Verzoek tot bemiddeling Unique93 - Navi98

Pagina: 1
Acties:
  • 1.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 21:28
Op dinsdag 23 november reageer ik op een V&A-advertentie van Tweaker Unique93.

Het aanbod betreft een iPhone 13 mini 256 GB Blauw voor de prijs van €749. We komen snel tot een overeenkomst en ik maak het bedrag van €749 op woensdag 24 november over aan Unique93.

Op vrijdag 26 november ontvang ik een bevestiging van Unique93 dat het geld op zijn rekening staat. Hij belooft mij het pakket de volgende dag, zaterdag 27 november op de post te doen.

Op zondag 28 november krijg ik te horen dat het pakket binnengebracht is bij PostNL. Ik vraag dat hij mij de track & trace code aanlevert, maar hij stelt dat hij deze thuis kwijtgeraakt is.

Ik hoor niets meer van Unique93 tot ik op zaterdag 4 december via de Nederlandse telefoongids zijn telefoonnummer achterhaal. De verkoper excuseert zich maar bezorgt mij nog steeds geen track & trace. Hij verzekert mij ervan dat, mocht er toch iets misgelopen zijn met het pakket, ik mijn geld zeker terugkrijg van hem.

Op zondag 5 december laat hij mij weten dat hij de track & trace nu zeker kwijtgespeeld moet zijn. Unique93 bevestigt nogmaals dat hij mijn geld zal terugstorten mocht het pakket verloren zijn. De week die volgt ga ik nog meerdere malen langs bij het PostNL punt waarnaar het pakket verstuurd zou zijn, telkens zonder enig resultaat. Ik vraag hem met aandrang dat hij bij PostNL te rade gaat, maar nog steeds ontvang ik geen track & trace. Bij PostNL zouden ze hem niet kunnen helpen, aldus Unique93.

Op vrijdag 10 december ga ik nogmaals langs op het PostNL punt, opnieuw zonder resultaat. Ik bericht Unique93 van dit nieuws en eindelijk krijg ik het vermeende verzendbewijs te zien: het pakket zou zonder enige vorm van track & trace verzonden zijn, en wel pas op 4 december (dus niet 27 november zoals mij aanvankelijk voorgelogen werd). Meneer stelt dat hij over het bewijs beschikt dat het pakket verzonden is en dat ik PostNL maar moet aanklagen. Na dit bericht blokkeert hij mij op alle kanalen en is geen verder contact meer mogelijk.

Op het moment van schrijven is het dinsdag 14 december. Nog steeds is er geen enkel spoor van het pakket. Dit terwijl ik nota bene reeds op 24 november geld overmaakte aan Unique93.

Enkele uren geleden schreef ik dan ook een pittige review op Unique93 zijn profiel waarin ik mijn beklag doe. Immers, ik betaalde €749 en ontving helemaal niets.

Waar het tijdens het koopproces soms dagen tot een week duurde om van Unique93 antwoord te krijgen, kwam er nu nog de dag zelf repliek en wel met een 1-sterrenreview op mijn profiel die kant noch wal raakt. Naast het miskennen van zijn leveringsverplichting beschuldigt hij mij nu ook nog eens van stalking.

Om dit even te kaderen:

- Op zondag 28 november liegt Unique93 dat het pakket de dag ervoor op de post ging. Gedurende de hele week die volgt blijft het stil en ontvang ik ook geen track & trace, ondanks dat ik hier expliciet om vroeg.

- Het is op zaterdag 4 december dat ik toch wel meer dan licht ongerust ben en zijn telefoonnummer weet te achterhalen via de Nederlandse telefoongids. Toegegeven, ik zocht hem ook op op Facebook en stuurde een bericht naar enkele vrienden van hem om te vragen hoe het zat (en of het überhaupt om een reëel profiel ging), maar dit lijkt me niet onredelijk als je na het overschrijven van zo’n aanzienlijk bedrag je koper plots verdwijnt. Ware het niet dat ik zijn telefoonnummer achterhaalde had het misschien nog langer dan een week geduurd.

Het frappante van de zaak is dat ik na veel aandringen dus wel een (vermeend) verzendbewijsje ontvang, verzenddatum 4 december (en dus niet 27 november zoals Unique93 mij voorhield). Track & trace ‘kwijtgespeeld’ betekende dus in de eerste plaats helemaal niet verstuurd tot op 4 december gewoon zonder enige vorm van track & trace.

