Kan de verzender van een mail berichten verwijderen uit een

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitz
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2021
Hallo, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Wij hebben halverwege oktober een keuken gekocht. Een dag na de koop heb ik via de mail nog een aantal dingen besproken met de verkoper, onderandere enkele wijzigingen en ook wat dit meerwerk moest kosten. Hier zijn over en weer enkele berichten over gestuurd.
Ongeveer 3 weken hierna heb ik weer een mail gestuurd met een vraag. Deze mail heb ik via de bestaande conversatie verstuurd. De verkoper heeft hierop (zo dacht ik tenminste) een nieuwe mail teruggestuurd, zonder de voorgaande gesprekken erboven.

Nu weer een maand later is er een discussie ontstaan en heb ik geprobeerd de "oude" conversatie op te zoeken maar ik kan deze nergens weer vinden in mijn email. Ik heb deze berichten niet verwijderd.

Nu is mijn vraag, kan de andere partij het email gesprek verwijderd hebben?

Ik heb al gegoogled maar daar kan ik alleen iets vinden dat je een verstuurde mail direct na het versturen (voordat de ander hem gelezen heeft) ongedaan kunt maken.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Nee, dat kan niet. Ook dat laatste wat je schrijft kan niet. Verstuurd is verstuurd.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Onmogelijk. Wat voor mail heb je, van een provider? Of Gmail? Vooral Gmail heeft een goede zoekfunctie. Zoek op trefwoord waarvan je zeker weet dat deze in die mail betreffende stond.

[ Voor 89% gewijzigd door pennywiser op 15-12-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CurlyMo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:18:
Nee, dat kan niet. Ook dat laatste wat je schrijft kan niet. Verstuurd is verstuurd.
Gmail kan dat wél, maar eigenlijk ook niet: ze versturen de mail pas na het verstrijken van een bepaalde tijd. Binnen deze tijd kun je het (toekomstige) verzenden nog annuleren.

Dus dat is waarschijnlijk wat TS hier heeft gelezen, maar dat is niet wat hier aan de hand is.

TS, kijk je niet gewoon in de verkeerde mailbox? Verstuurd vanaf werk, of adres partner, of...

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 15-12-2021 11:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywiser
CodeCaster schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
[...]

Gmail kan dat wél, maar eigenlijk ook niet: ze versturen de mail pas na het verstrijken van een bepaalde tijd. Binnen deze tijd kun je het (toekomstige) verzenden nog annuleren.
Dus is die niet verzonden, dus bij een ander mail verwijderen kan niet, niet de boel onnodig complex maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Alleen in sommige zakelijke omgevingen kan dit. (Exchange / Office 365)
Maar via de normale weg inderdaad onmogelijk. Weet je zeker dat hij niet in een thread zit? Dus onder een eerder mailtje geplakt? Soms is dat even zoeken binnen bijv. Gmail.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
The Milkman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
Alleen in sommige zakelijke omgevingen kan dit. (Exchange / Office 365)
Zover ik weet kan het daar ook niet. Je kan volgens mij een terugtrek melding sturen, maar de ontvanger moet die alsnog handmatig inwilligen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
CodeCaster schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
[...]

Dus dat is waarschijnlijk wat TS hier heeft gelezen, maar dat is niet wat hier aan de hand is.
True, dat zou kunnen, maar het kan dus niet in andermans mailbox, niet in zakelijke omgeving of ergens anders. Pertinent niet. Gebruik de zoekfunctie met alle trefwoorden die te binnen schieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CurlyMo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:25:
[...]

Zover ik weet kan het daar ook niet. Je kan volgens mij een terugtrek melding sturen, maar de ontvanger moet die alsnog handmatig inwilligen.
Kan wel:
Recall or replace an email message that you sent

Maar alsnog niet relevant, TS zal niet in de Exchange-omgeving van de keukenboer z'n privémailaccount hebben.

Kortom, de vraag is verkeerd.

Probleem: TS kan een mail niet vinden.

Mogelijke oorzaken:
1. De mail is nooit verstuurd.
2. De mail is verstuurd vanaf een ander account dan hetgene waarin iwordt gezocht.
3. De mail staat in een andere map dan waarin is gezocht.
4. Er wordt gezocht met verkeerde zoektermen.
5. TS of een andere persoon (of organisatie) met toegang tot de mailbox heeft de mail verwijderd.
6. Een auto-archief-functie of andere regel heeft de mail verplaatst, gearchiveerd of verwijderd.

De focus van TS lijkt op punt 5 te liggen, maar dat is niet de meest waarschijnlijke: de keukenboer heeft geen toegang tot de mailbox van TS.

Aan TS om deze stappen te beoordelen en na te gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door CodeCaster op 15-12-2021 11:36 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Archief? Verzonden mail? Reactie verwijderd, dan is je eigen bericht ook weg?

Even zoeken op het mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 22:44
Hebben deze mails in je spam gezeten? Want dan verwijderen sommige email providers deze e-mails wel automatisch na x dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 12:53
Het zou helpen als je wat meer info zou kunnen geven over de volgende zaken:

Om welke e-mail client gaat het? Of gebruik je bijvoorbeeld alleen de webmail?
(Denk hierbij aan bijv: Outlook, Thunderbird, Windows Mail, etc.)

