Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Mijn vraag
In de kroeg van mn broer hebben we onlangs een 4 tal TV's opgehangen. Naast af en toe wat voetbal was voor nu vooral het doel om via Lenovo M10 tablet met Youtube Music premium te streamen naar de schermen en dan tegelijkertijd de audio over de geluidsinstallatie van de kroeg te laten lopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb 3 OK 32inch TV's met 1 HDMI aansluiting een scart en tulp aansluitingen voor input. Daarnaast nog een oude Philips tv met 1 HDMI 1 scart een audio input via tulpjes
Om alle TVś op dezelfde stream te krijgen heb ik onder het plafond een Nedis 4-poorts (4K@60Hz, HDCP, Actief) HDMI splitter geplakt. Chromecast erin, de 4 HDMI kabels doortrekken en tadaaaa op alle 4 de tv's beeld. Gestreamd vanaf de tablet. en dan een 3,5 Jack plugje in de tablet en liep in tulp voor in de centrale versterkers. Dat is een tijdje goed gegaan maar durf niet te zeggen of we toen ook al youtube premium aan het streamen waren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb me suf gezocht op internet naar het probleem dat als ik alleen de tablet op m'n mengpaneel aangesloten heb de muziek super is maar zodra ik het dan ook wil streamen. dan stopt de muziek ermee. Hetgeen ik tegen kwam waren tips voor Apps zoals Localcast uiteraard geprobeerd maar dat werkt dan weer net niet samen met youtube. Ook heb ik nog geprobeerd om met een lange audio tulpkabel dan maar de muziek vanuit mn tv terug in m'n versterker te krijgen. Vervelende was dat de tulpjes op de TV audio IN waren dus daar had ik ook niet zoveel aan.
Nu heb ik nog een klein beetje hoop dat als ik zo'n scartblokje met aan de andere kunt tulpaansluitingen. en een knopje input / output heeft. Als ik die op output zet dan zou er toch geluidsignaal uit moeten kunnen komen??

Nou dit is wat ik tot nu toe heb gedaan en hoop dat jullie misschien ideeen hebben om het op te lossen.
alvast hartelijk dank
Walter Schiphorst Club Cafe Touche

Beste antwoord (via Walter Touche op 15-12-2021 15:54)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:44
Ja, dat is wat die extractor doet, het is een soort van splitter, het hdmisignaal gaat er doorheen en je hebt een aftakking voor je audio

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De Chromecast heeft een audio uitgang, die moet je naar je mengtafel leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14

FreakNL

Well do ya punk?

Of de audio uitgang van 1 van de TVs naar de mengtafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 00:56
Nee zo werkt zo'n dergelijk scart blokje niet. Je tv gaat niet opeens geluid sturen omdat je een schakelaar op dat blokje om zet. Dat zijn ingangen op de TV. Is voor oude decoders en vhs recorders met passtrough scart.

[ Voor 16% gewijzigd door Xfade op 15-12-2021 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
Beekforel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 04:58:
De Chromecast heeft een audio uitgang, die moet je naar je mengtafel leiden.
Hi ik denk dat jij het dan over de Chromecast audio hebt of niet? Anders ben ik heel scheel dat zou ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
FreakNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 05:41:
Of de audio uitgang van 1 van de TVs naar de mengtafel.
Ja daar zat ik ook aan te denken. En dacht echt dat zoń scart 2 kanten op kan. Meen me nog te herinneren van heul vroeger.
Ik ga zoń ding vanavond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
Xfade schreef op woensdag 15 december 2021 @ 05:45:
Nee zo werkt zo'n dergelijk scart blokje niet. Je tv gaat niet opeens geluid sturen omdat je een schakelaar op dat blokje om zet. Dat zijn ingangen op de TV. Is voor oude decoders en vhs recorders met passtrough scart.
Ik laat het je weten of het wel of niet lukt. Ik denk (hoop stiekem) dat jij aan nog heule ouwe versies van die dingen denkt.

onderstaand klein stukje tekst van allekabels . nl
"Aan de andere kant van dit product zit een scartstekker. Dit is een male stekker die gebruikt wordt om de adapter op een female scartaansluiting te plaatsen. De Goobay AVK 196 scartadapter kan gebruikt worden voor het ontvangen van signalen of voor het verzenden van signalen. Hiervoor kunt u gebruik maken van de schakelaar die bovenop het product is geplaatst. De keuze die u hier moet maken is die voor output of voor input. Is de scartkabel bijvoorbeeld aangesloten op een televisie en moet deze beeld en geluid ontvangen van een DVD-speler, dan moet de adapter voor input worden ingesteld. Moet het geluid van de televisie hoorbaar zijn over een surround-sound-set, dan is de keuze voor output de juiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:28
Je wil je geluid uit de hdmi van je chromecast hebben. Dus of uit die hrmi hub als daar een aansluiting op zit of 1 van de tv's. Als ik Google op ok 32 inch kom ik er bij 1 uit waar analoog en digitaal audio uit op zit. Maar een typenummer zou wel handig zijn. Dan kan je in de handleiding wel zien waar de aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Walter Touche schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:01:
[...]

Hi ik denk dat jij het dan over de Chromecast audio hebt of niet? Anders ben ik heel scheel dat zou ook kunnen
Ik meende oprecht dat er op een Chromecast ook een (3,5 mm jack) audio uitgang zat... Maar ik kan hier geen bewijs voor vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
Beekforel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:09:
[...]

