Leuk onderwerp voor thuis met de aankomende kerst in deze corona tijd dacht ik.
Ik heb een kerstdorp bestaande uit 6 huisjes. Die werken allemaal op batterijen en hebben geen adapter aansluiting.
5 vd 6 huisjes van het dorp werken op 3aa batterijen, 1 huisje op 2aaa.
Nu moet ik elke avond alle huisjes bij langs om ze aan - en uit te doen.
Dus ik dacht dat moet handiger kunnen.
Ik rondkijken en zie dat er batterij adapters /eliminators bestaan waarbij je 1 batterij aan het stroom hebt en 2 dummy batterijen per huisje kunt gebruiken ter vervanging van de 3 batterijen. Sluit die aan op een stekkerdoos met een schakelaar en ik hoef slechts elke avond alleen de schakelaar over te halen ipv voorzichtig elk kersthuisje apart aan en uit doen.
Zoiets is dat : (op Aliexpress)
:strip_exif()/f/image/xoxHigXmuRUuw7xyD2o2IgMA.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik dacht daarna... Iemand die wat handig is met electrotechniek maakt zoiets toch zelf dan?
De vraag is hoe en wat zijn dan de kosten?
Gewoon benieuwd wie weet ga ik nog klussen dan.
Ik heb een kerstdorp bestaande uit 6 huisjes. Die werken allemaal op batterijen en hebben geen adapter aansluiting.
5 vd 6 huisjes van het dorp werken op 3aa batterijen, 1 huisje op 2aaa.
Nu moet ik elke avond alle huisjes bij langs om ze aan - en uit te doen.
Dus ik dacht dat moet handiger kunnen.
Ik rondkijken en zie dat er batterij adapters /eliminators bestaan waarbij je 1 batterij aan het stroom hebt en 2 dummy batterijen per huisje kunt gebruiken ter vervanging van de 3 batterijen. Sluit die aan op een stekkerdoos met een schakelaar en ik hoef slechts elke avond alleen de schakelaar over te halen ipv voorzichtig elk kersthuisje apart aan en uit doen.
Zoiets is dat : (op Aliexpress)
:strip_exif()/f/image/xoxHigXmuRUuw7xyD2o2IgMA.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik dacht daarna... Iemand die wat handig is met electrotechniek maakt zoiets toch zelf dan?
De vraag is hoe en wat zijn dan de kosten?
Gewoon benieuwd wie weet ga ik nog klussen dan.
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 15-12-2021 10:30 ]