Omdat ik stilaan helemaal klaar was met de passieve houding van Unique93 herinnerde ik hem aan het juridische feit dat hij – in zijn hoedanigheid van verkoper – aansprakelijk was om aan mij te leveren. Zijn repliek hierop was dat ik PostNL maar moest gaan aanklagen. Te gek voor woorden natuurlijk, gezien ik als koper immers helemaal geen overeenkomst heb met PostNL en hen dus contractueel op geen enkele manier kan aanspreken. Gezien Unique93 kennelijk toch wel heel erg aangedaan was van het feit dat ik hem was gaan natrekken op sociale media besluit hij mij hierna te blokkeren. Aangezien iedere vorm van communicatie met hem dus door zijn toedoen onmogelijk gemaakt was schreef ik de negatieve review op zijn profiel.

Graag zie ik de review door Unique93 op mijn profiel ongedaan gemaakt, maar gezien dit normaliter enkel na onderling akkoord mogelijk is, formuleer ik bij deze een verzoek tot bemiddeling.

Bedankt op voorhand voor jullie tijd en moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ah een klassieker, schuift het op de Sint, zelfs op de maand December, maar aan hem kan het niet liggen. Zijn review op jou slaat ook nergens op. Ik zou precies hetzelfde doen als ik zo'n fors bedrag heb overgemaakt, maar geen tracking terug krijg.

Wat is eigenlijk de status van het pakketje?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
MysticX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:29:
Ah een klassieker, schuift het op de Sint, zelfs op de maand December, maar aan hem kan het niet liggen. Zijn review op jou slaat ook nergens op. Ik zou precies hetzelfde doen als ik zo'n fors bedrag heb overgemaakt, maar geen tracking terug krijg.

Wat is eigenlijk de status van het pakketje?
Ik ging vandaag voor de n-de keer langs op het PostNL-punt en daar hadden ze nog steeds niets helaas. Er is verder ook geen status van het pakketje gezien hij het zonder track & trace heeft verstuurd. Ik heb het al aangekaart met PostNL maar zij kunnen niet meer zien dan dat er een label werd aangemaakt. Zij raadden mij ook aan om de verkoper aan te spreken en als het escaleert gewoon aangifte te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Navi98 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:35:
[...]

Ik ging vandaag voor de n-de keer langs op het PostNL-punt en daar hadden ze nog steeds niets helaas. Er is verder ook geen status van het pakketje gezien hij het zonder track & trace heeft verstuurd. Ik heb het al aangekaart met PostNL maar zij kunnen niet meer zien dan dat er een label werd aangemaakt. Zij raadden mij ook aan om de verkoper aan te spreken en als het escaleert gewoon aangifte te doen.
Is het überhaupt mogelijk om een pakket zonder tracking te versturen? Volgens mij niet? Bovendien, hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een iPhone zonder tracking te sturen? Heb je daar afspraken over gemaakt? Sowieso zou ik bij dit soort bedragen ophalen of aangetekend, dan wel verzekerd versturen. Die extra 15 euro scheelt gewoon een hoop gezeik.

Daarnaast, werd hij op een PostNL punt bezorgd? Ik wist niet eens dat dat ook mogelijk was om naar een PostNL punt te laten sturen, dat zou volgens mij alleen kunnen als het pakketje onderweg is en via de app laten aanpassen of als het om een webwinkel gaat.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
MysticX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:38:
[...]

Is het überhaupt mogelijk om een pakket zonder tracking te versturen? Volgens mij niet? Bovendien, hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een iPhone zonder tracking te sturen? Heb je daar afspraken over gemaakt? Sowieso zou ik bij dit soort bedragen ophalen of aangetekend, dan wel verzekerd versturen. Die extra 15 euro scheelt gewoon een hoop gezeik.

Daarnaast, werd hij op een PostNL punt bezorgd? Ik wist niet eens dat dat ook mogelijk was om naar een PostNL punt te laten sturen, dat zou volgens mij alleen kunnen als het pakketje onderweg is en via de app laten aanpassen of als het om een webwinkel gaat.
Ja, dat kan onder de vorm van een brievenbuspakketje. Gezien de iPhone-verpakkingen heel compacte afmetingen hebben wil ik er nog in meegaan dat dit ook daadwerkelijk mogelijk is.