Ik meende oprecht dat er op een Chromecast ook een (3,5 mm jack) audio uitgang zat... Maar ik kan hier geen bewijs voor vinden...
Helaas dit is inderdaad alleen bij de audio versie zo. Die wordt ondertussen niet meer gemaakt😬. Of misschien de nieuwste versie met Google TV weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-07 17:39
Zit er op één van de tv's een aansluiting voor een koptelefoon? Dan kun je die wellicht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 00:56
Walter Touche schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:11:
[...]

Ik laat het je weten of het wel of niet lukt. Ik denk (hoop stiekem) dat jij aan nog heule ouwe versies van die dingen denkt.
Ik denk nog steeds niet dat je geluid over scart gaat krijgen als je de tv instelt op een HDMI kanaal. Je gaat van digitaal naar analoog. De digitale tuner doet dit niet voor je. De analoge tuner aan boord mogelijk wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Xfade op 15-12-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
Ik begrijp niet helemaal het probleem.

Je hebt een HDMI switch met een chromecast en die werkt prima naar al die tv's.

Je hebt een tablet en je wilt dat geluid streamen naar die Chromecast?

Je kan altijd een audio insertor voor HDMI gebruiken. Maar dan heb je geen beeld (haal niet echt uit of je dat wilt?). https://www.deleycon.de/w...loads/2017/03/9712_03.jpg

Als je het beeld wilt zou ik als het tablet een HDMI poort heeft deze poort gebruiken en anders misschien iets kleins met wel een HDMI poort gebruiken? Dat is het meest makkelijke en veilige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Een HDMI audio extractor?

Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...hdmi-audio-extractor.html

[ Voor 68% gewijzigd door guido66 op 15-12-2021 13:50 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
Die bestaan ook maar in dit geval was het geloof ik juist geluid erbij doen (koptelefoon stekker naar de tv's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
Cave_Boy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:01:
[...]

Die bestaan ook maar in dit geval was het geloof ik juist geluid erbij doen (koptelefoon stekker naar de tv's)
HOI Hoi ja het inderdaad de bedoeling video op de schermen te hebben e nde muziek over onze versterkers gaat. Maar begin er beetje bij beetje meeer vertrouwen in te krijgen dat ik in de goeie hoek aan het zoeken ben. Chromecast verdeeld wel het hele pakket naar de TV dus dan is inderdaad nou de zoektocht naar een Audio OUT op de TV te vinden en dan die naar onze versterkers en volgens mij zou het doan toch in ieder geval in theorie moeten werken :P
Bedankt voor jullie meedenken en als iemand nog een tip heeft ik houd me aanbevolen. Dank U

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
Ik lees toch echt dat je het geluid wat in het hdmi signaal zit, ook naar de audio versterker wil sturen. Dat is toch precies waar zo’n hdmi extractor voor gemaakt is? 8)7

Overigens denk ik dat je ook een licentieprobleem hebt, als je zo maar YT music in je café gaat afspelen. Daarvoor moet je bij Buma zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door guido66 op 15-12-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:35

Daniel36

vernieuwde formule

HDMI audio extractor, HDMI in, geluid uit.
Daarvoor vanaf de HDMI splitter één HDMI kabel in de extractor stoppen.

Zou moeten werken.
(y)

Met @guido66 dus.

Nvm, die hierboven geeft HDMI ook door

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel36 op 15-12-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walter Touche
guido66 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:09:
Ik lees toch echt dat je het geluid wat in het hdmi signaal zit, ook naar de audio versterker wil sturen. Dat is toch precies waar zo’n hdmi extractor voor gemaakt is? 8)7
Begrijp ik de omschrijving van die extractor nou goed, als ik zeg dat de HDMI die al in de TV zit nu eerst in die extractor gaat en vervolgens de extractor in de HDMI van de TV. Hij blijft wel het beeld door geven maar via de tulpjes die erop zitten wordt de audio doorgestuurd en hebben we een audio output gecreëerd, die we middels een 3,5 jack of tulp uitstekend kunnen aansluiten op onze versterkers. Sorry de eerste keer niet goed gelezen want dat is precies wat we nodig hebben. Ik ga het in ieder geval proberen.
Overigens denk ik dat je ook een licentieprobleem hebt, als je zo maar YT music in je café gaat afspelen. Daarvoor moet je bij Buma zijn.
Buma betalen we duizenden euro's per jaar aan en ook YT krijgt zń centjes. Dat is een kostenpost waar je niet onderuit kan. En daarbij niet meer dan logisch dat een artiest een paar cent meekrijgt per keer dat hij een beetje helpt de tent op zijn kop te zetten oOo oOo :9B :9B

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Ja, dat is wat die extractor doet, het is een soort van splitter, het hdmisignaal gaat er doorheen en je hebt een aftakking voor je audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
guido66 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:51:
Ik ga dr een bestellen. Zodra het spul geinstalleerd is laat ik je / jullie weten of het werkt. Maar i.i.g. tot die thumbs up en beste antwoord.
Bedankt allemaal voor het meedenken d:)b d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Walter Touche
TOP TOP TOP TOP en super bedankt voor het meedenken. Net de HDMI audio extractor aangesloten en werkt perfect!!
Mocht je keer in Apeldoorn zijn kom dan zeker ff een welverdiend biertje halen bij Cafe Touché. (Als we nog open zijn volgende week....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:35

Daniel36

vernieuwde formule

Walter Touche schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:38:
TOP TOP TOP TOP en super bedankt voor het meedenken. Net de HDMI audio extractor aangesloten en werkt perfect!!
Mocht je keer in Apeldoorn zijn kom dan zeker ff een welverdiend biertje halen bij Cafe Touché. (Als we nog open zijn volgende week....)
Mooi man.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter Touche
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CMxXw5-FgkaLR1Hv6tOPZrHlXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGFMWGYfmYy4iX4AlKPYgibj.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1