnepanelen leek wat verbaasd toen ik hem dat vertelde en bevestigde dat de stop nog nooit was gesprongen.
Nu is door de PV-verdeler te plaatsen er nog maar 1 stopcontact over, met nergens in buurt een andere optie, en zouden de wasmachine en droger dus samen in een stekkerblok moeten. Volgens de installateur zou dat moeten kunnen, maar ik wilde toch even dubbelchecken of ik geen risico loop op het smelten van een stekkerblok.
Wasmachine: zanussi-zwf61403w. Volgende de handleiding 2100W "totale stroom"
Droger: bosch-wtg86480nl. Volgens de handleiding 2100-2800W "aansluitvermogen"
Bij elkaar is dit meer dan wat een normale stop zou moeten kunnen handelen, maar hij is er nog nooit uitgesprongen, dus ben wat confuus nu...
NB: een stekkerblok met combiregelaar is m.i. niet echt een optie, want als hij de stroom van een van de apparaten wegtrekt, stopt het programma er helemaal mee.
Nu is door de PV-verdeler te plaatsen er nog maar 1 stopcontact over, met nergens in buurt een andere optie, en zouden de wasmachine en droger dus samen in een stekkerblok moeten. Volgens de installateur zou dat moeten kunnen, maar ik wilde toch even dubbelchecken of ik geen risico loop op het smelten van een stekkerblok.
Wasmachine: zanussi-zwf61403w. Volgende de handleiding 2100W "totale stroom"
Droger: bosch-wtg86480nl. Volgens de handleiding 2100-2800W "aansluitvermogen"
Bij elkaar is dit meer dan wat een normale stop zou moeten kunnen handelen, maar hij is er nog nooit uitgesprongen, dus ben wat confuus nu...
NB: een stekkerblok met combiregelaar is m.i. niet echt een optie, want als hij de stroom van een van de apparaten wegtrekt, stopt het programma er helemaal mee.