Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffersma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 14:07
Sorry als dit al gevraagd was maar 97 pagina's was net iets teveel en ik denk dat de kans vrij klein is (Google leverde ook niks op).

Ik vroeg me het volgende af:
Momenteel heb ik een gewone, oude HD Chromecast. Mijn WiFi is soms instabiel, waardoor de telefoon vanaf waar ik cast ineens geen verbinding meer maakt met de WiFi. Maar de Chromecast blijft dan gewoon de video doorspelen.

Werkt dit ook zo bij de Google TV/Chromecast? Dus blijft een gecaste video doorspelen als het device vanaf waar gecast wordt ineens van de WiFi knalt?

Op zich zou ik dat ideaal vinden, want als je Google TV/Chromecast dan via ethernet verbonden is kun je toch video blijven kijken en eventueel verder met de afstandsbediening.

Ik ben benieuwd.

Beste antwoord (via steffersma op 14-12-2021 22:52)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:18
Ja, zolang de Chromecast verbonden blijft werkt het.

Maar het ligt dus eerder aan je mobiel dan aan je wifi.... Just saying

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Welke hardware heb je allemaal?

En hoe heb je verbinding met je Wifi? Hoe is het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffersma
eh, draadloos? En een belabberde router van de Ziggo... Het gaat om de vraag of mensen iets soortgelijks met de Google-TV/Chromecast hebben ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Zelf geen ervaring mee gehad met de chromecast. Maar dan nog is het van belang om te melden hoe je verbinding is, welke kanalen je hebt. hoe de kwaliteit van de verbinding is hoe druk het is. Hoe snel je verbinding is. etc etc.

Draadloos is niet alleen zonder draadje :)

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 14-12-2021 22:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ja, zolang de Chromecast verbonden blijft werkt het.

Maar het ligt dus eerder aan je mobiel dan aan je wifi.... Just saying

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steffersma schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:45:
Sorry als dit al gevraagd was maar 97 pagina's was net iets teveel en ik denk dat de kans vrij klein is (Google leverde ook niks op).

Ik vroeg me het volgende af:
Momenteel heb ik een gewone, oude HD Chromecast. Mijn WiFi is soms instabiel, waardoor de telefoon vanaf waar ik cast ineens geen verbinding meer maakt met de WiFi. Maar de Chromecast blijft dan gewoon de video doorspelen.

Werkt dit ook zo bij de Google TV/Chromecast? Dus blijft een gecaste video doorspelen als het device vanaf waar gecast wordt ineens van de WiFi knalt?

Op zich zou ik dat ideaal vinden, want als je Google TV/Chromecast dan via ethernet verbonden is kun je toch video blijven kijken en eventueel verder met de afstandsbediening.

Ik ben benieuwd.
Een Chromecast met Google TV gebruik je in eerste instantie als mediaspeler, met daarop geïnstalleerde (Android TV) apps, ernaar casten kan wel, maar hoeft dus niet perse. Dus zolang deze zijn wifi of netwerkverbinding behoudt, zal er niets wegvallen aan stream.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffersma
@99ruud99 : Bedankt voor het snelle antwoord. Niet durven hopen dat dit zo snel bevestigd zou worden.

Router probleem is al onder de loep genomen.

[ Voor 31% gewijzigd door steffersma op 14-12-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffersma
hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:55:
[...]

Een Chromecast met Google TV gebruik je in eerste instantie als mediaspeler, met daarop geïnstalleerde (Android TV) apps, ernaar casten kan wel, maar hoeft dus niet perse. Dus zolang deze zijn wifi of netwerkverbinding behoudt, zal er niets wegvallen aan stream.
Dat is niet noodzakelijkerwijze waar. Ik heb een Apple TV; die stopt met het spelen van een gecaste video als de telefoon de verbinding verliest, terwijl de Apple TV verbonden blijft. Maargoed het kan dus zijn dat Airplay zich wat anders gedraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ps- mocht je bang zijn voor je wifi verbinding, op dit moment staan er massaal Chromecast ultras in de v en a voor 30 wuro, omdat die in bundel verkocht werden met Google stadia voor 40 euro . Deze kan je met kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffersma
99ruud99 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:18:
Ps- mocht je bang zijn voor je wifi verbinding, op dit moment staan er massaal Chromecast ultras in de v en a voor 30 wuro, omdat die in bundel verkocht werden met Google stadia voor 40 euro . Deze kan je met kabel aansluiten.
Ah cool, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steffersma schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:03:
[...]
Dat is niet noodzakelijkerwijze waar. Ik heb een Apple TV; die stopt met het spelen van een gecaste video als de telefoon de verbinding verliest, terwijl de Apple TV verbonden blijft. Maargoed het kan dus zijn dat Airplay zich wat anders gedraagt.
Ik doelde naar het gebruik van apps die op de CCGTV geïnstalleerd staan, je bent dan niet afhankelijk van casten naar...

Testing, one, two ...

Pagina: 1