Gaming muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-01 22:14
Ik heb nu circa 2,5 jaar een Logitech G403 waarbij de scroll wheel niet goed werkt. Zo gaat hij soms tijdens het naar boven scrollen naar onder en andersom. Het is nogal lastig met shooters etc. Laatste firmware etc. staan erop. Daarvoor heb ik een Gigabyte XM300 Gaming Mouse waarbij ook de scroll wheel niet meer naar behoren werkte.

Ik ben dus eigenlijk nu op zoek naar een gamingmuis waarbij ik dit probleem niet ga hebben. Ik betaal liever 100-150 euro en heb dit probleem niet, dan dat ik over 2 jaar weer een nieuwe moet kopen. Verdere eisen zijn er weinig,

Alle reacties

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-01 09:19
Wil je bedraad of draadloos?

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• znight
Ook hierbij geen voorkeur, zolang het maar goed werkt :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:06

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Een muis is zoooo persoonlijk. (Aanpasbaar) Gewicht, afmetingen, sensor, met of zonder draadje, pollingrate, wel of geen thumbrest.

Zelf zweer ik bij een Logitech Master (alle versies), ook voor te gamen. Terwijl andere lui het een verschrikkelijke muis vinden. Ik vind het sowieso lastig adviseren als je geen wensen noteert behalve een werkend scrollwiel.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• znight
Techno Overlord schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:27:
Een muis is zoooo persoonlijk. (Aanpasbaar) Gewicht, afmetingen, sensor, met of zonder draadje, pollingrate, wel of geen thumbrest.

Zelf zweer ik bij een Logitech Master (alle versies), ook voor te gamen. Terwijl andere lui het een verschrikkelijke muis vinden. Ik vind het sowieso lastig adviseren als je geen wensen noteert behalve een werkend scrollwiel.
Ik snap wat je bedoeld. Ik ben opzicht wel tevreden met de G403. Hij werkt verder prima, ligt goed in de hand etc. alleen werkt de scrollwiel niet goed. Nu kan ik uiteraard zeggen, ik koop een nieuwe G403, en ben er weer 2 jaar vanaf, al is mijn vraag misschien wel verkeerd:

Is er een type / merk waarbij de scrollwiel een stuk beter is t.o.v. de G403 terwijl de rest van de eisen minimaal gelijkwaardig zijn.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 08:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

znight schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:22:
Ik heb nu circa 2,5 jaar een Logitech G403 waarbij de scroll wheel niet goed werkt. Zo gaat hij soms tijdens het naar boven scrollen naar onder en andersom. Het is nogal lastig met shooters etc. Laatste firmware etc. staan erop. Daarvoor heb ik een Gigabyte XM300 Gaming Mouse waarbij ook de scroll wheel niet meer naar behoren werkte.

Ik ben dus eigenlijk nu op zoek naar een gamingmuis waarbij ik dit probleem niet ga hebben. Ik betaal liever 100-150 euro en heb dit probleem niet, dan dat ik over 2 jaar weer een nieuwe moet kopen. Verdere eisen zijn er weinig,
Als je geen gezeur wil met een scrollwheel moet je iig niet Corsair nemen. Ik vind het een heerlijke muis, maar binnen 1.5 jaar heb ik hem terug moeten sturen omdat hij niet goed werkte. ze stoppen een vierkant asje in het scrollwheel en dat slijt natuurlijk met gebruik.

blup

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01 10:35
znight schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:33:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Ik ben opzicht wel tevreden met de G403. Hij werkt verder prima, ligt goed in de hand etc. alleen werkt de scrollwiel niet goed. Nu kan ik uiteraard zeggen, ik koop een nieuwe G403, en ben er weer 2 jaar vanaf, al is mijn vraag misschien wel verkeerd:

Is er een type / merk waarbij de scrollwiel een stuk beter is t.o.v. de G403 terwijl de rest van de eisen minimaal gelijkwaardig zijn.
Het schijnt dat het probleem is opgelost met de nieuwe batch van de G403 ( zover ik op reddit lees etc, niet meest betrouwbare bron maar toch )

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:06

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

znight schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:33:
[...]

Logitech Master 3. Zo'n fijn scrollwiel heeft geen enkele muis.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-01 09:19
Ik gebruik momenteel de G502 al zo'n 3 jaar zonder enige problemen. Is ook nog eens zeer betaalbaar. Vorm moet je wel liggen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• znight
bjvdven schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:10:
Ik gebruik momenteel de G502 al zo'n 3 jaar zonder enige problemen. Is ook nog eens zeer betaalbaar. Vorm moet je wel liggen.
Zie hier ook wel goede reviews over. Denk dat het deze wordt, of toch gewoon een nieuwe G403, en dan na 1,99 jaar maar eens goed kijken of hij ter reparatie opgestuurd moet gaan worden :9
Zijn relatief goedkoop, dus mocht er na 2 jaar iets nieuws moeten komen, is het niet zo'n ramp.

[ Voor 10% gewijzigd door znight op 15-12-2021 13:55 ]

Pagina: 1