Ik heb Unique93 749 euro betaald verzendkosten inclusief. Voor we tot een overeenkomst kwamen vroeg ik hem nog op hoeveel de verzendkosten zouden komen, maar hij opperde om deze op zich te nemen. Ik heb expliciet gevraagd dat het pakket op een PostNL-punt geleverd kon worden (wat niet mogelijk is zonder track & trace). Hoe of wat hij dan van gegevens heeft ingevuld bij het verzendlabel is me dus een raadsel. Als particulier naar een PostNL-punt verzenden is zeker mogelijk - het voordeel is dat dit iets goedkoper is dan gewoon aan huis te leveren, maar je wel de zekerheid van een track & trace hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Navi98 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:44:
[...]

Ja, dat kan onder de vorm van een brievenbuspakketje. Gezien de iPhone-verpakkingen heel compacte afmetingen hebben wil ik er nog in meegaan dat dit ook daadwerkelijk mogelijk is.

Ik heb Unique93 749 euro betaald verzendkosten inclusief. Voor we tot een overeenkomst kwamen vroeg ik hem nog op hoeveel de verzendkosten zouden komen, maar hij opperde om deze op zich te nemen. Ik heb expliciet gevraagd dat het pakket op een PostNL-punt geleverd kon worden (wat niet mogelijk is zonder track & trace). Hoe of wat hij dan van gegevens heeft ingevuld bij het verzendlabel is me dus een raadsel. Als particulier naar een PostNL-punt verzenden is zeker mogelijk - het voordeel is dat dit iets goedkoper is dan gewoon aan huis te leveren, maar je wel de zekerheid van een track & trace hebt.
Ook een brievenbus pakje heeft track en trace als ik zo op PostNL kijk. De optie voor geen tracking bestaat niet. Daarnaast, je hoort je eigen adres op te geven voordat PostNL je de optie geeft om hem bij een PostNL punt te laten bezorgen. Heb je dat dan ook gedaan? Je kan dus niet direct naar een PostNL punt sturen, het pakketje zal dan geweigerd worden of geaccepteerd, maar verder weet je natuurlijk niks meer. Jou adres moet op het pakketje staan.

Er is geen mogelijkheid om zonder tracking te sturen, dus als er iets verstuurd is, dan moet er een tracking bij zitten. Ben benieuwd naar het bewijs dat je ontvangen hebt.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Navi98 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:44:
[...]

Ook die hebben tracking, onmogelijk om een pakket te versturen binnen NL zonder enige vorm van tracking, brievenbuspakket is dan wel wat gelimiteerde dan gewoon pakket maar zeker te traceren.

Brievenbus pakket komt bij twee punten door de controle bij levering aan postNL-punt en verwerking bij sorteren daarna niks meer en gaat naar 24uur opgeleverd bij status uitgifte op bezorgd.

Verzender is volledig aansprakelijk voor het niet leveren van de iphone, gebreken als het versturen als brievenbuspakket en kwijt raken van de T&T bewijs is grove nalatigheid, afschuiven op PostNL is klinkklare onzin, verzender MOET contact opnemen met PostNL en navraag doen dat er geen onderzoek mogelijk is zal postnl maar wat graag vertellen maar deze kunnen zeker weten een onderzoek doen je moet ze alleen even ''overtuigen''

Bij niet terugbetaling of aldus levering van de Iphone zou ik aangifte zeker niet uitsluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door 42dpi op 15-12-2021 01:57 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 15:43
Niet om de wijsneus uit te hangen maar als hij het pakketje heeft aangemerkt als brief en vervolgens de telefoon daarin gedaan heeft, is er geen track en trace maar wel een verzendbewijs. Het hangt voornamelijk af welke keuze je maakt bij het opmaken.

Als je online frankeert, voor een brief kiest en vervolgens het hoogste gewicht kiest, is je pakket niet te traceren zover ik weet.

De verschillen in kosten zijn te verwaarlozen maar het is AFAIK wel mogelijk.

Brief 350 g - 2 kg
Max 38 x 26,5 x 3,2 cm, tot 400 vel A4
€ 4,50

Vind het wel super naar zeg om zo 750 euro afhandig gemaakt te worden. Ik hoop dat er nog bemiddeling mogelijk is en je op enige wijze je geld terug kunt krijgen

#my2cents

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

@Navi98 heb je rechtsbijstandsverzekering? If so is het niet onverstandig die vast in kennis te stellen. Ik denk dat je @Unique93 in gebreke zal moeten gaan stellen en dat dit een civiele procedure zal worden, al bestaat er ook zeker wel een kans dat artikel 326 Sr (Oplichting) haalbaar is als je een goed overzicht hebt van al het berichtenverkeer etc.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
(sorry hoor maar, LOL, wie durft dit nu te eisen als je een pakket na een week nog niet binnen hebt).

