Hoi allemaal,
Ik wil graag zonnepanelen laten plaatsen en heb een aantal offertes opgevraagd.
De aanbevolen omvormers zijn van GoodWe en SolarEdge. Nu heb ik zelf het idee dat de SolarEdge de betere optie is, maar de offertes hiervoor een stuk duurder en heb er te weinig verstand van om daar wat over te zeggen. Ik weet ook niet of optimizers voor mijn situatie wel ideaal zijn.
Daarom wil ik graag van jullie weten wat jullie van de offertes vinden en wat jullie mij zouden aanraden.
Toen ik de offertes opvroeg wist ik nog niet dat ik subsidie kon krijgen, vandaar dat voor 6 panelen zijn. Uiteindelijk ga ik 12 panelen laten leggen./f/image/nqMpdICYRgQtYVJBFrSghQ7O.png?f=fotoalbum_large)
Daarnaast een schoorsteen centraal op het dak
Mogelijk dat ik in de toekomst een hybride warmtepomp laat installeren.
Ik wil zo veel mogelijk opbrengst kunnen behalen en ga uiteindelijk het hele dak vol leggen (12 panelen).
Heb eerst offertes opgevraagd voor 6 panelen, maar kan nu subsidie krijgen wegens aardbevingsgebied. Dus dan maar gelijk vol leggen. Terugverdientijd is daarmee niet aan de orde./f/image/dO8l19zPXQCt4qhcBc6ikNqD.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil graag zonnepanelen laten plaatsen en heb een aantal offertes opgevraagd.
De aanbevolen omvormers zijn van GoodWe en SolarEdge. Nu heb ik zelf het idee dat de SolarEdge de betere optie is, maar de offertes hiervoor een stuk duurder en heb er te weinig verstand van om daar wat over te zeggen. Ik weet ook niet of optimizers voor mijn situatie wel ideaal zijn.
Daarom wil ik graag van jullie weten wat jullie van de offertes vinden en wat jullie mij zouden aanraden.
Toen ik de offertes opvroeg wist ik nog niet dat ik subsidie kon krijgen, vandaar dat voor 6 panelen zijn. Uiteindelijk ga ik 12 panelen laten leggen.
Foto's
/f/image/nqMpdICYRgQtYVJBFrSghQ7O.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
50 M2, er passen 12 panelen op het dak.Schaduw
In de winter schaduw van een boom aan de zuid-west kant.Daarnaast een schoorsteen centraal op het dak
Jaarverbruik
1600 kWhMogelijk dat ik in de toekomst een hybride warmtepomp laat installeren.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Fase 1, geen plannen voor het laden van een elektrische auto. Die kan niet voor het huis staan.Budget en doel
Budget is ongeveer 5000 tot 7000 euro.Ik wil zo veel mogelijk opbrengst kunnen behalen en ga uiteindelijk het hele dak vol leggen (12 panelen).
Heb eerst offertes opgevraagd voor 6 panelen, maar kan nu subsidie krijgen wegens aardbevingsgebied. Dus dan maar gelijk vol leggen. Terugverdientijd is daarmee niet aan de orde.
Wie gaat het project uitvoeren
Ik besteed het hele project uit.Bijhouden van data
Ik wil graag de data kunnen bijhouden op mijn NAS.Reeds verkregen offertes
/f/image/dO8l19zPXQCt4qhcBc6ikNqD.png?f=fotoalbum_large)