Ssd is kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
Oke, dus sinds vandaag doet mijn ssd (samsung evo 860 1tb)
raar.

Als ik windows probeer op te starten via die schijf, blijft hij maar laden.

Als ik dan met een anders ssd (gigabyte 120gb) windows opstart, en met een usb naar sata kabel hem aansluit, crashed file explorer, mocht hij niet crashen word mijn scherm wit. Als hij dit niet doet staat de ssd erbij, maar kan ik heb niet formatteren.

Dan denk ik, dan maar via de CMD formattere, en raad eens, crashed.

Dan ga ik met een windows installatie usbtje, kijken of ikheb via daar kan formatteren, ook al niet.

Het gekke is ik zie de schijf wel, maar ik kan er verder niks mee.

(create and format disk partitions werkt ook niet)

Ik weet niet wat ik nu moet doen,

iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nieuwe kopen, Windows er op zetten, backup terug zetten nog heel even kijken of je nog wat met die SSD kunt... Daarna garantie claimen indien van toepassing en anders afscheid van nemen... Meer valt er niet aan te repareren...

Mogelijk kun je nog iets uithalen met een Linux live cd/dvd of stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
Wanneer ik heb disconnect laad hij heel snel weer (zoals normaal) en dan weg omdat ik hem natuurlijk disconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 15:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Heb je het vinkje 'schijfcache op het apparaat' aangezet bij schijfbeheer?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
Ik zou niet weten waar ik dat kan checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05 20:37
Start eens op vanaf de Gigabyte 120 GB met de Samsung aangesloten en haal van de Samsung de SMART-tabel af. Als daaruit bv. blijkt dat je communicatieproblemen hebt met de Samsung, zou je de Samsung eens aan kunnen sluiten op de SATA-kabel en SATA-Powerkabel van de Gigabyte.

Als het je lukt om die SMART-tabel te verkrijgen weet je waarschijnlijk of de Samsung is overleden of dat je toch een probleem hebt met het bestandssysteem daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
ik denk dat hij overleden is, hij is nu 1.5 jaar oud, en ik gebruikte hem elke dag voor games en er draaide ookwindows op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Thrantir123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:18:
...hij is nu 1.5 jaar oud, en ik gebruikte hem elke dag voor games en er draaide ookwindows op
En?

Garantie-technisch niet over de 600TBW komen; dus tenzij je 1.3TB per dag aan data geschreven hebt, is leeftijd & gebruik mogelijk niet de oorzaak dat ie overleden is.

Maar, overleden? Omdat je er niet uitkomt of dat zegt een tooltje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05 20:37
Thrantir123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:18:
ik denk dat hij overleden is, hij is nu 1.5 jaar oud, en ik gebruikte hem elke dag voor games en er draaide ookwindows op
... en juist dáár kom je achter door de hele SMART-tabel van de SSD te bekijken / hier neer te zetten.
Hoe je dat doet staat in dit topic aan het begin: Check je SMART

En voor jouw informatie: een SSD die teveel dooie cellen bevat (t.g.v. te veel gebruik) gaat meestal tijdig in zijn geheel op Read-only (= een actie van de firmware op de SSD om je data te beschermen / nog uitleesbaar te houden) en veroorzaakt geen rare problemen of een dode SSD.
Pagina: 1