Dit is net nadat ik hem het bewijs heb gestuurd van verzending. Daarnaast, er heerst Covid en het is december, Sinterklaas is geweest en het is bijna Kerst. Je pakketje kan gewoon lange vertraging hebben opgelopen en wie weet krijg je hem morgen nog.
Je standaard corona en decembermaand excuses die echt niet van toepassing zijn.
PostNL

Voordelen
Volgende dag bezorgd, met uitzondering van zondag en maandag
Tot 2 kg al vanaf 4,10 euro
Volg je pakje met track & trace
Formaat en gewicht
Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
Maximum gewicht: 2 kg
2,5 week verder. Dit had je allang moeten hebben.
Verkoper houdt je volgens mij voor de gek.
Een iPhone van die prijs stuur je niet onverzekerd. Dat is die paar euro minder niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

OMD

De verpakking van de iPhone moet dan minder 3,2cm hoog of minder zijn. Ik kan helaas nergens de afmetingen vinden maar ik vind dat onwaarschijnlijk.

Daarnaast, en als webwinkel eigenaar kan ik dat beamen, wordt er tegenwoordig redelijk gefraudeerd met 2e hands aankopen. Men draait thuis een label uit via de PostNL website. Gaat vervolgens naar een shop waar een zelfscan apparaat staat en scant het label maar verder niets. Volgens de tracking code is het pakket nu bij PostNL.

Ik zeg absoluut niet dat dit hier het geval is maar wat je zou kunnen doen is achterhalen welk punt de verkoper het pakket heeft ingeleverd. Meeste zelfscan apparaten hebben namelijk een camera en daar kan je eigenlijk niet omheen.

Maar goed dan is er een tracking code. Heel soms, als je een welwillende medewerker hebt bij PostNL kunnen ze kijken op je adres of er een pakket onderweg is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze dit bijna nooit voor je uitzoeken maar het is een poging waard.

zo een ding:

Afbeeldingslocatie: https://www.docstorage.nl/wp-content/uploads/2019/11/Scan-to-Go-opstelling-e1573733907838.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 15-12-2021 09:39 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:21

LankHoar

Langharig tuig

@Navi98 verkoper heeft alle schijn tegen, zeker ook door het duidelijke liegen over verzenden. Ik zou aangifte gaan doen. En in het vervolg bij hoge bedragen als dit enkel ophalen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:36:
De verpakking van de iPhone moet dan minder 3,2cm hoog of minder zijn. Ik kan helaas nergens de afmetingen vinden maar ik vind dat onwaarschijnlijk.
Nieuwe doosjes zijn 3cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

OMD

Blubkens schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:40:
[...]

Nieuwe doosjes zijn 3cm hoog.
Ah, dan kan het dus wel. Niet handig in de decembermaand een iPhone van 750 euro via briefpost te sturen maar goed. Onze enveloppen via zakelijk post zijn soms ook een week onderweg.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:59
@Navi98 De naam van een mede tweaker noemen die niet uit de nickname of het profiel te herleiden is vind ik niet netjes. Ondanks de situatie waar je nu in zit.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb de DM eens bekeken en kom tot de volgende conclusie:

In de advertentie is niet aangegeven dat verzending op risico van de koper geschiedt. Derhalve is de verkoper verantwoordelijk voor de verzending. Verkoper heeft er, ondanks de waarde van het product en het verzoek het pakje naar een PostNL punt te sturen (wat alleen kan via T&T), voor gekozen om het pakje zonder T&T te versturen. Die keuze, zeker als je als verkoper verantwoordelijk bent voor de verzending, is op zijn zachtst gezegd niet handig. Als je dan ook nog eens niet de waarheid spreekt over het versturen met T&T (zou zogenaamd wel gedaan zijn, maar later blijkt van niet) heb je als verkoper een steek laten vallen.

Mijns inziens is de verkoper hier geheel schuldig en zou de koper schadeloos moeten stellen.

Inzake de communicatie: Op zich is het begrijpelijk dat als je 750 euro betaald en daarna niets ontvangt en niets hoort zelf de regie in handen neemt. Zeker als het verlies van het pakket afgeschoven wordt op PostNL en de koper zelf op onderzoek mag gaan. Dus wellicht vervelend, maar dan had je als verkoper maar je verantwoording moeten nemen.

Ik zal dus de beoordeling van Unique93 verwijderen.

[ Voor 94% gewijzigd door Microkid op 15-12-2021 17:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.