Welke e-mail provider?
(Bijv.: hotmail, gmail, provider mail, etc)

Indien een mail client op je device:
Hoe loopt de connectie? POP3, IMAP, Exchange bijvoorbeeld?

Normaal gesproken is zoiets tot op zekere hoogte mogelijk door middel van het intrekken van het bericht.
Maar zelfs dat is beperkt en zou normaal gesproken niet bijvoorbeeld ook je verzonden items mogen wissen.

Mocht je Outlook gebruiken bijvoorbeeld: Zorg wel dat je zoekt in de gehele mailbox en mogelijk focused inbox of de optie: Show as Conversations hebt uitstaan.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitz
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik heb alles al geprobeerd wat betreft het zoeken.
Het gaat inderdaad om een gmail mailadres, ik heb gezocht op afzender, datum, steekwoorden, in de verzonden mails gekeken, gekeken of hij toch niet ergens boven of onder het andere gesprek zit maar ik kan het niet vinden.
Er waren al meerdere mails over en weer gestuurd, hier heb ik mijn "nieuwe" vraag aan toegevoegd. (Dit zou dus nog ergens moeten zijn). De reactie van de ander kwam via een nieuw mailtje ( geen bovenstaande/onderstaande oude berichten erin dus). Als dit een nieuwe conversatie is dan zouden de oude berichten nog ergens moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kruitz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:55:
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik heb alles al geprobeerd wat betreft het zoeken.
Het gaat inderdaad om een gmail mailadres, ik heb gezocht op afzender, datum, steekwoorden, in de verzonden mails gekeken, gekeken of hij toch niet ergens boven of onder het andere gesprek zit maar ik kan het niet vinden.
Er waren al meerdere mails over en weer gestuurd, hier heb ik mijn "nieuwe" vraag aan toegevoegd. (Dit zou dus nog ergens moeten zijn). De reactie van de ander kwam via een nieuw mailtje ( geen bovenstaande/onderstaande oude berichten erin dus). Als dit een nieuwe conversatie is dan zouden de oude berichten nog ergens moeten zijn toch?
Zolang je in de juiste mailbox kijkt en niemand (jij, partner) de mails heeft verwijderd, zouden ze er gewoon moeten staan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Hoe heb je gezocht? Heb je letterlijk op 'from:verkoper@winkel.nl' gezocht? Want zolang jij zelf niks hebt verwijderd, zou je op die manier alle mails van dat e-mailadres moeten kunnen vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitz
Ik heb op alle mogelijke manieren gezocht.

Maar mijn vraag, kan de andere partij de conversatie verwijderd hebben, is inmiddels beantwoord.

Heel erg bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

Reinier

\o/

Hahn schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
Hoe heb je gezocht? Heb je letterlijk op 'from:verkoper@winkel.nl' gezocht? Want zolang jij zelf niks hebt verwijderd, zou je op die manier alle mails van dat e-mailadres moeten kunnen vinden.
Hier is example.com voor bedacht ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet de Conversation View eens uit, of hoe dat ook heet, zodat elke email los wordt getoond, en ga dan eens zoeken en kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kijk eens in je verzonden berichten. Als jij gereageerd hebt op de berichten van deze persoon staan ze nog in je verzonden bericht.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

paQ

SmurfLink schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:08:
Kijk eens in je verzonden berichten. Als jij gereageerd hebt op de berichten van deze persoon staan ze nog in je verzonden bericht.
dat...

Ik heb dat ook vaker terwijl ik zeker ben dat het ergens stond.
Zoek ik dan in de verzonden berichten, dan gaat er ineens een hele wereld open :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Ik ben ondertussen toch een oude rot, maar Gmail is voor mij qua zoeken echt een drama. Het zijn al accounts vanuit de beta, maar toch, ik vind 't vaker niet dan wel. Ga ook eens goed zoeken op datum en scroll gewoon door je mails heen, vertrouw niet alleen op de zoekfunctie. En gebruik "All mail" ipv inbox. Misschien heb je hem per ongeluk gearchiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28

pietje63

RTFM

Is de vraag wellicht in eerste instantie via een webformulier gestuurd? Dan zien de mail adressen er vaak anders uit en zie je de correspondentie niet terug.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 13:59
De Huiskamer is 'n paar deuren verderop. Op Tweakers heb je 3 mogelijke reacties: 1) je post is vriendelijk en inhoudelijk, 2) je negeert een post, of 3) je dient een TR in. Jouw post voldeed aan geen van drie en is dus verwijderd.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 15-12-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 12:30
gambieter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:52:
Zet de Conversation View eens uit, of hoe dat ook heet, zodat elke email los wordt getoond, en ga dan eens zoeken en kijken.
Ja dit.

Grote kans dat Gmail een 'draadje' heeft aangemaakt van de emailconversatie en alleen de meest recente draad laat zien. Maar als je de zoekfunctie gebruikt zou je de mail wel moeten kunnen terugvinden, tenzij jij de mail toch zelf (of via auto archivering) hebt verwijderd.
Pagina: 1